{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.042 visninger | Oprettet:

Protein i urin? {{forumTopicSubject}}

Bella har været ved dyrlægen fordi hun tisser i sengen/kurven når hun sover.

Vi medbragte 2 urinprøver taget på 2 forskellige tidspunkter.
Begge prøver viste for højt proteinindhold. (ens prøveresultat)
Vi skal afsted igen imorgen for at få blodet testet.

Men jeg er ved at gå i panik.

Dyrlægen så lidt bekymret ud. Men måske overfortolker jeg.
Når jeg Googler får jeg kun svar som "begyndende nyresvigt"

Er der nogen af jer der kan berolige mig med at der kan være en uskyldig virus eller lign. der kan give for højt proteinindhold?

Eller kan begyndende nyresvigt behandles?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Protein i urin?
  • #1   14. nov 2013 Ved du hvad hende upc er? Så vidt jeg husker kan det skyldes en infektion...

Vi tester jo mbt for HN, og hvis upc'en er for høj, giver man en antibiotikakur og tager testen igen..

Har du testet hvor meget hun drikker? Hvis hun fodres med tørfoder, så er ca 100 ml pr kg legemsvægt indenfor normalen.. Er den gal med nyrerne drikker de ofte for meget..

• #2   14. nov 2013 Øh.. Nej jeg ved ikke hvad upc er?

Hun drikker tiere end min anden hund, men har ikke testet præcis hvor meget.

Det bliver svært at måle da vi har flere dyr der drikker af skålen.

Men tusind tak for svar nu er jeg lidt mere rolig
    Det ville være skønt hvis det bare var en infektion. smiley

Ved du i hvor lang tid man skal vente på resultat af blodprøven?

• #3   14. nov 2013 Hvad betyder "mbt for HM" iøvrigt?

• #4   14. nov 2013 mini bull terrrier (o;

• #5   14. nov 2013 Mbt = Miniature bull terrier og HN = hereditær nefriti

Uuh det er over et år siden at vi var igennem møllen med Hazel, så husker ik præcis hvor lang tid der gik før vi havde svar på blodprøven.. Husker det som værende et par dage efter blodprøven blev taget..

Har dyrlægen selv testet for protein i urinen eller er den sendt på laboratorie?

• #6   14. nov 2013 Hvordan opdagede i det egentlig, Michelle - om jeg må spørge?

Jeg kan godt have lidt tendens til at se spøgelser overalt med hensyn til Lulu..

Jeg har ikke rigtig noget at have det i, men Lulu har "altid" haft tilbøjelighed til at komme til at tisse i eks. hendes seng, når hun sover. Hun er så medicineret for inkontinens nu - og det virker.
    Til daglig drikker hun faktisk ikke voldsomt meget, synes jeg - men har hun fået tørfoder i forbindelse med f.eks. træning, synes jeg hun drikker helt skræmmende meget..

Drak Hazel også meget vand på trods af råfodring?

• #7   14. nov 2013 Det var dyrlægen der testede med en strimmel.
    Er Hazel kommet helt over det?

• #8   14. nov 2013 Undskyld Michelle.
    Jeg læste lige om Hazel i din profil.
    Det gør mig ondt.

• #9   15. nov 2013 Danielle - uha det er en ret lang historie.. Hazel var normalt den sødeste hund man ku forestille sig, også overfor andre hunde.. Men ca 1 måned efter vi havde fået Asti ændrede Hazel lidt adfærd; Asti respekterede overhovedet ik Hazel, og idag tror jeg at hun har kunne lugte at hun var syg og dermed svag.. Det resulterede i at Hazel flere gange havde fat i Asti, hvor vi måtte skille dem ad... Der var aldrig tale om egentlige bid, men 'blot' fastholdelse..

Først var vi forbi Lise fra SOR hundeskole, dernæst hundekiropraktor Charlotte Frigast og ortopæd Claus Sloth... Hazel blev bla sat på smertestillende, hvor vi så en markant ændring i hendes aktivitetsniveua, men man kunne ik finde ud af hvor smerterne kom fra..

Omkring et halvt år efter vi havde fået Asti, kom de to rigtig op at slås... Det startede som de øvrige gange med at Hazel sagde meget kraftigt fra, men denne gang svarede Asti tilbage.. Så Hazels hjørnetænder endte i skulderen på Asti smiley

Derefter skilte vi dem ad med et børnegitter... Hazel livede lidt mere op, men andre symptomer begyndte at vise sig.. Fx knurrede hun af os hvis vi rørte ved hende når hun lå og sov ved os i sofaen - bagefter var hun en stor undskyldning som om hun ik selv forstod sin reaktion..

Og så ku jeg jo pludselig se at hun drak en del mere end Asti, så i en periode afmålte vi Hazels vand, og på trods af at hun jp var råfodret så drak hun maks for en tørfoder hund..

Der gik et år fra vi først så en ændring hos hende (hun har altid været en meget nem mbt, og med et lavere aktivitetsniveau) og til vi havde en diagnose...

• #10   15. nov 2013 Helt i orden Kirsten, det kunne du jo ik vide smiley

Desværre var Hazels nyre i så dårlig stand at der kun var en vej, hvis hun skulle herfra inden et nyresvigt.. Og det sku hun selvfølgelig.. smiley

Jeg håber det går anderledes, og meget bedre for din pige!! smiley

• #11   15. nov 2013 Nyresvigt skal tages pænt alvorligt og det er vigtig at finde ud af hvad årsagen er (kan fx være infektion eller en arvelig lidelse). Man kan hjælpe et par dårligt fungerende nyre temmelig meget med fodring med en diæt der skåner nyrene. Jeg står selv midt i det. Min skønne aktive unge dobermann blev pludseligt meget syg af hvad der viste sig at være akut nyresvigt pga. infektion med leptospirose (og jo, hunden er vaccineret, men vaccinene dækker kun to af de mange serotyper der findes og min fik selvfølgelig en den ikke dækker). Hun var meget tæt på at dø og det har været nogle enormt hårde uger med tvangsfodring og tvangsvanding, indlæggelser osv. Hun er ved at komme sig, men vi ved endnu ikke om hun har fået permanente nyreskader.
    Om nyrene er ved at svigte kan man ikke konstatere med en strimmel, der skal en PCR måling af blodet til og dette kræver som regel et besøg på et lidt større og veludrustet dyrehospital.

• #12   15. nov 2013 Det lyder ikke godt Mette, jeg føler med dig.

Jeg har fået første resultat fra dagens blodprøve.
    Den viste at lever og nyrer ikke var perfekt men heller ikke alarmerende.
    Til gengæld var der et for højt antal røde blodlegemer.

Der går nok et par dage før jeg får et mere detaljeret svar på blodprøven.
    Men det tyder på at vi skal igennem en større udredning med flere prøver.

Så jeg må bare væbne mig med tålmodighed. smiley
    Bella er allerede godt træt af, at jeg er blevet en pylremor.

Tak for jeres svar.

• #13   15. nov 2013 Håber at i finder ud af at det er noget ganske harmløst og godt at blodprøven ikke viste nyre- eller leverproblemer. For det er da godt nok bare ikke særlig sjovt for hverken vovse eller ejer smiley

• #14   15. nov 2013 Nej jeg håber også på noget harmløst.
    Jeg har aldrig haft et sygt dyr før, alle mine er døde af alderdom, så det er lidt hårdt at tænke på hvad Bella skal igennem.
    Hun hader at være ved dyrlæge. smiley

• #15   15. nov 2013 Tusind tak for den meget indgående beskrivelse af jeres forløb, Michelle. Er virkelig glad for, at du tog dig tiden smiley

Lulu drikker ikke særligt meget, så længe hun er på råt, så jeres historie har dulmet mine nerver lidt..

• #16   15. nov 2013 Selv tak.. Det blev jo meget langt, men det var også et langt forløb.. Og som kvinde synes jeg jo alle detaljerne er vigtige smiley (min kæreste påstår i hvert fald at det er en kvindeting..)

Skønt at det kunne give dig lidt ro på smiley Der er ik noget værre end at gå og se spøgelser... Kender det jo desværre alt for godt... smiley

Et lille sidespring: jeg ser virkelig frem til at finde ud af hvor jeres kommende mini ska være fra med det kæmpe forarbejde du har gjort dig!! smiley

Kommentér på:
Protein i urin?

Annonce