Hundeloven på egen grund Hundeloven på egen grund
Først og fremmest så undskylder jeg, hvis der har været et hav af lignende spørgsmål på dette forum.
Men, her til morges skulle jeg ud i haven og havde hundene med. I det jeg går ud af døren kommer en lille vred hund sprintende og gøende ned af vores indkørsel. Vi har heldigvis en låge, så der sker intet denne gang. Men, havde mine hunde rent faktisk bidt den anden hund så den skulle syes, skulle de så aflives ifl hundeloven?
Betyder det noget hvem der bider først eller? evt hvis man kan bevise det?
På forhånd mange tak!
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 520 Svar: 12.515
aug 2009
Følger: 1 Emner: 40 Svar: 220
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.767
Der tages hensyn til om der er tale om uheld, bevidst uansvarlighed, egen grund mv.
Kommer der katte på vores grund, bliver de slået ihjel. Det er katteejers problem, for katte skal holdes på egen grund ligesom hunde. Og det er politiet fløjtende ligeglad med.
aug 2009
mar 2009
Der er snak om at der bliver en definition på skambidning og noget om selvforsvar versus angreb.
Det med opførsel på egen grund burde være beskrevet helt tydeligt. det er jo logik, at en hund må opføre sig som den vil på egen grund. Andre kan bare holde sig væk.
Din naboes hund har intet at gøre hos jer. Den skal holdes på egen grund jf. dansk lovgivning.
Hvis den skulle komme ind i din have, og du har gjort hvad du kunne for at holde den ude, så er det på egen risiko. Og jeg er sikker på at politiet nok skal tænke den del ind i det. Ejer har jo tydeligt ikke styr på sin hund.
mar 2009
Ved andre dyr, er aflivning blot en mulighed. Der er flere muligheder i de situationer, jf loven.
mar 2009
okt 2013
Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 6 Svar: 136
Allergisk overfor - Desværre heller ikke om du skilter med det, hunden må ikke bide alligevel
dec 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Svar: 497
okt 2013
Ligesom at Skiltet Cykler fjernes uden ansvar også er ulovligt.. Det er en skræmme taktik.. Hvis skiltet skal være korrekt skal der stå Cykler fjernes MED ansvar
dec 2011
okt 2013
Min kæreste og jeg sad i går aftes og snakkede om, hvad der ville ske, hvis vi bruge vores hund (en polititrænet rottweiler) til at stoppe en indbrudstyv.
Lad os sige en af os er nede med hunden om aften og vi ser nogen, som er ved at lave indbrud, og vi så giver vores hund en kommando til at stoppe manden. Og at det i første omgang lykkes at stoppe ham, men at han så bagefter begynder at løbe igen, hvor hunden så bider sig fast i armen på manden.
Hvad vil der sker både med os og med hunden???
Hvad § vil man blive sigtet for hvis man bliver sigtet for noget
Svar:
Det kan absolut ikke anbefales at pudse sin hund på en indbrudstyv - slet ikke hvis det ikke er der, hvor man selv bor.
I kan meget let risikere selv at blive tiltalt for vold (Jeres hund bider efter ordre), straffeloven §§ 244-245.
Efter retsplejeloven må en privat foretage anholdelse, men man skal træffe den pågældende direkte under eller i umiddelbar tilknytning til lovovertrædelsen. Der må kun bruges magt til at tilbageholde den pågældende - ikke gøre skade på den anholdte.
Den anholdte skal i øvrigt snarest muligt overgives til politiet.
Hvis man selv er ved at blive overfaldet må hunden godt hjælpe - det er nødværge. Man skal dog være direkte truet og overgreb/angreb skal være umiddelbart forestående. Hunden må ikke bare slippes løs !
http://www.familieadvokaten.dk/Breve-900/b900-624.html
okt 2013
Du må ikke skade en indbrudstyv, hverken i hjemmet eller udenfor hjemmet. Du må tilbageholde med minimum brug af magt. Dette gælder ikke hvis din hund bider da det sandsynligvis er muligt med mindre magt (uden at skade)..
Du må heller ikke tage et bat og hakke ham en..
dec 2011
okt 2013
Selvom du sætter et hunden bider skilt op, gælder hundeloven stadig hvis din hund bider, selv på egen matrikel.. dette gælder også hvis en tilfældig stikker pølsen ind til din hund selvom personen var advaret..
okt 2013
dec 2011
okt 2013
Som en tommelfingerregel i kampsport verdenen, siger man at alt med en knyttet hånd er noget man skal holde sig fra hvis man skal holde sig inden for nødværgeretten
aug 2009
Hvis en tyv bryder ind i mit hus, må jeg ikke få hunden til at angribe tyven med mindre at jeg selv er i direkte fare. Og samtidig skal jeg hurtigst muligt få hunden til at slippe igen og ringe til politiet. Om man har advaret eller ej med skilte eller på anden måde har ingen betydning.
okt 2013
mar 2009
aug 2009
mar 2009
aug 2009
Anyway, så hvad de f.eks. gør i kjøwenhauwn skal jeg ikke kunne sige. (ja, her i jylland er alle i semi-svenskere fra sjælland, kjøwenhauwnere)
Hundeloven på egen grund