724 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Taber sig ikke... Taber sig ikke...

Hej
Har en podengo tæve på 3 år, hun har nu været steriliseret i ca 4½ mdr. har sat hende på slankefoder ( hun er fed) og hun får mere motion end før, går mindst 3 gange om dagen, hvor af den ene er minimum 1 time og hun render løs, ellers haven.... men hun bliver bare ved med at tage på.
Har en amstaff tæve på 9 år der er på samme foder og hun har tabt sig 2.7 kg indtil videre, hun er oz steriliseret.
Kan simpelthen ikke forstå den lille ikke taber sig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Taber sig ikke...
  • #1   12. okt 2013 Portionsmæssigt, giver du hende hvad der står på fodersækken ?

• #2   12. okt 2013 Giv noget mindre foder;)

• #4   12. okt 2013 hun får ikke ret meget, så kan næsten ikke give hende mindre, hun får max 55 gr om dagen, og i følge fodret skal hun have 65 gr.

• #6   12. okt 2013 hun får lidt tørre hundekiks i løbet af en dag, eller ikke rigtig noget smiley den anden har bare tabt sig så meget på det foder

• #7   12. okt 2013 Ofte er det ikke foderet de bliver tykke af, men det de får ved siden af....

Men ved selvfølgelig ikke om det er tilfældet her

• #8   12. okt 2013 hun lunte traver når hun er i snor, det er hun på 2 af gå turene

• #9   12. okt 2013 Hov vi "krydsede" lige hinanden....

alternativt prøver du et andet light foder til hende ?

• #10   12. okt 2013 Hun får så lidt godbidder i løbet af dagen, og har skiftet dem ud med tørre kedelige kiks, så det burde jo ikke være det...

• #11   12. okt 2013 Hun er på royal canin´s slankefoder

• #12   12. okt 2013 Simpel logik.
    Hun får for meget foder i forhold til motion/ for lidt motion i forhold til foder.

Så én eller begge dele skal ændres.
    Svømning vil være rigtig god motion, enten i naturen eller i svømmehal.

• #13   12. okt 2013 Det kan da sagtens være "tørre kedelige kiks" smiley hvis de indeholder kalorier og hunden spiser dem så bliver den jo fed for den får jo flere kalorier end den skal bruge, også selv om nogen af dem bare er "tørre kedelige kiks" smiley

• #14   12. okt 2013 jeg har akkurat samme problem med Fanny
    uanset hvad foder jeg giver hende, så taber hun sig ikke (hun er dog ikke steriliseret).
    Hun er nærmest født tyk og allerede da vi fik hende, var hun rigelig rund, så hun er næsten ikke blevet belønnet med godbidder.
    De andre taber sig - men ikke Fanny. og de får altså nogenlunde samme mængde guffer, dog er Fannys altid mikroskopiske i forhold til de andres.

Der er dog noget om at for at det skal hedde slankefoder, så skal det være fra dyrlægen. Det foderproducenterne sælger som slankefoder er ikke disideret lavet til at slanke, men til at bevare størrelse hos de hunde, der let tager på

måske kan det hjælpe dig Tanja

• #15   12. okt 2013 dem får hun kun et par stykker af. mindre foder, så får hun jo intet at spise, og mere motion, synes 3 gå ture om dagen er nok smiley

• #16   12. okt 2013 Hun får for meget at spise i forhold til hvor meget hun forbrænder. Man kan påstå lige hvad man vil, men overstående vil altid passe på. Prøv at hold den på de 55g foder, men drop ALT andet og ligeså meget motion smiley

• #17   12. okt 2013 Hun er på foder fra dyrlægen, så har ikke bare købt et billigt foder smiley Blev oz anbefalet det af dyrlægen smiley og han ville have hun skulle have 65 gr om dagen af det

• Tina C
    Tina C Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Svar: 2
    #20   12. okt 2013 Hej. Ja jeg er jo ikke ekspert, men har selv en hund der på et tidspunkt havde stort behov for at tabe sig. Det lyder som om du allerede har set på kosten - men er du sikker på det er det rigtige kost den får? Da jeg prøvede slankekost til min oplevede jeg samme problem. Mest fordi han var simpelthen SÅ sulten. Jeg tog ham tilbage på hans almindelige foder og ned i potioner! Jeg kan kun anbefale OLIVERS foder. Der er ikke så meget skrammel i det foder som man finder i meget andet.
    Samtidig tog jeg en ganske lille potion fra hans foder som jeg brugte til snacks i løbet af dagen. Skal lige siges han er opdraget belønnings princippet - så det kan ellers løbe hurtigt op smiley
    Husk at uanset hvor meget du end prøver og prøver er det ikke sundt for din hund at tabe sig mere end 0,5-1 kg/mrd.
    Min hund vejer lige nu 36 kg som er hans normal vægt. Han får 2 KOPPER med top på hver dag. Derudover får han det løse smiley
    Min pointe er: det gælder om at foderet skal være foder og ikke skrammel smiley

• #21   12. okt 2013 Hun får Royal Canin Obesity Management, er det noget skrammel???

• #22   12. okt 2013 Ingredienser:
    fjerkræsmel, hvede, lignocellulose, majsglutenfoder, tørret roepulp, hvedeglutenfoder, hydrolyseret animalsk protein, animalsk fedt, mineralstoffer, psyllum-frøskaller, fiskeolie, skaldyrs-hydrolysat (glucosamin-kilde), tagetesblomstmel (lutein-kilde), brusk-hydrolysat (chondroitin-kilde).

Synes ikke det lyder særlig godt smiley men jeg er heller ikke til royal canin, som i overhovedet ikke.

• #24   12. okt 2013 Er der ikke også noget med at hvis de får for lidt foder så kan stofskiftet gå i stå? Eller gælder det kun heste og mennesker?
    Ikke at det nødvendigvis er tilfældet her (det tror jeg ikke), men bare generelt et input til den med altid mindre foder?
    Jeg tænker at måske din hund bare ikke fungerer på det foder selvom det er anbefalet af dyrlægen.
    Jeg ville gå efter noget foder der er rigt på protein men lavt på fedt smiley og så tage godbidder fra foderet, dvs mål dagens foder op om morgenen og tag lidt af det fra til godbidder i løbet af dagen smiley
    Eller brug feks agurk eller gulerod som godbidder til din hund..

• #26   12. okt 2013 Hun ELSKER grøntsager, så måske jeg skulle tage lidt foder fra og erstat det med grøntsager i stedet for?
    Er bare træt af at skulle fodre 3 hunde med 3 forskellige slags foder, men kigger lige på det andet og hvor kan det købes?

• Tina C
    Tina C Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Svar: 2
    #28   12. okt 2013 Olivers ingredienser:
    Kylling(tørret & fersk/frossen (27%)), majs, ris, afskallet havre, kyllingefedt, majskim, kyllingeboullion(lever), tørret kalkun, kartoffelmel, ærtemel, laks (fersk/frossen), OLIVER’S TRIPLE FIBERPLAN (ærtefibre, cikoriefibre, roefibre/ betfibrer), tørret and, majsgluten, vitaminpremix, hørfrø, OLIVER’S OMEGA 3 BOOST (lakseolie), mineraler, tørret kartoffel/potatis, æg (pasteuriserede), æg, OLIVER’S DIGESTION BOOST (kilde til funktionelle fibre) (mannan-oligosacharid, gærkultur/jästkultur, inulin, yuccaextract), OLIVER’S FLEX-C (Fjerkræbruskekstrakt/roskextrakt av fjäderfä (kilde til Chondroitin) Muslingeskalekstract/musselskaslextrakt (kilde til Glucoseamin)), naturlige antioxidanter(alfatochoferoler), L-carnitin, OLIVER’S AURA BOOST (Blåbær, tranebær, hindbær/hallon, æble, gulerod/morot, tomat, kelp, persille, ginseng, grøn the, bipollen, ginko biloba, morgenfrueekstrakt/ringblommeextrakt).
    Det er ikke slankefoderet. Min hun blev ikke nok mæt af det. Det her er normal foderet smiley

• #32   12. okt 2013 Det virker oz super godt på min Amstaff, hun har tabt sig 2,7 kg på ca en halv sæk fra *RC...

• #33   12. okt 2013 som regel er der netop korn i slankefodret, derfor fodre jeg heller ikke Fanny med Olivers, selvom de to gamle får det.

jeg har siden januar fodret med Wulfsblut, men altså uden at hun har tabt sig.
    mine får altid grøntsager over deres foderpiller, ellers fik de jo ingenting.

Deres foder består af en dl fuldfoder om dagen.

• #34   12. okt 2013 har lige kogt grøntsager og blændet den og blandet det i deres foder, jøsses da det var et hit smiley Så det prøver vi lige et stykke tid smiley

Kommentér på:
Taber sig ikke...

Annonce