{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.117 visninger | Oprettet:

Kingsmoor hest..... {{forumTopicSubject}}

Jeg var lige inde på hjemmesiden for dette foder og her er ingrediens listen:

Hest (kødproteinmel), kartoffel (stivelsesmel), ærter, hestebønner, rapsolie, fisk (proteinmel), æg (proteinmel), roetrævler, hørfrø, ølgær, gulerødder (tørret), cikorierod (tørret), mineralstoffer (salt), tang, hyben, æble, rabarber, brændenælde, pebermynte, hvidløg, lakridsrod, burresnerre, lucerneurt, peberrod, mælkebøtte med rod, kamille, hvidtjørn og anis.

Til 12 kg. Pure HEST er der omregnet bl.a. brugt:
5,6 kg hestekød
3,1 kg fisk
11,7 kg ærter + bønner
13,4 kg blandede rodfrugter

Mit spørgsmål til jer kloge er.......hvad betyder det i parentes efter fx. hest??? jeg kan jo se at der er hestekød i....

Er I klogere end jeg ?? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kingsmoor hest.....
  • #1   13. okt 2013 Øh, jeg kiggede også på Kingsmore for nogle uger siden, og fandt ikke frem til, at det levede op til det, jeg kalder super godt foder. Det kan godt være, at det er kornfrit, men så er "fyldstofferne" bare erstattet af kartofler, roer, bønner og ærter m.m.

Der står jo heller ikke direkte, at der er kød i, men "kødproteinmel", hvilket så vidt jeg ved er tørrede dele som bl.a. kan være brusk, benafpuds og andre rester af slagtedyr, som er tørret og lavet til "kødmel". Det er garanteret ikke usundt, men jeg synes bare det er for dårligt, at man skal betale så mange penge for noget som ikke er reelt kød.
    Jeg kunne godt finde på at købe det på linje med så meget andet - og nogen gange billigere produkter -, men jeg supplerer også tørkosten med en masse råt kød m.m. .:)

• #2   13. okt 2013 Jeg følger lige med her da jeg selv et begynd at bruge den varriant med hest. Har ellers kørt på wolfsblut poppy....dog skrev jeg med en fra kingsmoore som garanterede de brugte rent kød af god kvalitet i deres foder.

• #3   13. okt 2013 Så vidt jeg med, betyder kødproteinmel, at det er blevet bearbejdet til en form for mel, så det kan bruges i tørfoder.
    Normalt står der efter varianten af kød, at det er et biprodukt, hvis det er det, man kan kalde for affaldsprodukterne, altså alt andet end ren kød.

• #4   13. okt 2013 Jeg tænker også på at der jo må være en årsag til at varianten med hest koster mere end de andre....altså formoder jeg, at her er tale om kød og ikke kun affaldsprodukter....
    Det er og bliver en jungle, når vi tale om foder!!!

• #5   13. okt 2013 De siger at i en sæk med 12 kg af hest skulle der værr næsten 6 kg hestekød i

Kommentér på:
Kingsmoor hest.....

Annonce