1.167 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Tudser og hunde Tudser og hunde

Synes tit jeg har læst at når hunde, her Ipsen især napper lidt i en tudse så sker der ikke noget, andet end de ryster på hovedet og får lidt skum om munden en tid ... der er da heller ikke sket andet her, men vil lige dele dette som jeg har læst i Terrier Nyt , en terrier opdrætter har googlet og fundet frem til dette :

" En kraftig hudgift er skrubtudsens mest effektive forsvar. Den består især af nervegifte, men indeholder også hjertekredsløbsgifte, muskelgifte og hallucinogener, der har udgangskanaler i hudens vorter ..... Giftudskillelsen øges voldsomt ved angreb fra egentlige prædatorer ; hunde, katte og til dels ræve, når disse bider i tudser får de lammelser i kæbemuskulaturen, og de vil kunne opleve en kraftig savlen, opkastning, ukontrolleret urinafgang, krampeanfald og slingerhed "

Nu er sæsonen vist ovre for denne gang for tudser i haven, men hav det i baghovedet næste år hvis I lige som mig har den tvivlsomme glæde ved at have dem i haven, og har hund(e) der endnu ikke har fattet at der ikke kommer en hvid prins med et stort kødben ud uanset hvor meget de "kysser" .....

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kørsel af hund 300 kr.
  • Montering af låge på opvaskemaskine 800 kr.
  • Køb 4 x “SPARRIS” pudebetræk 40 x 40 cm i denne farve og send med posten 350 kr.
  • Udskiftning af tæret vandrør 600 kr.
  • Hej! Jeg søger hjælp til at få sat loftlamper op i stuen og soveværelset. Kan du hjælpe med det – og hvad vil det cirka koste? Venlig hilsen Rahma 800 kr.
  • Samling af 2 kommoder 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tudser og hunde
  • #1   20. okt 2013 ja vores nabos hund fik sådan et anfald, det var meget voldsomt. så her bliver tudserne desværre flyttet ud af haven, når jeg opdager dem....de er ellers gode til at æde dræbersnegle

profilbillede
  • #3   20. okt 2013 @ Maj-Britt .... så "smart" er Ipsen ikke ... smiley

Nova er, men Ipsen skal absolut have munden på hver gang ....

@ Connie, her opdager hundene dem som regel først, men vi skovler dem også gerne ud , men vi kan jo ikke spærre dem ude, så de kommer såmænd bare tilbage, og gerne med nogle venner smiley

• #4   20. okt 2013 Godt, du advarer! Luna havde stor interesse i dem som yngre, men hun nøjedes med at bruge poterne, så hun "smagte" aldrig på dem. Vi var nødt til at fjerne Luna, for det var synd for tudsen. Hun voksede sig dog fra sin interesse, nu er hun er helt ligeglad med dem.

• #5   20. okt 2013 uha Juice er noget klogere end Calle så, for han lærte absolut ingenting af den oplevelse smiley

• #9   20. okt 2013 vi har en del år haft en tudse i haven (som plejede at skræmme livet af os når vi var ved at luge ukrudt haha så hoppede den lige når man tog hånden ned). Når det regnede/blæste eller sneede stod den op af vores dør så når man åbnede for hundene så faldt den indenfor smiley

Hundende gjorde den intet lige hen og kigge, nårh det er den der den må godt være her. Vi kaldte den hyggetudsen fordi den altid nærmest bankede på døren når vejret var dårligt smiley

• #10   20. okt 2013 @ Allergisk .... ha ha ligefrem i FED ????

Men altså her lever tudser og hunde i fed og fordragelighed

• #12   20. okt 2013 Åhh ja smiley Da Charlie var hvalp skulle der tre tudser til før han fattede at de IKKE var gode legesager. Han blev SÅ dårlig. Havde tydeligvis kvalme, savlede helt vildt, var usikker på benene og meget meget træt. Hver gang.

Kommentér på:
Tudser og hunde

Annonce