1.293 visninger
|
Oprettet:
videre formidler og sælger ulovlige hunde på facebook {{forumTopicSubject}}
hvis i så det ske i en gruppe i var medlem af , hvad ville i så gøre ?
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 964 Svar: 18.254
jun 2013
Følger: 34 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.048
alt efter hvad og hvordan.
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.320
men tager politiet det seriøst når det "bare" er en facebook gruppe ? og hvem skal man kontakte ?
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.320
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.009
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.494
JEG ville have det rigtig skidt med mig selv, hvis jeg var skyld i at hunde blev dræbt
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.737
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 964 Svar: 18.254
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.280
Men hvis det f.eks. bare var en enkelt hund som var kommet i klemme, og de prøvede som dyreværnet at få den ud af landet, så ville jeg bare kigge den anden vej.
nov 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 3 Svar: 7
Kan blive helt harm over dem der IKKE vil gøre noget.
Det er sgu da lige præcis folks ligegyldighed, der gør at sådanne idioter har frit spil.
Det samme gælder folk/opdrættere der avler udseende frem for sundhed, og negative egenskaber ind i vores racer - Fy for helvede da. Ingen nævnt - ingen glemt
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.724
Jeg går som hoved regel ind for, at loven skal overholdes, men hvor ens bagatel grænse går, må være op til folk selv.
Jeg melder ikke folk, fordi de cykler i den forkerte side, eller kører uden lys, eller ikke trækker over fortorvet osv, også selvom de bryder loven.
I forhold til hundeloven, så skal der meget til inden jeg vil bruge den mod folk og melde dem.
Feks. her i kvarteret er der 2 amerikanske bulldogs. Den ene lufter ejer i snor, men uden mundkurv. Ejeren har den altid i snor, og den har aldrig lavet udfald eller andet. Den anden har heller aldrig mundkurv på, og sjældent snor på, men den kan ligge ude i forhaven uden snor på, eller bag i deres bil i indkørslen, med bagsmækken oppe, men den ikke så meget som rejser sig, når man kommer forbi med sine hunde.
Jeg ser ikke nogen grund til at melde nogen af dem, da jeg ikke mener de udgør en fare, på trods af de bryder loven.
Hvis en uansvarlig person havde en "listehund" som løb løs og han ikke havde styr på, ja så kunne jeg nok godt finde på at udnytte hundeloven, og melde det.
Jeg syntes det er dumt at risikere sin hunds liv, ved ikke at overholde loven, men det må være op til folk selv. Jeg syntes dog det er helt hul i hovedet, at folk bevidst avler på ulovlige hunde. Det er noget svineri, for alle dem det kan gå ud over (hundene, nye ejere, dyrlæger der skal aflive dem osv.).
Jeg ville nok ikke melde det, da jeg er imod at man afliver hunde der ikke har gjort noget.
Hvis nogen prøver at omplacere en hund, som er kommet i klemme, ja så ser jeg heller ikke nogen grund til at melde det, dog skal man ikke føre nye ejere bag lyset, og bilde dem ind, at det er en boxer blanding. Hvis de nye ejere bare ved hvad de går ind til, og hvilken risiko der kan være, så generer det ikke mig.
Hvad folk vil melde til politiet, må være op til dem selv.
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.737
videre formidler og sælger ulovlige hunde på facebook