{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.057 visninger | Oprettet:

Når hunde mødes og siger hej.... {{forumTopicSubject}}

Nuga og jeg var en tur på Køge Ås forleden. Det var dejligt vejr og jeg vidste at der ville være flere med hunde.
2 kvinder kom i bil ligesom os og de havde en lille 12 ugers sort Schæferhvalp med i snor.

De kom først ud af bilen og gik raskt til så Nuga og jeg knoklede med at få indhentet dem, så hundene kunne hilse på hinanden.
Helt paf blev jeg dog, da de spurgte om Nuga var en sød hund!!!!
Ja, gu' fanden er hun da sød men så slog det mig....de tager selvfølgelig hensyn til den lille, så hun ikke skal få en dårlig oplevelse af at møde andre hunde.
Hvor er det dog dejligt at der er mennesker iblandt, som tænker så langt på deres hvalps vegne.
Hundene fik lov til at hilse på hinanden og alle var glade.
Hensyn for andre end sig selv betyder SÅ meget men kræver SÅ lidt smiley
Blot et positivt indlæg fra en glad hundeejer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hunde mødes og siger hej....
  • #3   28. okt 2013 Vi knoklede fordi jeg synes at Nuga har godt af at hilse......vi respektere dog et nej smiley

  • #5   28. okt 2013 W
    Ville du sige noget??? smiley


  • #6   28. okt 2013 Jeg har flere gange måtte flygte helt oppe i løbetempo fra hundeejere som åbenbart mente at deres hund skulle hilse på min og knoklede efter mig smiley

  • #7   28. okt 2013 Hvorfor pokker skal hunde absolut hilse? Min hader at blive snuset i røven... og det er jo ligegodt den ende der er forrest, når nogen kommer rendende efter os....

  • #10   29. okt 2013 Her i byen har vi et totalt iriterrende ældre ægtepar. De har en sød lille tæve. Problemet er at de 'forfølger' en - altså knokler afsted for at hundene skal hilse. Det er også fint nok at hundene skal hilse og mine er jo også glade for at hilse, men altså nogen gange har man fx bare ikke tid og min unge dobertæver bliver altid sådan lidt utryg og lægger sig på ryggen når de sådan kommer stæsende bagfra. Jeg har prøvet pænt at bede dem lade være med at følge efter os. Men deres svar er at hunden gerne vil hilse og de kan ikke få den til at gå den anden vej (den vejer max 5 kg).

  • #11   29. okt 2013 Hvis det var mig du var knoklet efter på Åsen, skal jeg være ærlig og sige jeg var blevet sur ... Min ene hund vil IKKE hilse og han ville ikke ha haft en chance hvis der var en der rendte os op bagfra. Nu går jeg selv meget derude og har HELDIGVIS aldrig haft nogen hængende bagi, for at hilse...

  • #12   29. okt 2013 Her hilser vi ikke ret ofte, og jeg var blevet tosset hvis det var mig du havde fulgt efter.

  • #13   29. okt 2013 Gud fader bevares.........at vi knoklede efter dem skal sgu da ikke tolkes bogstaveligt!!!! jeg er sgu da ikke en stalker...
    I får det til at lyde som om vi jagter alle med hund så de kan mødes. Nej, tænk at være så skide social, at man vil det bedste.....puh ha smiley
    Ja, jeg er fortørnet over at I lyn hurtigt fik et ellers positivt indlæg drejet til et KÆMPE problem med hunde som ikke vil mødes. Det er vist nærmere ejerne, som ikke tolerer andre end dem selv!


  • #15   29. okt 2013 Jeg gider heller ikke rendes op af folk, der vil hilse. Sorry, men så bliver jeg knotten.

  • Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 31
    #17   8. dec 2013 Jeg kan da godt forstå, at du bliver lidt ked, når du kommer med et positivt indlæg - og så bliver mødt lidt kritisk. Jeg tror bare, at du rammer ned i noget meget sårbart for os, der ikke har hunde, som bare hilser på alle. Og når vi træner og træner med at opbygge lidt tryghed for hunden, så kan en for hurtig eller pludselig hilsen bombe træningen flere skridt tilbage. Så tag ikke kritikken så personligt!
    Vi vil meget gerne mødes til en tur på Åsen. Jeg har en sød og rar hanhund, der som regel gerne vil hilse ... Især på tæver. Hanhunde ignorerer han bare.
    Og så har jeg en unghundetæve, som er reaktiv, men ofte kan hilse, hvis hun får tid, tid, tid og afstand i starten.
    Jeg går af åbenlyse grunde helst med dem hver for sig... Så frit valg på alle hylder:-)


Kommentér på:
Når hunde mødes og siger hej....

Annonce