{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.389 visninger | Oprettet:

Mette S
Mette S
Tilmeldt:
29. nov 2014
Emner: 8 Svar: 26

Vedligeholdelse af hundes skæg {{forumTopicSubject}}

Hej

Hvordan holder i skægget på jeres hunde?
Jeg har en schnauzer, og sys ofte der kommer filter i hendes skæg, især efter hun har fået et gnave ben, jeg syntes ellers jeg er meget over det, ved at børste det godt igennem.
Men men men nu har jeg lige fundet for første gang to filt totter og kan bare ikke få dem væk, hun er ikke helt samarbejdesvillig når vi kommer til de totter.
Nogle fif, eller skal jeg bare overgive mig til saksen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedligeholdelse af hundes skæg
  • #2   15. jun 2016 Jeg tænker en saks er eneste mulighed, hvis de er godt filtret og du vil holde dig gode venner med din hund.
    Ellers kan du også prøve i tørt hundeskæg at gnide en god balsam ind, lade det sidde lidt og skyl med lunket/varmt vand og red det igennem under vandet, tilfør evt. mere balsam. Tricket er at få hunden til at samarbejde under forløbet smiley


  • Bente H
    Bente H Tilmeldt:
    jan 2012

    Emner: 7 Svar: 61
    #3   15. jun 2016 Er det muligt at klippe filtertotten på langs med en saks og derefter bruge en kam .....eller .... hurtig med rullekam som jeg gør med mine Maine Coons .... Åbne op i totten med en ende af kammen og så rede totten ud

  • #4   15. jun 2016 Jeg børster skæg, når jeg børster hund, dvs ca hver anden uge. Sidder der filter klipper jeg i dem, så de er nemme at frisere igennem.

    Får hun rå ben lugter det. Kan man ikke holde det ud, må man jo vaske. Personligt sker det sjældnere og sjældnere her smiley

    Ift at holde skægget.. Ligesom at hunde med lang pels på ører eller poter bliver mere snavset der, så bliver et langt skæg jo mere snavset end hunde, som har kort pels. Det er ikke noget, jeg tænker videre over, udover når jeg passer hunde uden skæg, så kan jeg da godt se, hvorfor nogen synes langt skæg er ulækkert.. Det ER bare mere snavset. smiley



  • #5   15. jun 2016 Jeg bruger forresten en effilersaks til at klippe i filter med, det giver et nydeligt resultat smiley

  • Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    nov 2014

    Emner: 8 Svar: 26
    #6   16. jun 2016 Gud hvor smart, at klippe op i filten. Jeg har lavet et hul i hendes skæg, ved bare at klippe filten væk smiley
    heldigvis er det så langt inde at man ikke sån lige ser det, men har da irriteret mig over jeg ikke har opdaget det før.

    Nå nej at skægget sommetider lugter og er snavset bliver jeg ikke hys over, var godt klar over at det ville ske. Så det tager jeg ganske roligt, men vil da have det i tankerne med balsam, hvis det skulle gå helt galt en dag smiley
    Hun kommer nemlig kun i bad hvis hun har været ude i noget klamt, eller det er dyrelægens ordre..

    hendes pels er heldigvis pæn og nem at holde. men det at holde mig venner med hende efter sådan en kamp som i dag er vist en hel anden sag smiley
    Hun dukkede hovedet nogle gange efter børste turen i hendes skæg, trods mange godbidder og ros.

    Men tak for de gode forslag, det er helt sikkert noget jeg kan bruge smiley
    Og de forskellige børste i nævner vil jeg lige Google, så ved jeg hvordan de ser ud smiley


  • Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    nov 2014

    Emner: 8 Svar: 26
    #7   16. jun 2016 De tyggeben hun får er de der, der klister sån. Også dem der mest af alt er skyld i at hendes skæg klister sammen og ender i filt totter, jeg plejer bare at fange det inden det går galt..
    Rå ben har jeg ikke turde give hende, da hun har haft tildens til dårlig mave. nu er der kommet godt styr over maven, men jeg har ikke turde give dem. Hun vil helt sikkert elske det, hun er meget mad glad og spiser alt hvad der kommer hendes næse og mund forbi smiley smiley


  • #9   16. jun 2016 Et alternativ til de klamme klisterben, er fx pandelapper, "okse energistænger"/tyrepenis, oksesener, tørrede tarme eller noget naturligt tørret.
    Det giver ikke det her tapetklister.

    Jeg bruger også en grov rullekam, åbner op med enden af kammen, og får lige så stille lirket filter op på den måde.
    Skægaben her er meget øm om sit fine skæg, så det skal være skånsomt smiley
    Og .. Du må ikke klippe huller i skægget smiley


  • #11   16. jun 2016 Jeg har godt nok aldrig oplevet filterknuder i skægget hos mine Irske Terriers. De får børstet skægget med metalkam dagligt (de har så godt nok heller ikke så voldsomt skæg som schnauzerne).

  • #12   16. jun 2016 Jeg oplever, der er enorm stor forskel på pelsene på i hvert fald dværgschnauzere. Mine forældres DS har en pels som filtrer bare man ser på den, Coco skal som sagt kun børstes ca. hver anden uge.

    Lenchick: Hvis jeg børstede skæg dagligt, ville det ikke ske, men det gør jeg ikke. Hun får en gang imellem en filter inde ved mundvigen, men ellers ikke, det opstår som regel hvis jeg får børstet lidt for hurtigt den ene gang, så går der jo lidt længe imellem, at der bliver børstet.

    Jeg gad virkelig ikke skulle bade min hunds skæg eller noget som helst andet hver eneste aften! smiley
    Men ja, hver sin smag selvfølgelig smiley


  • #14   16. jun 2016 Jeg har nu heller aldrig vasket skægget på mine irere. De har altid spist tyggeben, kødben og alt muligt andet og jeg synes da ikke det har lugtet smiley Mine hunde ligger også i sofaen og sengen.
    Når skægget er tørt så har det bare været at børste skidt og møg ud af det. Men måske irerpelsen bare er nemmere end schnauzerpelsen smiley


  • #15   16. jun 2016 Irerpels er helt sikkert MEGET nemmere end en blød dværgschnauzerpels.Og den er blød ift en irer. MEN jeg vil nu også sige, at skægget ligefrem lugter altså ikke. Men det kommer jo nok også an på, hvad de får at tyggeben. Min får aldrig de der pressede kødbensformede ting, de sætter sig i skægget, og når der sidder noget i skægget, så kommer det da til at lugte. Generelt får hun kun tørrede ting, og ja, når hun så får råt, så lugter det da, men det forsvinder nu efter en dag eller to. Alternativt kan man jo vaske det, men jeg vil helst holde det så tørt som muligt aht huden. smiley
    Generelt sætter der sig meget sjældent noget i skægget, som ikke falder ud af sig selv igen, synes jeg..

    Og min ligger nu også i både sofa og seng, har ingen børn til at kramme min hund (ville jeg nu heller aldrig tillade et barn at gøre, men det er jo en anden sag), men jeg kysser nu da en del på hende selv, så det er nu ikke fordi hun bor i et bryggers og så kan det være lige meget. Det handler nok nærmere om, hvor ens personlige klamhedsgrænse ligger. smiley


  • #16   16. jun 2016 'Klamhedsgrænse' smiley Ja, det er jo nok den der er lidt forskellig smiley

  • Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    nov 2014

    Emner: 8 Svar: 26
    #17   16. jun 2016 Filt knuderne er ikke en hverdags ting herhjemme, det er første gang jeg oplever det i de 8 måneder jeg har haft hende. Jeg vil ikke vaske hendes skæg hver dag, det ser jeg ingen grund til når det ikke er andet end lidt jord beskidt.
    men vil nok prøve at bruge en metallak oftere, hun bliver børstet 1 gang i ugen hele vejen igennem smiley
    Griseører oplever jeg også kan sætte sig lidt i skægget, men klister ben er nu de værste smiley

    Oplever ikke hun lugter efter at ha spist sit foder, men der skyller hun også selv skægget i vandskålen og tørre vandet af i mine bukser bagefter som om hun siger tak for mad smiley

    Ellers har hun en lækker pels, hun er lige blevet trimmet Idag, så endnu mere lækker schnauzer smiley
    Irerne er ellers også fine, dem havde jeg også kig på da jeg kiggede hvalp


Kommentér på:
Vedligeholdelse af hundes skæg

Annonce