Tudser og hunde Tudser og hunde
Synes tit jeg har læst at når hunde, her Ipsen især napper lidt i en tudse så sker der ikke noget, andet end de ryster på hovedet og får lidt skum om munden en tid ... der er da heller ikke sket andet her, men vil lige dele dette som jeg har læst i Terrier Nyt , en terrier opdrætter har googlet og fundet frem til dette :
" En kraftig hudgift er skrubtudsens mest effektive forsvar. Den består især af nervegifte, men indeholder også hjertekredsløbsgifte, muskelgifte og hallucinogener, der har udgangskanaler i hudens vorter ..... Giftudskillelsen øges voldsomt ved angreb fra egentlige prædatorer ; hunde, katte og til dels ræve, når disse bider i tudser får de lammelser i kæbemuskulaturen, og de vil kunne opleve en kraftig savlen, opkastning, ukontrolleret urinafgang, krampeanfald og slingerhed "
Nu er sæsonen vist ovre for denne gang for tudser i haven, men hav det i baghovedet næste år hvis I lige som mig har den tvivlsomme glæde ved at have dem i haven, og har hund(e) der endnu ikke har fattet at der ikke kommer en hvid prins med et stort kødben ud uanset hvor meget de "kysser" .....

feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.198
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 964 Svar: 18.342
Nova er, men Ipsen skal absolut have munden på hver gang ....
@ Connie, her opdager hundene dem som regel først, men vi skovler dem også gerne ud , men vi kan jo ikke spærre dem ude, så de kommer såmænd bare tilbage, og gerne med nogle venner
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.198
jul 2008
Følger: 16 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 1.052
Hundende gjorde den intet lige hen og kigge, nårh det er den der den må godt være her. Vi kaldte den hyggetudsen fordi den altid nærmest bankede på døren når vejret var dårligt
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 964 Svar: 18.342
Men altså her lever tudser og hunde i fed og fordragelighed
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.328
Tudser og hunde