1.063 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
Hundesko Hundesko
Nogen der kan anbefale nogle gode hundesko, som bare sidder fast og ikke falder af, har en hund med dårlig pote...
0 synes godt om
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.548
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.856
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.949
Skal den beskytte mod snavs eller skal sålen være lidt tykkere for at skåne foden?
Jeg har prøvet både dem man køber hos dyrlægen og så paws (ballon sko).
Til små hunde er paws helt klart min favorit! jeg køber sådan noget klorhexidin pulver på apoteket som jeg bruger (lige som talkum på en badehætte) hver gang jeg vasker dem. Jeg vasker dem efter hver gå tur, og pulveret er med til at desinficere. Jeg bruge som regel skoene om vinteren mod salt fordi potevoks ikke er nok.
Jeg har dog også brugt sko i andre situationer - ved en hudløs opskåret pote - der brugte vi en børnesok med skrid sikker sål (stjerner) og en plasticpose (det skulle ånde).
En pote med svamp - der brugte jeg den fra dyrlægen, men den faldt af hele tiden, så der endte jeg også med barnesokken igen. Det hele holdes på plads af sportstape... Hvad fejler poten?
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Emner: 240 Svar: 9.469
"HVis din hund går med sko/sok permanent skal du ud og investere i et par ordentlige. Og så skal du have på begge ben (begge forben eller begge bagben) for at undgå skævt slid i ryggen og hofter.
Derudover kræver det at man er over poterne med svampedecinficerende og husker at udlufte poterne 1-2 timer HVER dag.
Hilsen Sarah der har levet 1½ år med en med sko på 24/7/365."
Link til tråd om samme emne fra 24/10-13:
http://www.hundegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/557851-hundesko
jan 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 998
Ja jeg har en hund der stadig går med sko men det er en flad sko, hun har en kronisk dårlig pote som bliver passet og plejet, så det er en nødvendighed at pakke poten ind når vi går tur, men det er svært at finde noget der bliver siddende tit har vi tabt den på vejen, så der skal bare findes noget der bliver siddende..
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.766
Hikes "sko" laves af cordura.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.908
Hundesko