{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.167 visninger | Oprettet:

Hende der Saphira... {{forumTopicSubject}}

... er altså stadig en gåde for mig smiley
Det startede med tissen indenfor for noget tid siden, og dyrlægen fandt forhøjet protein i hendes urin og gav antibiotika i 10 dage.
Inden da kaster hun op to gange i dagene i op til.
Under kuren er der intet.
Hun har et enkelt uheld indenfor efter kuren er overstået - men vi er nu ved at være 100% overbevidst om at det er psyken der har en stor del af skylden der, og der roses atter i stor stil når hun tisser på tur osv.
MEN! Meget hurtigt efter at antibiotikakuren er overstået kaster hun op igen.
Efter kontakt med dyrlægen sættes hun på skånekost i 10-12 dage - hjemmelavet med ris, kylling, torskerogn og fiskemelsboller, da hun til dagligt ikke spiser tørkost uden der er noget ovenpå.
Da vi begynder på kuren observerer jeg slim i afføringen - hvor længe hun har haft det ved jeg ikke.
Samtidig virker afføringen blød, men alligevel svær at komme af med.
Jeg synes at der kommer lidt mindre slim i under skånekostkuren, men det er en skønssag.
På 11 dagen begynder jeg at give hende de første hundekiks. På 12. dagen er min kæreste ikke lige opmærksom på at når jeg siger godbid så mener jeg en kiks og ikke et af de her bløde tyggebensgobidder halløj, man kan købe med tre forskellige spiraler der er sat sammen. Ret hurtigt derefter kaster hun op igen.
De forbydes i huset.
Derefter blandes tørkost og skånekost og hun kører nu helt tørkost igen, men kaster op en gang i mellem igen. Det er ikke hver dag hun kaster op.
Men nu har jeg i går observeret meget slim i afføringen igen. det var faktisk endda 50/50 slim og meget blød afføring. Hun har også så blød afføring at jeg i går morges må klippe og vaske pelsen da hun er tværet ind.
Jeg vælger dog at tilskrive det fyrværkeriet - det havde hun dog ikke noget af sidste år, men der var hun også på zylkene.
Den ene dyrlæges svar er royal canin diæt foder i en måned - og tanken om royal canin huer mig ikke.
En anden dyrlæge siger der er tre muligheder:
1. diæt, hvor de har mærker der både laver tør- og vådkost som jeg kan blande i håb om at hun vil spise det. Samt jeg må komme ris, kylling osv ovenpå.
2. Fuld narkose og et kamera ned i maven for at tjekke fremmedlegmer (tror her han mener organiske fremmedlegmer og ikke spiste) og tjek for mavesår samt evt. biopsi.
3. Behandle med syredæmpende midler med det samme.
Han ville selv vælge diæt da hun stadig er glad og frisk. Der er intet at mærke på hende, ud over at hun er betuttet lige efter hun har kastet op.
Jeg er i syv sind over hvad jeg skal stille op med hende. Hælder mest til narkosen med det samme, men men men. Er heller ikke vild med at lægge hende i narkose når hun jo har det fint (og jeg har også i mente at jeg er på SU, men det er ikke den der skal være den afgørende faktor!) - især ikke hvis det ikke giver noget.
Hvad ville i vælge, hvis det var jeres hund?


Kommentarer på:  Hende der Saphira...
  • #1   2. jan 2014 Prøv og hører en anden dyrlæge mening tænker jeg?

  • #2   2. jan 2014 Jeg kan godr forstå at du er betænkelig ved at lægge den i narkose ,men vist det ikke bliver bedre ville jeg få den kikket efter ,der er jo noget galt

  • #3   2. jan 2014 Den første dyrlæge sagde kun skånekost fra royal canin.
    Det er dyrlæge nr. 2 der kom med de tre forslag. Ham ringede jeg netop til for at få en andens mening. De arbejder slet ikke i samme by.
    Nr. 2 ville selv sige skånekost i en måned (ligesom dyrlæge 1), men han kunne allerede nu sige hvad han så ville hvis det ikke virkede.
    Det ville dyrlæge 1 ikke svare på, ergo ved jeg ikke hvad ideer han har hvis skånekosten ikke virker.


  • #4   2. jan 2014 er der nogensinde taget en afføringsprøve ... kan ikke overskue det hele, men tænker at der virker til at være mere ro på når hun fik antibiotika, altså at det kan have hjulpet på noget med at kuren enten ikke var lang nok, eller der skulle gives et mere "rammende" præparat .... hvis nu det er en mave/tarm bakterie der driller ....

    På en måde tror jeg ikke rigtig på mavesyre/sår agtigt, da netop antibiotika er hårdt for maven og hun ikke kastede op mens hun var på medicinen ...


  • #5   2. jan 2014 Lige min tanke også! Jeg synes det er meget mærkeligt at hub kaster op før og efter.
    Men nej - der er aldrig lavet en afføringsprøve, men dyrlæge 1 har tjekket urin før og efter antibiotika for at tjekke om det tog det forhøjede protein der var i urinen, hvilket det gjorde.


  • #6   2. jan 2014 Jeg er ikke speciel sygdomskyndig, men ved dog der findes flere lidelser der kan skyldes mave/tarm bakterier, om de kan give de nævnte symptomer ved jeg ikke, men på en måde er det en nærliggende tanke, synes jeg ... så prøv at spørge dyrlægen .....

  • #7   2. jan 2014 Har haft ringet til dyrlægen og venter på at han skal ringe tilbage.
    Aner ikke hvorfor der ikke er nogen af dem der har forslået det, og jeg har overhovedet ikke tænkt på det selv.
    Nr 1 ville supplere med canikur. Det mente nr to ikke var nødvendigt.

    Jeg har også overvejet at gå en hel anden vej og købe en ny sæk foder. Jeg købte wolfsblut med vildt og fugl nogenlunde samtidig med problemerne opstod. Men dyrlæge nr to mener ikke at det er årsagen. Jeg tænker på at købe den med lam, som var den første hun fik.
    Men igen - vildt er da ikke hårdt ved maven....? Men det er også første gang hun får sådan noget.


  • #8   2. jan 2014 Hvis foderet generer maven kan jeg ikke forestille mig hvorfor det skulle stoppe med det under en antibiotika kur ....

    omvendt er maven generet af et eller andet kan et skånefoder jo ikke skade, hun havde det jo også, som jeg læser det bedre med de deciderede skånekost ....


  • #10   2. jan 2014 Hun får ingen hvidløg eller sovs. Hvis hun får lidt rester fra vores bord ovenpå hendes foder er det der evt er marineret osv skåret fra.
    Men som oftest får hun kyllingepølse med lakseolie og leverpostej om aftenen.


  • #11   2. jan 2014 Jeg har ikke helt forstået, hvorfor du ikke vil prøve at give hende Royal Canins
    specialfoder en måned?


Kommentér på:
Hende der Saphira...

Annonce