{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
732 visninger | Oprettet:

Lømmel-hund D: {{forumTopicSubject}}

Sagen er den, at min dejlige tæve Zita på 6 ½ mdr. (tjek profil hvis i vil vide mere om hende mht. race osv...) er begyndt at udvikle teenagenykker smiley
Hun hører kun efter ca. halvdelen af tiden, trækker en smule på tur, hopper og danser når andre passerer (andre hunde, gående, cyklister ...), vil hoppe op af folk (ekstra træls med beskidte poter og rent tøj) og når hun er færdig med at tisse i haven vil hun ikke ind, og så kan man ellers bruge 5-10 min. på at prøve at fange hende i haven. Lidt det samme hvis man kalder i huset og hun ikke hører efter. Hun er allerværst til hundetræning, hvor hun slet ikke kan koncentrere sig om det hun skal og vil gøre alt (og jeg mener ALT) for at komme hen til de andre hunde, eller så springer hun bare rundt i luften og trækker så meget, at jeg får ondt i skulderen. Jeg skal nærmest hver gang prøve tingene i gennem 2 gange, og begge trænere har altid et øje på mig. Og så er hun fyldt med så meget krudt, at det kun er få andre hvalpe på holdet, som kan holde til at lege med hende.
Jeg bliver bare så frustreret på hende! D:
Bliver så sur og ked af det, at jeg bare har lyst til at give op med hende smiley
Men når man så kommer hjem, kommer hun bare lige så kæle hen til en og vil nusses og måske leges med og er bare sådan en kærlig hygge-hund smiley
Dumme teenage-periode, de næste 3 mdr. skal bare gå så hurtigt som muligt!
Hvad skal jeg dog gøre med hende? :S

Forresten er der nogle, som kan sætte et ca. tidspunkt omkring løbetid med hunde i hendes størrelse og hvordan de opfører sig i den periode? smiley Hun er min første tæve, og jeg vil helst godt undgå røde pletter på mit gulv smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lømmel-hund D:
  • #1   13. okt 2013 De næste tre måneder kun?

• #3   13. okt 2013 Velkommen til den dejlige teenager tid - vi er der også smiley

Er også ved at få lidt grå hår af min til tider og de dage hun er værst laver vi kun sjove ting og går gerne tilbage til punkt nul i træning smiley Og ellers tager vi ud og leger med andre så hun kan få brændt af så går træning også lidt bedre når vi er lidt brugt smiley

• #4   13. okt 2013 Jeg tror ikke du skal være så sikker på det er overstået om 3 måneder. Tinka er snart 9 måneder og jeg kan tydeligt mærke at tiden med ballade først lige er ved at gå rigtig igang nu. Og sådan har det også været med mine tidligere hunde smiley

Tinka er i slutningen af første løbetid nu - og jeg tror da det er meget normalt omkring de 8 måneder plus/minus.

• #5   13. okt 2013 Du slipper ikke med 3 måneder. Det der fortsætter, med jævne mellemrum, til hunden er 2-3 år. smiley

• #9   13. okt 2013 Min hund på 14 måneder, han er bestemt også en lømmel, den værste på hundetræningsholdet, altid ham der sætter gang i festen, kan ikke koncentrere sig om noget som helst, træner lette lette øvelser, og selv det er svært. Men samtidig er det også en sjov tid, en tid der skal nydes, han finder på så meget skæg, og skøre ting man kun kan grine af. Så jeg nyder tiden, selvom den også kan være hård.

• #10   13. okt 2013 Hvor er jeg glad for, at jeg ikke er den eneste, som har en lømmel-hund lige nu smiley
    Jo, har godt fået en masse råd fra trænerne, og at tålmodighed nok er den bedste ting at have, men iiiihhhhh hvor kan man blive frustreret alligevel, især når hun er den eneste med den opførsel - endnu smiley
    Men vi havde sådan et foredrag af en gammel træner en aften, hvor vi fik noget at vide omkring det med de forskellige perioder indtil voksenalderen, men er kommet til at glemme mit papir, som jeg fik udleveret, så jeg husker ikke så meget igen, men hvad man ikke husker, finder man vel ud af via opførsel, tænker jeg ^_^

• #11   13. okt 2013 Min er 7 måneder og han er bare dejlig, ingen voldsom ballade udover selektiv hørelse ind i mellem xD

• #12   13. okt 2013 Jeg har en forestilling om at bruge Zita til agility senere, da hun har s meget krudt, men jeg tror da vidst lige at vi skal i gang med noget lydighedstræning, inden man springer videre til rally og så agility. Spor kunne selvfølgelig også være en mulighedm da hun nærmest gør det af sig selv allerede nu - især hvis det har regnet - men til træningen igår, hvor vi netop trænede spor, kunne hun ikke en gang koncentrere sig om godbidderne før vi var nået halvvejs ud på banen - hvor træneren gik med hende! D: Og så har hun også fået kædehalsbånd på de sidste 2 gange af min træner, så det siger vel lidt om hende smiley
    Men Mette T - det er lige nøjagtig sådan vi har det lige nu smiley

• #13   13. okt 2013 Anya&Meeko - 100 % misundelse herfra xD

• #14   13. okt 2013 Dino: Det kommer an på racen, og så er det jo ikke hele tiden i 2-3-4 år, det er periodevist.
    Min OEB er 5 og hun var først rigtig færdig med at være lømmel da hun var omkring 3,5 år.

• #15   13. okt 2013 Hvis det har noget med racen at gøre, er jeg nok på bar bund, da Zita er en multiblanding xD
    Kvart Schæfer, kvart Labrador og halv Korthåret Hønsehund smiley

Kommentér på:
Lømmel-hund D:

Annonce