2.042 visninger
|
Oprettet:
Protein i urin? {{forumTopicSubject}}
Bella har været ved dyrlægen fordi hun tisser i sengen/kurven når hun sover.
Vi medbragte 2 urinprøver taget på 2 forskellige tidspunkter.
Begge prøver viste for højt proteinindhold. (ens prøveresultat)
Vi skal afsted igen imorgen for at få blodet testet.
Men jeg er ved at gå i panik.
Dyrlægen så lidt bekymret ud. Men måske overfortolker jeg.
Når jeg Googler får jeg kun svar som "begyndende nyresvigt"
Er der nogen af jer der kan berolige mig med at der kan være en uskyldig virus eller lign. der kan give for højt proteinindhold?
Eller kan begyndende nyresvigt behandles?
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.921
Vi tester jo mbt for HN, og hvis upc'en er for høj, giver man en antibiotikakur og tager testen igen..
Har du testet hvor meget hun drikker? Hvis hun fodres med tørfoder, så er ca 100 ml pr kg legemsvægt indenfor normalen.. Er den gal med nyrerne drikker de ofte for meget..
dec 2010
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 79
Hun drikker tiere end min anden hund, men har ikke testet præcis hvor meget.
Det bliver svært at måle da vi har flere dyr der drikker af skålen.
Men tusind tak for svar nu er jeg lidt mere rolig
Det ville være skønt hvis det bare var en infektion.
Ved du i hvor lang tid man skal vente på resultat af blodprøven?
dec 2010
jun 2013
Følger: 34 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.048
apr 2006
Uuh det er over et år siden at vi var igennem møllen med Hazel, så husker ik præcis hvor lang tid der gik før vi havde svar på blodprøven.. Husker det som værende et par dage efter blodprøven blev taget..
Har dyrlægen selv testet for protein i urinen eller er den sendt på laboratorie?
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.645
Jeg kan godt have lidt tendens til at se spøgelser overalt med hensyn til Lulu..
Jeg har ikke rigtig noget at have det i, men Lulu har "altid" haft tilbøjelighed til at komme til at tisse i eks. hendes seng, når hun sover. Hun er så medicineret for inkontinens nu - og det virker.
Til daglig drikker hun faktisk ikke voldsomt meget, synes jeg - men har hun fået tørfoder i forbindelse med f.eks. træning, synes jeg hun drikker helt skræmmende meget..
Drak Hazel også meget vand på trods af råfodring?
dec 2010
Er Hazel kommet helt over det?
dec 2010
Jeg læste lige om Hazel i din profil.
Det gør mig ondt.
apr 2006
Først var vi forbi Lise fra SOR hundeskole, dernæst hundekiropraktor Charlotte Frigast og ortopæd Claus Sloth... Hazel blev bla sat på smertestillende, hvor vi så en markant ændring i hendes aktivitetsniveua, men man kunne ik finde ud af hvor smerterne kom fra..
Omkring et halvt år efter vi havde fået Asti, kom de to rigtig op at slås... Det startede som de øvrige gange med at Hazel sagde meget kraftigt fra, men denne gang svarede Asti tilbage.. Så Hazels hjørnetænder endte i skulderen på Asti
Derefter skilte vi dem ad med et børnegitter... Hazel livede lidt mere op, men andre symptomer begyndte at vise sig.. Fx knurrede hun af os hvis vi rørte ved hende når hun lå og sov ved os i sofaen - bagefter var hun en stor undskyldning som om hun ik selv forstod sin reaktion..
Og så ku jeg jo pludselig se at hun drak en del mere end Asti, så i en periode afmålte vi Hazels vand, og på trods af at hun jp var råfodret så drak hun maks for en tørfoder hund..
Der gik et år fra vi først så en ændring hos hende (hun har altid været en meget nem mbt, og med et lavere aktivitetsniveau) og til vi havde en diagnose...
apr 2006
Desværre var Hazels nyre i så dårlig stand at der kun var en vej, hvis hun skulle herfra inden et nyresvigt.. Og det sku hun selvfølgelig..
Jeg håber det går anderledes, og meget bedre for din pige!!
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.722
Om nyrene er ved at svigte kan man ikke konstatere med en strimmel, der skal en PCR måling af blodet til og dette kræver som regel et besøg på et lidt større og veludrustet dyrehospital.
dec 2010
Jeg har fået første resultat fra dagens blodprøve.
Den viste at lever og nyrer ikke var perfekt men heller ikke alarmerende.
Til gengæld var der et for højt antal røde blodlegemer.
Der går nok et par dage før jeg får et mere detaljeret svar på blodprøven.
Men det tyder på at vi skal igennem en større udredning med flere prøver.
Så jeg må bare væbne mig med tålmodighed.
Bella er allerede godt træt af, at jeg er blevet en pylremor.
Tak for jeres svar.
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.722
dec 2010
Jeg har aldrig haft et sygt dyr før, alle mine er døde af alderdom, så det er lidt hårdt at tænke på hvad Bella skal igennem.
Hun hader at være ved dyrlæge.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.645
Lulu drikker ikke særligt meget, så længe hun er på råt, så jeres historie har dulmet mine nerver lidt..
apr 2006
Skønt at det kunne give dig lidt ro på
Et lille sidespring: jeg ser virkelig frem til at finde ud af hvor jeres kommende mini ska være fra med det kæmpe forarbejde du har gjort dig!!
Protein i urin?