Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Influenzere
  • #1   16. maj Nææhh - er ikke på instagram og når man ser et eller andet om influenzere i fx TV så får jeg altid den tanke at jeg lever i en eller anden parallellverden smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 117 Emner: 30 Svar: 3.734
    #2   16. maj NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ - bare ordet giver mig myrekryb smiley

PS. Men sig det endelig ikke til min søde svigerdatter - der er influ.............. smiley

PSPS. Ordet staves vist med c - ikke z som influenza smiley

• #3   16. maj Jeps. Alle med poo'er og doodler.. som anbefaler og tagger opdrættere. Smart,,

• #4   16. maj Er det sygdomsudgaven af influencere? smiley

• #5   16. maj Jeg følger folk jeg kender, og folk (primært med hunde) der er interessante for mig, eller hvor jeg kan lærer noget. Hunde trænere f.eks. smiley
    Jeg bruger det dog mest til selv at dele eller følge med hos dem jeg kender smiley

• Lola H
    Lola H Tilmeldt:
    feb 2025

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #6   16. maj Nope. Influencers er ikke noget for mig.

• #7   16. maj det er heller ikke af interessere for personerne jeg følger, men af fænomenet ... og så har jeg læst at man da virkelig ikke skal være uenige med dem for så bliver man blokeret ... vel og mærke på den smarte måde, de begrænser det man kan se men sletter ikke en som følger, for det er jo antallet af følgere de "lever" af ... det er smart ..

jeg tænker virkelig det er verdens mest overflødige koncept og at kalde det et job er virkelig langt ude ... og så bliver jeg samtidig lidt trist over de unge der følger dem og ser op til dem .. sådan som de lever er livet jo ikke for de fleste ..

• #8   16. maj Har ikke instagram. Men har fulgt flere "influencere" i mange år, på Youtube, og nogle enkelte på FB. Men ikke nogle jeg regner med/håber på, at lære noget af, jeg følger dem for den "underholdning" de laver.

• #9   16. maj Jeg følger flere forskellig kendte, tror 1 eller 2 er influencer, men skriver ikke med dem og liker ikke alt jeg ser smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#10   16. maj Det eneste sociale medie, jeg bruger mere end 2-3 gange om året er faktisk HG smiley
    Indimellem tænker jeg et øjeblik på, om jeg går glip af noget vigtigt ved ikke at følge familie og venner diverse andre steder. Det må jeg leve med, hvis jeg gør smiley

• #11   16. maj tror bestemt ikke man går glip af noget vigtigt ... tværtimod ...

• #12   16. maj Jeg følger mange.... det er lige fra Statsministeren og andre politikere, til Umut Sakarya, Pissegod mad, nogle få coaches. Tine Wøbbe og og og smiley

Det holder mig opdateret på hvad der foregår politisk, mad er spændende, psykologi er spændende...

Nå ja, edit, jeg synes også profiler som Anders Hemmingsen og besked fra aula er sjove smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#13   16. maj Hmmm. Det lyder da egentlig spændende nok med dem, du følger, Obster. I mit hoved har det bare være influencere, der har været på Instagram - men politikere og Umut? Hmmmmm. Måske skulle jeg .................. bare et par stykker smiley

• #14   16. maj Isabelle alle der udbreder et budskab til deres følgere er jo i sagens natur influencere smiley og jeg kan godt lide gode råd og humor smiley nå ja...og mad smiley

• #15   16. maj ja selvfølgelig ... men de jeg mener er de der lever af at være det, de der ikke har et "rigtigt" arbejde ...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#16   16. maj Jeg kan også godt lide humor - men jeg vælger med omhu, hvem jeg modtager "gode råd" og budskaber fra smiley
    Mange influencere lever af reklamepenge. De kan så rådgive om at købe noget fra de firmaer, der aflønner dem smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#17   16. maj "Jeg bruger ZWILLINGs produkter i mit eget køkken, og denne opskrift er lavet med deres geniale ZWILLING Enfinigy Personal Blender og Fresh & Save-system – to ting, jeg virkelig kan anbefale, hvis du vil løfte dit madlavningsgame.

Du kan bestille kvalitetsprodukter fra ZWILLING med levering direkte til din dør via linket i min bio." (Umut Sakarya)

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#18   16. maj Men jeg overvejer skam at prøve den opskrift, hvor Umut reklamerer for Zwilling. Den lyder lækker, den kylling smiley

PS. Umut reklamerer vist for det firma i ALLE sine opskrifter smiley

• #19   16. maj Ja, følger rigtig mange hundeprofiler fra min egen hundeprofil, samt mange hundetrænere og adfærdsrådgivere i Danmark og udlandet.

• #20   16. maj Isabelle det er ikke den slags råd jeg følger smiley jeg er jo ikke idiot smiley det er ikke råd om køb, bare råd der gør livet lettere smiley

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

Følgere: 2 Svar: 263
    #21   17. maj Nej - ikke en eneste smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#22   17. maj Det tror jeg på, Obster. Jeg er bare ude af sync med tidsånden - kan ikke abstrahere fra reklamerne og kommer til at tænke på The Truman Show smiley

https://youtu.be/BhIIPbO_6xg

• #23   17. maj Der er 2 forskellige typer influencere. Dem der oprigtigt har en hobby, og derefter bliver influencer for det, de alligevel bruger. Og så er der de der kendte realitytosser, der bliver influencere, fordi de kan tjene penge på at reklamere for hvad som helst. Sidstnævnte har jeg aldrig fulgt.

Jeg er ikke på instagram. Faktisk er jeg kun på FB af den slags medier.
    En af mine store interesser er kalkmaling, så jeg ser kalkmalingsvideoer fra de der influencere. Jeg får inspiration til at bruge forskellige teknikker, farver osv. Det er kun de bedste, der kan blive influencere hos dem, så der vil aldrig komme en, der bare er kendt fra f.eks. reality ind. Der reklameres ikke særlig meget for produkterne, de bruger, det er ikke salg, der er i fokus overhovedet.

• #24   17. maj jeg er så åndsvag at det netop er de realitytosser jeg følger få af, har lige slettet mig fra nogle af dem, .. igen det undrer mig SÅ meget de kan leve af det

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#25   17. maj Engang hed det bloggere. Gad vide, hvorfor det kom til at hedde influencere?

Jeg synes, det er urkomisk med de unge influencerpiger, der jubler over at have opfundet den dybe tallerken - og deres følgere der begejstres helt vildt over samme. "Ihhhh zseeee - den er meeeeget bedre til suppe - huiiiiiiiiiiiii" smiley

Min mor ville i øvrigt nok også synes, at det var besynderligt, at jeg sidder og bruger tid på HG smiley

• #26   17. maj Molly og Zitta har deres egen Instagram, og vi har da også ramt 1000 følgere! Vi har et samarbejde med en hunde butik men slet ikke som nogle af dem vi følger, de tjener x antal kr Pr godbidspose der bliver købt som deres hund har "lavet". Vi har bare et beløb vi må købe for. Min egen (primært bøger, kager, tegninger, og krea) har slet ikke så mange følgere men bliver heller ikke brugt. Jeg bruger det som en hobby og en grund til at have mange billeder af hundene. Og jeg har lavet det siden 2018 vist, og syndes det er hyggeligt! Har også fået et par venner igennem det. Men det kan også være hårdt, dog syndes jeg mere det er Facebook folk hakker på hinanden.

• #27   17. maj tror det er kommet til at hedde influencer fordi man har indset at de "desværre" (altså de der reality dimser der så lever af det) har indflydelse på specielt de unge og firmaerne fik øjnene op for potentialet

• #28   18. maj Det er faktisk et utroligt tidskrævende job at være influent (som er det danske ord for influencer).
    Jeg havde på et tidspunkt en meget lille virksomhed hvor jeg solgte mit håndfarvede garn, ifm det var jeg professionelt på Instagram og bare min lille biks var ved at stresse mig fuldstændigt ud. Dels mængden af mennesker som søger kontakt, dels stress over følgeres interaktion med det man lægger op (som jo gerne skal være høj) og selvfølgelig skuffelsen når et opslag ikke levede op til forventningen og de konstante tanker om at man mislykkes. Og så selvfølgelig planlægningen af div. opslag, udførelsen og opfølgning på interaktionen.
    Det er snart 10år siden, og jeg tænker det må være mere end 10gange værre nu...
    Ja, klart er det ikke noget specielt dybt og meningsfyldt erhverv for langt de fleste, men det er der nu så mange jobs, som ikke er. Men at ikke kalde det et rigtig arbejde er altså forkert - det er enormt krævende med tid, mentalitet og hvor indgribende i ens private liv det kan være.

• #29   18. maj A-S jeg forstår din pointe ... du havde så et produkt, det giver mening ... og der er flere hvor det har en mening ... jeg tror der hvor jeg har det stramt er der hvor produktet kun handler om den person, vedkommendes liv, meninger om dette og hint, hvor de spiser, hvilket tøj de bærer, hvor de rejser hen osv ... og så er der dem der fx har direkte skadelig fx opfattelse af krop og dermed påvirker fx med spiseforstyrrelser ... der er en gruppe af dem der så at sige, imo ikke er deres ansvar bevidst ...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#30   18. maj Jeg anede ikke, at mennesker, der sælger ting/ydelser på Instagram også kaldes influencere/influenter. Jeg har tænkt som lex.dk beskriver fænomenet:
    "En influencer er en person eller en avatar, der på sociale medier søger at påvirke holdninger og handlinger hos sine følgere."

• #31   18. maj Der er heldigvis nogle regler på området. Så man skal gøre det klar og tydeligt når der er betalt/sponsoreret indhold osv. smiley

Det er ikke så meget anderledes for mig, end alle andre reklamer. Jeg ved jo det er en reklame for et givent firma eller produkt, så hvis jeg ikke gider se det, trykker jeg jo bare videre.
    Jeg gad godt at der generelt var langt færre reklamer over det hele, men det kan jeg ikke få, så det må jeg jo leve med.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#32   18. maj Jeg gider slet og ret ikke reklamer, og støder heldigvis sjældent på dem smiley
    Jo forresten - der er da en i starten af HG's tråde smiley

• #33   20. maj næh... hvad kan man bruge dem til, for hudløst ærlighed er vist ikke lige øverst når man fisker følgere og sponsorer

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#34   20. maj "hudløst ærlighed" ???
    Nu er jeg lige djævelens advokat: Synes du, Hovsa-hund, at man altid SKAL være "hudløst ærlig", hvis man er influencer? Er det et must og absolut kriterium?

• #35   20. maj nu er der jo nuamcer for det at være influ .... men er det fordi man vil være det på sin person og sine meninger, ja så mener jeg da man skal være ærlig ... ellers influere man vel på et falsk grundlag smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#36   20. maj Ærlig, ja - men hudløst ærlig?
    Måske, må jeg så lige sige, betyder "hudløst ærlig" i dag sådan set bare ærlig smiley og ja, det skal man selvfølgelig være - også når man er influencer.

• #37   20. maj mjoeh så bare ærlig. Gider bare ikke det der rosenrøde luksusliv inkl reklamer, det kan jeg sgu ikke rætti bruge til noget. Så det er ikke noget jeg spilder min tid på.

• #38   21. maj Tja... man kan også informere de unge bedre. På mit gymnasie lærer eleverne fx at hvis der ikke er et produkt, som sælges, så er de selv produktet. Det er meget sjældent de er bevidste om det i forvejen, men det stiller dem bedre ift at vælge hvad de vil engagere sig i.

• #39   21. maj @A-s ... jeg tror desværre uanset hvor mange voksne der med gode intentioner informere, så er påvirkningen fra samme aldersgruppe større og de er letpåvirkelige .. jeg tænker virkelig ofte på at mange børn og unge (står helt for egen regning) lever livet mere gennem det de ser på nettet, dem de ser på til på nettet, og hviler ikke så meget i sig selv .. og ja, en del af de jeg har hørt om også i medier som er "på-virkere" står ofte for ikke så smarte ting og løsninger .. de er ofte selv unge og uerfarne og slet ikke i stand til at overskue konsekvenserne af det de "markedsfører" ... om det så er holdninger, produkter, læbefillere, bryster mm ...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#40   21. maj Gode intentioner er ikke nok - men hvis der er fornuftige voksne omkring børnene og de unge, og disse fylder alt muligt godt i og på ungerne, går det nok ikke helt galt smiley

En temmelig stor del af de unge dyrker en eller flere former for idræt.
    Omkring hver tredje ung har et fritidsjob.

I hver generation er der et eller andet, der kan skræmme forældregenerationen/bedsteforældregenerationen. Jeg tror, det går - men jeg er, vil jeg dog sige, LYKKELIG for, at jeg havde børn for omkring 40 år siden smiley

PS. Mine børnebørns forældre har klare og utvetydige holdninger til bl.a. skærmforbrug. Det giver sure unger indimellem og kræver en portion engagement fra forældrene, men umuligt er det ikke, hvis bare forældrene gider smiley

• #41   22. maj jeg er enig i at forældrenes indsats gør en del, mine unger har også klare rammer, endda så stramme så selv jeg kan få tanken " ja ja men de lever jo i den tidsalder de gør" .. og så er der det der med når ungerne er på besøg steder hvor reglerne er anderledes .. og så det med de unges alder, for på et tidspunkt bliver det sværere for forældrene når ungerne ikke er så meget hjemme ..

Min søn, som jo lige er blevet far var sådan for ikke så længe siden med hans nevøer .. han synes bare når de larmede lidt for meget hvorfor stak man dem så ikke en I pad .. Det har han specielt et hold venner der gør, i voldsom grad, flere timer om dagen til børn på hhv 4 og 8 år ... nu kan han så se effekten vennernes ældste har det svært, og er urolig, kan ikke læse ret godt og den yngste siger han, er nærmest helt væk i skærmen .. til sammeligning har an så hans ældste nevø, Hugo han er også 8 og er pt i gang med at læse Harry Potter ...

Så sønnen mener helt klart datteren får stramme rammer og højtlæsning ..

Kommentér på:
Influenzere

Annonce