{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
924 visninger | Oprettet:

Dele hund mellem kærester? {{forumTopicSubject}}

Godaften skønne mennesker ..
Sidder og snakker med min veninde som har ønsket sig en hund i laaaaaang tid.. Hendes kæreste har bare ikke været helt med på ideen men nu er han selv blevet ret hooked på det ...

Så nu er spørgsmålet så ...
De bor ikke sammen lige pt men de skal giftes til februar og flytter sammen der.... De vil gerne dele hunden mellem dem. Hun arbejder om natten/morgen og han arbejder morgen/eftermiddag. Så den kommer til at sove hos ham og have sin basis der. men bliver så hentet i løbet af morgen og bliver gået med og kommer hjem til hende.. smiley
Hvordan tror i hunden vil kunne klare det? vil det forvirre den? De flytter jo sammen om ikke så lang tid alligevel, men de har bare forelsket sig i en hvalp som er klar om et par uger smiley Hvad synes i ? Den kommer til at få en masse kærlighed og den kommer ikke til at være meget alene hjemme smiley ,..
Det skal lige siges at racen er en mops smiley
Forset god aften smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dele hund mellem kærester?
  • #2   14. okt 2013 Jeg syns hunden kun skal være hos en af dem, det der med delehund er synd i min verden.

• #3   14. okt 2013 Ja det er en god pointe.... Jeg glemte bare at skrive at hun ikke må have hund i sin lejlighed og han er væk de der 8-9 timer om dagen smiley

• #4   14. okt 2013 Ikke særlig velovervejet hvis hun er så ivrig for at anskaffe hund når hun ikke må have det i sin lejlighed, efter min mening. Måske de skal have boligsituationen på plads før de anskaffer en hund? Altså at de til februar evt. anskaffer hunden hvis de flytter til et sted de må have hund.

Jeg synes tilmed det ville være super synd for en hund at blive flyttet fra det ene sted til det andet, når omgivelserne og dens nye mennesker er helt nye for den. Det ville være noget andet hvis de havde haft hunden sammen, og så gik fra hinanden smiley For da ville den være helt tryg ved dem begge...

Bare min mening smiley

• #5   14. okt 2013 De kan vel vente. Der skal nok komme en ny hvalp.

• #6   14. okt 2013 Ja Ditte det er selvfølgelig rigtig ... Det er noget andet når man har haft den sammen først. Men altså jeg tænker lidt (og nu må i ikke hakke mig ned da jeg kun lige har en tanke om det) men - Altså hunden bor der hvor de skal bo alligevel. Altså lejligheden er købt og klar og det hele. Hun passer den mens hendes kæreste er på arbejde også er de sammen om eftermiddagen og aften... er det ikke lige som når folk har en "barnepige" til deres hund? altså en der passer den når man er på arbejde ? smiley

• #7   14. okt 2013 er det forstået korrekt at den skal bo hos fyren og imens han er på arbejde har hun hunden og så kommer den hjem til fyren igen når han er hjemme?

• #9   14. okt 2013 Ja det er rigtigt... MEN at den også kommer hjem til hende engang i mellem men at den har sin basis i det hjem de skal bo i smiley

• #11   14. okt 2013 Så må hun passe den ved ham, og lade være med at tage den med hjem.

• #12   14. okt 2013 så ser jeg heller ikke et problem smiley

• #13   14. okt 2013 Karin - Det er jo dejligt at vide smiley Jeg tænkte også på at der er mange der har dele hunde og der skrevet en masse bøger om det og sådan ... Om det så er for mennesket eller hundens skyld kan jo så diskuteres men der må jo være noget gavnligt ved det så længe der er så mange der har det smiley Jeg ved ikke meget om det ... synes bare det kunne være sjovt at høre jeres mening om det ,

• #14   14. okt 2013 Jeg tror det kan komme helt an på hundens temperament og sind, og ligeledes hvor gode de 2 er til at dele det mellem sig, og hvor gode de er til at sende ens signaler til hunden, når de nu åbenbart, som jeg læser det skal være meget alene med hunden hver i sær når den anden arbejder ...
    Det kan gå godt, men jeg mener faktisk at det også kan forvirre en lille hvalp ...

• #15   14. okt 2013 Ja det må jo endelig ikke forvirre hvalpen jo ... smiley Men altså de er jo kærester så tro mig de kommer til at være sammen med hvalpen sammen smiley ,... Og hun arbejder kun 3 timer om morgen/natten ... Såååå ... den får en masse selvskab tror jeg på smiley Og de har været kærester i 5 år så de kender hvertfald hinanden godt ... Men det er jo et helt andet skridt når man så får hvalp smiley MEN jeg tror faktisk de kommer til at klare det godt med fælles opdragelse. De snakker ikke om andet end at opdrage deres hunde smiley hehe ...

• #16   14. okt 2013 Jeg tænker først på hvad race vi snakker om? Så tænker jeg, hvorfor passer hun den ikke hos ham? Derefter tænker jeg, hvorfor venter de ikke til de er gift og flyttet sammen?

• #17   14. okt 2013 ***hund ikke hunde smiley

• #19   14. okt 2013 det står i opslaget at det er en mops smiley :) .... Kender ikke selv racen så godt så kom endelig med for og mod med racen ... smiley

tjaa den bliver selvfølgelig også passet mest hos ham - men vi kender vel alle når man gerne lige vil være i sin egen lejlighed en gang i mellem smiley så det er jo for at den også vænner sig til at være hos hende nogen gange ....
    Og der er ikke noget der er bestem smiley vi sidder bare og snakker om det og høre for og imod og hvis det er noget der ikke menes at være godt så tages det da helt klart til overvejelse smiley

• #20   14. okt 2013 Altså alt omkring deres parforhold kan jeg altså ikke svare på smiley det tror jeg vi må lade ligge nu .....

Det jeg tænker på det er - kan hvalpen klare det? eller bliver den forvirret af det? Er det en god race at kunne "dele" ? eller er der nogle ulemper ?

• #21   14. okt 2013 Jeg kender ikke til racen ... men mine 2 hunde fungere også som "delehund" forstået på den måde at de kommer så meget hos mine forældre at det er ligeså meget deres hjem der, som det er her ... og ingen af dem ser ud til at lide smiley

På den anden side synes jeg måske det er lidt risikabelt hvis de ikke har prøvet at bo sammen før, og det kan jo måske ende galt det, i så fald skal de være enige om hvem af dem der beholder hunden, og være sikre på at hunden så også kan blive der, så den ikke ender som kastebold i stedet smiley

• #22   14. okt 2013 p.s. min yngste hund er 5 mdr, og den virker til at have det ganske fint, og elsker at være der smiley

• #23   14. okt 2013 Hvis de stadig har brug for at være sig selv i sin egen lejlighed, hvordan kommer det så til at gå, når de flytter sammen?
    Det er nok der, min største bekymring ligger, ikke så meget ved hvalpen.

Men hun er jo uanset hvad nødt til at være i hans lejlighed med hunden, for hun må jo ikke have hund i sin egen lejlighed.

• #24   14. okt 2013 hehe jamen det er da dejligt at høre smiley ... Ja der er en masse der skal tales om inden man anskaffer sig en hund smiley Men de har begge haft hund før ... bare ikke sammen... Men der er jo en første gang på alting et tidspunkt smiley

CTS - ej altså man er ikke helt åndssvag bare fordi man gerne vil være i nærheden af sine ting og make up osv og specielt når man er kvinde smiley .... Og man må godt have besøg af hunde ....

• #26   14. okt 2013 Maiken T - Super godt ... Rigtig gode ting at tænke over smiley Det er lige sådan noget som gør man får en snak igang så man kender hinandens forveninger og grænser ... Super godt smiley Og ja det er også det eneste jeg kender til racen at den er meget syg hele tiden smiley Men når man er forelsket i al det andet i racen så må man finde sig i ulemperne smiley

• #27   14. okt 2013 Emilie - Nej, men jeg synes det er mærkeligt at have behov for/brug for at være i sin egen lejlighed og have fred og ro, når man står for at skulle flytte sammen. :o) I mine øjne, tyder det altså ikke godt. Hun har vel heller ikke så meget makeup eller andre livsnødvendige ting, at det ikke kan pakkes i en taske og tages med til kæresten, de timer hun skal være ved hunden. :o)

Nu ved jeg heller ikke hvor langt de bor fra hinanden, men sådan en lille én kan og skal jo ikke gå særlig langt i starten, og bryder sig måske slet ikke om at være væk fra lejligheden. Det skal hun også lige være opmærksom på.

For mig at se er det nemmest for alle og bedst for hunden, at den bliver passet i hendes kærestes lejlighed, når han ikke er der. Det skaber mindst forvirring, for en hvalp der i forvejen er snot forvirret og en anelse utryg ved det hele. Meget muligt at hun har behov for at være i sin egen lejlighed, men så må hun lige se på hundens behov, før sine egne. Ihvertfald i de første par dage/uger, vil jeg mene det er bedst at lade hunden være i kærestens lejlighed, hvor den føler sig tryg og rolig, og så kan hun begynde at tage den med hjem i sin egen lejlighed, når hvalpen er tryg ved hende, i kort tid af gangen, og langsomt øge tiden. Men ikke bare lige fra første dag, det synes jeg ærligtalt er synd.

• #29   14. okt 2013 Har ikke læst alle indslag, men jeg har haft to delehunde og er i øjeblikket i gang med at træne tredie op i det.......ingen problemer.....hunde foretrækker til enhver tid at være sammen med et medlem af flokken frem for at være ladt alene!!!!!

• #30   15. okt 2013 Ang. racen så er mopsen disponeret for en række sygdomme bla. HD, vejrtræknisproblemer, hårsækmider (som er et symptom på et imumforsvar der halter). deformiteter på rygsøjlen og Patella luxation. Så jeg kan kun råde dine venner til at tage den med ro og købe et sted hvor der er styr på sundheden. Og husk tavlen. smiley

• #31   15. okt 2013 De delehunde jeg kender er fuldstændigt forvirrede oppe i hovedet.
    De følger børnene, som har en uge hos den ene forælder og en uge hos den anden.
    Den løsning er hverken god for børn eller hunde.
    Begge har krav på en fast base.

• #33   15. okt 2013 Det kan godt lade sig gøre, men jeg ville ikke gøre det smiley og slet ikke med en hvalp.. Tænker at det er at gøre det meget mere besværligt, end en hvalp i forvejen kan være.

Hvorfor kan de ikke vente til de flytter sammen? smiley

• #34   5. nov 2013 Jeg tror den vil blive forvirret.

Kommentér på:
Dele hund mellem kærester?

Annonce