Hund med let krampe?? Hund med let krampe??
Hej HundeGalleri
Ville lige høre hvad folk har af erfaringer med krampe og hunde...
Vi har nu oplevet i alt 3 gange inden for nogle måneder, at Diva får noget "krampe" af en art..
De 2 første gange har hun stået og krummet ryg, mens hun har løftet hendes ene bagben, og bare stået og set rigtig betuttet ud... Det har jeg så fået afhjulpet ved at massere det ben hun stod og trak op...
Nu her under madlavningen så hun mega underlig ud igen.. Krummede sig sådan sidelæns, og lignede næsten en som havde ondt i maven og overvejede at kaste op... Rendte lidt "sidelæns" når hun skulle gå, fordi at hun havde lidt svært ved at gå på benene i højre side...
Tager hende op, og kan mærke at hun er total spændt i hele kroppen...
Jeg massere hende igennnem... Bevæger alle hendes ben rundt i cirkler, og får løsnet musklerne, og kan mærke hvordan hun begynder at slappe af igen, og holder op med at spænde - og får normalt udtryk i øjnene igen..
og WUPTI, så er hun 100% normal (lige som de 2 første gange hun har haft det, så er hun også blevet helt normal efter noget massage)....
Hvad er jeres erfaringer med sådan noget "let krampe"??
Jeg var godt nok på nippet til at smække dyret i bilen og skynde mig til dyrlæge.. Men kom i tanke om massagen havde hjulpet de andre gange - og det gjorde det så igen idag...
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.195
En tanke - epilepsi kan vise sig i mange former fra et let fraværende udtryk, sitren, lette kramper til voldsomme kramper og nærmest bevidstløshed.
jul 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 204
Ville under alle omstændigheder slæbe hende med til Dr. Dyr
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 196 Svar: 431
Det var nu blot for at se om der var nogen med erfaringer...
Har været inde og læse om epelepsi - men jeg kan ikke få det til at passe med at massage af muskulaturen skulle hjælpe..?
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 42 Hunde: 3 Emner: 67 Svar: 3.358
sep 2006
En hund med så sjældne symptomer, bør sådan en medicineres?? Så vidt jeg kan læse mig frem til, så skal man "bare" lade hunde ligge under anfaldet, med mindre det varer mere end 10 minutter??
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.346
Uanset hvad skal du forbi dyrlægen.
jul 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 792
Kun dyrlægen kan fortælle dig om det er noget der kræver medicin.
Held og lykke med det.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 956 Svar: 17.872
sep 2006
Hund med let krampe??