Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Strande?
  • #1   21. maj jeg tror/mener hunde i snor måtte komme på alle off. strande året rundt smiley

• Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 118 Emner: 30 Svar: 3.700
    #2   21. maj Du må gerne bade med hund på strande med blåt flag. Du skal bare gå 200 meter væk fra flaget smiley

• #3   21. maj Der er en hundestrand i Hornbæk.

• #4   21. maj 1#
    Ja, det ville være rart smiley

2#
    Er du sikker på det? smiley På eksempelvis Ishøj strand er det skiltet på hele strækningen at hunde ikke må færdes der

3#
    Ja, den kender jeg, dér må de så bare være løse. Søger et sted de ikke må være løse.

• #5   21. maj Hvis Amager kan bruges, så både Søvang og Sydvestpynten. Ingen af dem er oplagte badestrande, så der er rimeligt fred og ro, og man kan sagtens bade uforstyrret med hund smiley

• #6   21. maj #5 Tak smiley

• #7   21. maj Vi har altid brugt Hornbæk strand, men uden at gå ned til hundestranden der ligger nede ved Hornbæk plantage.
    Der må være hund i snor på stranden til venstre for hundestranden.
    Virkelig en dejlig strand.

• #8   21. maj Rent lovgivningsmæssigt må der være hunde i snor på alle strande uden blåt flag.

• Isabelle
    okt 2023

#9   21. maj "Der må være hund i snor på stranden til venstre for hundestranden.
    Virkelig en dejlig strand."

Men rigtig mange har løse hunde også hér - og på stranden til venstre for havnen er der blåt flag. Men som ovenfor nævnt: Du må gerne bade med hunden hér, hvis du går 200 meter væk fra flaget.

"På eksempelvis Ishøj strand er det skiltet på hele strækningen at hunde ikke må færdes der"

Kommunerne har, såvidt jeg ved, ret til at forbyde hunde adgang til strande indenfor bygrænsen - hvilket Ishøj så har gjort.

• #10   21. maj #8 Ja, det ved jeg men der findes ingen liste (eller jeg kan i hvert fald ikke finde nogen) over strande uden blåt flag smiley Kan finde lister med hundestrande men det søger jeg ikke smiley

• Isabelle
    okt 2023

#11   21. maj Jeg har også kigget - og kan heller ikke finde sådan en liste. Men jeg stødte på et sted (sådan lidt officielt) der skrev, at kun tre procent af de danske strande har blåt flag. På alle andre strande må du gerne såvel gå som bade med din hund - i snor, hvis det ikke er hundestrande. Sådan forstår JEG det, jeg har læst mig til smiley

• Isabelle
    okt 2023

#12   21. maj "Strandbredder og andre kyststrækninger er åbne for færdsel til fods, kortvarigt ophold og badning på arealer mellem daglig lavvandslinje og den sammenhængende landvegetation, der ikke er domineret af salttålende planter eller anden strandbredsvegetation. Adgang sker på eget ansvar. Det er tilladt kortvarigt at have en båd uden motor liggende på strandbredden. I perioden 1. april-30. september skal hunde føres i snor."

https://danskelove.dk/naturbeskyttelsesloven/22

• Isabelle
    okt 2023

#13   21. maj - Og:

"Danmark har altid tilladt hunde på sine strande. Den internationale Blå Flag organisation anbefaler, at lande ikke giver hunde adgang til strande med blåt flag i sommerhalvårets højsæson. Danmark tillader dog hunde på sine strande hele året rundt, så længe de er i snor mellem 1. april og 30. september. Mellem 1. april og 30. september må hunde desuden kun bade frit på dybt vand, så længe vandstanden er over den daglige lavvandslinje, på strande uden blåt flag. Det er tilladt for hunde at bade ved strande med blåt flag mellem 16. september og 31. maj."

Gad vide, hvad det med lavvandslinje betyder og indebærer smiley smiley

• #14   22. maj Hvis du kigger på listen med blå flag strande, så har du også listen over dem uden, da det jo er dem der ikke er nævnt der smiley

Kommentér på:
Strande?

Annonce