{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan hundes ben sove?
  • #2   13. okt 2013 Ja, præcis. Men synes ikke hun har ligget anderlede end hun plejer. Og nu har hun, to aftener i træk, "haltet" lidt efter lur i sofaen.. Vi har mærket på hendes ben, det reagerer hun ikke på. Så hun har ikke ondt i hvert fald..

  • #4   13. okt 2013 Jeg ville nok lige holde øje med det. Hvis det sker en sjælden gang, ville jeg gå ud fra at benet bare sover, men hvis det sker ofte eller lige pludselig begynder at ske mere end sædvanligt, så ville jeg lige tage et smut forbi dyrlægen.

  • #5   13. okt 2013 Ja, vi tager naturligvis til dyrlægen, hvis det fortsætter. Det kan jo sagtens være alt muligt andet end et sovende ben! Læste det kunne være noget med bækkenet, da jeg Googlede det smiley

  • #6   13. okt 2013 Det kan også være tegn på HD/AD.
    Hvis hunden har hvilet og har problemer med at komme i gang igen, så er det et af tegnene på HD/AD.
    Jeg ville nok gå til dyrlægen og få hunden fotograferet...............................


  • #7   13. okt 2013 Ja, dyrlægen får et kald i morgen. For det er lige sket igen smiley

  • #9   13. okt 2013 Kan det godt være en af de ting, når det kun er 5-6 skridt det drejer sig om? Det er ikke en konstant halten jo..

  • #11   13. okt 2013 Tak for alle jeres svar. Vi ringer i morgen, og hører dyrlægen om der er grund til bekymring. Hvordan foregår røntgen? For hende her kan absolut ikke ligge stille, og da slet ikke hos den grumme dyrlæge smiley

  • #12   13. okt 2013 De bliver som regel enten bedøvet eller får noget afslappende inden de bliver røntgenfotograferet.

    Det foregår stille og roligt. Den bedøvende sprøjte gør dog lidt ondt. Lia skældte dyrlægen ud (og hun siger ellers ikke noget til vaccinationer) og min kat, der ellers pænt havde fundet sig i at dyrlægen havde pillet ved hans meget ømme ben, mente bestemt at det var tid til at tage HJEM! da dyrlæge stak ham med bedøvelsesmidlet, men det er hurtigt overstået. smiley


  • #13   14. okt 2013 En lille update her fra..

    I løbet af søndagen blev hendes halten værre. Det var pludselig hver gang hun havde hvilet sig, at hun lige humpede lidt på højre bagben. Og mandag morgen var det også ret slemt. Så vi røg til dyrlæge med hende, og hun har desværre løs knæskal... smiley Det er dog i en mild grad. Vi har fået nogle øvelser vi skal lave med hende, for at styrke hendes muskler i benet, og så skal vi til at gå mere på strand og i skov for at hun får brugt benet på en god måde.
    Vi har også fået smertestillende til hende, og skal til kontrol om en uge, så må vi se...


  • #15   14. okt 2013 Vi havde faktisk også tænkt på at ligge en madras hun kunne gå på, men puder og tæpper lyder da som en rigtig god ide i stedet.
    Ja, vores er desværre også håndsky. Hun kan fornemme med det samme, når der skal foregå noget - så det blir også en prøvelse!
    Jeg er lidt i tvivl med gåturene, for synes hun farer afsted, når vi er ude og gå - hun skal bare have det hele med, og hun er så glad. Men nu fik vi af vide at det er bedst at gå laaaaangsomt for at få brugt benet ordenligt og få strukket det godt. Sig lige det til en hund på 11 måneder smiley
    Men glæder mig da til flere ture på stranden og i skoven. Man må jo se det fra den lyse side smiley
    Tak for sit input, hende der smiley


Kommentér på:
Kan hundes ben sove?

Annonce