17. apr 2009 Følger: 59 Følgere: 62 Hunde: 1 Emner: 184 Svar: 1.042
Kingsmoor hest..... {{forumTopicSubject}}
Jeg var lige inde på hjemmesiden for dette foder og her er ingrediens listen:
Hest (kødproteinmel), kartoffel (stivelsesmel), ærter, hestebønner, rapsolie, fisk (proteinmel), æg (proteinmel), roetrævler, hørfrø, ølgær, gulerødder (tørret), cikorierod (tørret), mineralstoffer (salt), tang, hyben, æble, rabarber, brændenælde, pebermynte, hvidløg, lakridsrod, burresnerre, lucerneurt, peberrod, mælkebøtte med rod, kamille, hvidtjørn og anis.
Til 12 kg. Pure HEST er der omregnet bl.a. brugt:
5,6 kg hestekød
3,1 kg fisk
11,7 kg ærter + bønner
13,4 kg blandede rodfrugter
Mit spørgsmål til jer kloge er.......hvad betyder det i parentes efter fx. hest??? jeg kan jo se at der er hestekød i....
Er I klogere end jeg ??
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Der står jo heller ikke direkte, at der er kød i, men "kødproteinmel", hvilket så vidt jeg ved er tørrede dele som bl.a. kan være brusk, benafpuds og andre rester af slagtedyr, som er tørret og lavet til "kødmel". Det er garanteret ikke usundt, men jeg synes bare det er for dårligt, at man skal betale så mange penge for noget som ikke er reelt kød.
Jeg kunne godt finde på at købe det på linje med så meget andet - og nogen gange billigere produkter -, men jeg supplerer også tørkosten med en masse råt kød m.m. .:)
feb 2010
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 65 Svar: 312
jul 2010
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 991
Normalt står der efter varianten af kød, at det er et biprodukt, hvis det er det, man kan kalde for affaldsprodukterne, altså alt andet end ren kød.
apr 2009
Følger: 59 Følgere: 62 Hunde: 1 Emner: 184 Svar: 1.042
Det er og bliver en jungle, når vi tale om foder!!!
feb 2010
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 65 Svar: 312
Kingsmoor hest.....