{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.684 visninger | Oprettet:

Rolig Grand Danois søges til "terapi" {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Jeg er en pige fra Greve på 18 år. Jeg blev mandag d. 11. november angrebet af en Grand Danois og lå på hospitalet i fire dage, inklusiv en ansigtsoperation med nervetransplant og det hele.

Jeg har altid været så <i>lidt</i> bange for hunde som overhovedet muligt - undtagen størrelse. Men siden jeg blev bidt har jeg været en smule nervøs ved fremmede, store hunde. Min veninde har haft to store hunde, en Grand Danois og en amerikansk bulldog-blanding. Jeg har passet dem begge for hende i et halvt år og er deres plejemor smiley Desværre blev Grand Danois'en aflivet her i sommers. Jeg har her i forgårs mødt den anden hund, hvor jeg sørgede for at min veninde havde ham under kontrol hvis jeg nu skulle blive nervøs.. der var selvfølgelig ingenting smiley

Men jeg blev bidt oppe i stuehuset ved stalden hvor jeg har min hest og kommer hver dag. De havde to Grand Danois, den der bed mig er aflivet nu, men de beholder stadig den anden, og hver gang jeg ser den bliver jeg ret angst. Og vil rigtig gerne sørge for, at jeg ikke bliver bange for racen generelt, men jeg tør ikke møde deres anden hund igen da jeg altid har syntes, at han har været voldsom, ligesom den der bed mig.

DERFOR søger jeg nu en venlig sjæl med en endnu venligere sød Grand Danois hund, som bor i HT-området (hvor jeg kan rejse gratis), som jeg kan få lov til at komme ud og møde - vi kan mødes i en park, en skov, et eller andet sted, og gå en tur.
Hunden skal være heeelt nede på jorden, rolig, sød og ikke bide, knurre, gø, hoppe op, eller lignende. Jeg ville foretrække en hunhund, da min venindes/min plejehund var en hunhund og dem har jeg bedst erfaring med af Grand Danois'erne. Men hvis du har en hanhund som du føler jeg ville være tryg ved, så er det også helt okay smiley

Jeg kan desværre ikke give noget for det, udover god karma for at hjælpe en ung pige smiley

Mvh Kristine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rolig Grand Danois søges til "terapi"
  • #1   19. nov 2013 Åh min Alvin havde været perfekt til det!

    Håber du finder en der kan hjælpe dig... smiley


  • #2   19. nov 2013 Hold da fast en GD der bider?! smiley det har jeg aldrig hørt om før. Ikke at jeg siger det er løgn, jeg blev bare overrasket.

  • #3   19. nov 2013 Det har jeg heller ikke, har i hvert fald aldrig mødt en menneskeaggresiv GD. Og jeg kendte ham jo i forvejen, kommer i det hus en gang eller to om ugen, da det jo er staldejerne der bor der smiley
    Så jeg ved ikke hvorfor han gjorde det.


  • #6   19. nov 2013 Hold da op, hvor lyder det vildt.. Må man spørger hvsd der skete siden den angreb det? Det godt nok en stor hund at blive overfaldt af smiley

    Og hvor du sej at gøre noget for at arbejde med din angst!


  • #7   19. nov 2013 Tak for støtten alle sammen smiley
    Ja, det er en stor hund at blive bidt af.
    Jeg kender jo ejerne og hunden(e). Jeg bankede på deres dør, de lukkede op (som sædvanligt), jeg nåede ét skridt ind ad døren og så sad han i mit ansigt. Har lige fået taget 50-60 sting ud af ansigtet. Jeg løb selvfølgelig ud på gårdspladsen, hvor han løb efter og bed mig i min arm og i min ryg før jeg nåede at kravle op på en bil. Havde heldigvis min tykkeste vinterjakke på, så min arm og ryg slap med overfladiske sår og en seneskade i armen smiley


  • #8   19. nov 2013 Hold da op smiley du er godt nok en brav pige, hatten af for din vilje til selv hjælp!
    her har lige været en episode hvor en GD har overfaldet en hund og dens ejer, blev efter følgende aflivet, det var vist 4 gang den lavede det nummer. Kendte den udmærket, udfarende og voldsom.
    jeg håber inderligt du finder en sød GD der kan hjælpe dig med at komme videre!


  • #9   19. nov 2013 Du er godt nok sej - hold da helt op smiley
    Held og lykke med projektet.


  • #10   24. nov 2013 Hej Kristine
    Tak for en rigtig hyggelig dag, jeg håber du fik et positivt indtryk og har fået en god dag ud af det, og som sagt syntes jeg vi skal mødes igen. Og du er en supersej pige vil jeg lige huske at tilføje smiley


  • #12   25. nov 2013 Vrauuu - så fik du mødt to af slagsen smiley
    Sejt af dig og flot af Lene smiley
    Tommeltotten op til jer begge smiley og vapserne.


  • #13   29. nov 2013 Det var en rigtig god dag og er så taknemmelig for, at der findes så hjælpsomme mennesker (og så dejlige hunde) smiley
    Skal helt sikkert mødes med Lene og hendes vovser igen smiley


  • #14   29. nov 2013 Fantastisk! smiley

  • #15   23. apr 2014 sikke en grim oplevelse smiley og vildt en GD der angriber vi har selv vores 3. GD nu og ALDRIG oplevet nogen af dem aggressiv - er virkelig ked af på dine vegne du har oplevet noget så grimt smiley må sige jeg tager også hatten af for du forsøger at blive fortrolig med racen og store hunde igen uden "bare" flytte din hest. men hvor må det være svært at komme der hverdag :O... en skam vi bor helt oppe ved Frederikshavn vores diva ville ha været super hun er vild med alle smiley og lader sig ik påvirke af folk er nervøse hun bliver ik utryg af den grund smiley - held og lykke med din kamp håber det lykkes dig blive fortrolig med dem igen smiley

Kommentér på:
Rolig Grand Danois søges til "terapi"

Annonce