Lømmel-hund D: {{forumTopicSubject}}
Sagen er den, at min dejlige tæve Zita på 6 ½ mdr. (tjek profil hvis i vil vide mere om hende mht. race osv...) er begyndt at udvikle teenagenykker
Hun hører kun efter ca. halvdelen af tiden, trækker en smule på tur, hopper og danser når andre passerer (andre hunde, gående, cyklister ...), vil hoppe op af folk (ekstra træls med beskidte poter og rent tøj) og når hun er færdig med at tisse i haven vil hun ikke ind, og så kan man ellers bruge 5-10 min. på at prøve at fange hende i haven. Lidt det samme hvis man kalder i huset og hun ikke hører efter. Hun er allerværst til hundetræning, hvor hun slet ikke kan koncentrere sig om det hun skal og vil gøre alt (og jeg mener ALT) for at komme hen til de andre hunde, eller så springer hun bare rundt i luften og trækker så meget, at jeg får ondt i skulderen. Jeg skal nærmest hver gang prøve tingene i gennem 2 gange, og begge trænere har altid et øje på mig. Og så er hun fyldt med så meget krudt, at det kun er få andre hvalpe på holdet, som kan holde til at lege med hende.
Jeg bliver bare så frustreret på hende! D:
Bliver så sur og ked af det, at jeg bare har lyst til at give op med hende
Men når man så kommer hjem, kommer hun bare lige så kæle hen til en og vil nusses og måske leges med og er bare sådan en kærlig hygge-hund
Dumme teenage-periode, de næste 3 mdr. skal bare gå så hurtigt som muligt!
Hvad skal jeg dog gøre med hende? :S
Forresten er der nogle, som kan sætte et ca. tidspunkt omkring løbetid med hunde i hendes størrelse og hvordan de opfører sig i den periode?
Hun er min første tæve, og jeg vil helst godt undgå røde pletter på mit gulv
aug 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 45 Svar: 433
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.036
Er også ved at få lidt grå hår af min til tider og de dage hun er værst laver vi kun sjove ting og går gerne tilbage til punkt nul i træning
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 524
Tinka er i slutningen af første løbetid nu - og jeg tror da det er meget normalt omkring de 8 måneder plus/minus.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
jul 2010
Følger: 14 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 72 Svar: 272
jul 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 8
Jo, har godt fået en masse råd fra trænerne, og at tålmodighed nok er den bedste ting at have, men iiiihhhhh hvor kan man blive frustreret alligevel, især når hun er den eneste med den opførsel - endnu
Men vi havde sådan et foredrag af en gammel træner en aften, hvor vi fik noget at vide omkring det med de forskellige perioder indtil voksenalderen, men er kommet til at glemme mit papir, som jeg fik udleveret, så jeg husker ikke så meget igen, men hvad man ikke husker, finder man vel ud af via opførsel, tænker jeg ^_^
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.394
jul 2013
Men Mette T - det er lige nøjagtig sådan vi har det lige nu
jul 2013
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
Min OEB er 5 og hun var først rigtig færdig med at være lømmel da hun var omkring 3,5 år.
jul 2013
Kvart Schæfer, kvart Labrador og halv Korthåret Hønsehund
Lømmel-hund D: