Hundesko {{forumTopicSubject}}
Jeg må jo nok bare erkende, at jeg ret tit har behov for, at min hund skal have sko på.
Jeg har de sidste 12-14 år brugt dem her: https://www.hooked4pets.dk/shop/hundesko-model-glea-57579p.html
De kan i udgangspunkt sidde fint fast, også på spor og til en vis grænse i feltsøg. Men i fuld spurt flyver de af, eller drejer rundt på poten så sålen vender opad. Også selvom jeg forsøger at lægge selvklæbende forbinding ovenpå og et stykke op ad benet.
Jeg har købt potesokkerne fra Non-Stop. Dem med gummi på. Men dels synes jeg ikke at de er så holdbare, dels er de svære at få til at sidde fast, fordi der kun er én velcrostrop. Ud over det, hader jeg at de er så stramme, og at de er super svære at give på, netop fordi de er så stramme. De falder også af, hvis hunden får lov at løbe fri.
Jeg har kigget på skoene fra Paikka, som umiddelbart ser fine ud, særligt ift. at lukke dem. Men er der nogen der ved om de også er holdbare?
Og så har jeg kigget på dem her https://www.hooked4pets.dk/shop/goo-eez-all-season-42413p.html
Og er der nogen der tilfældigvis kender til sko der faktisk kan blive siddende (og blive siddende korrekt), selvom vovse render fri og løber stærkt i kuperet terræn? Hun løber typisk med en hastighed på 30-35 km/t, når hun løber fri i skov, og 35-40 km/t på flad mark
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.529
https://superhund.nu/products/verdens-bedste-potesokker-barmark?_pos=1&_fid=8ffc4a5cd&_ss=c
Det skal være dem på billede 1, ikke dem, der ligner billige plastikposer.
Der kan være andre, der passer bedre til Ellie, det skal jeg ikke kunne udtale mig om, jeg var bare rigtig glad for de der, de sad godt og holdt længe. Det var ikke de nemmeste at få på pga. den lille åbning, til gengæld sad de godt, når de først var på.
Jeg røg så ind i det problem at størrelse XL udgik af lageret. Det kan jo være det samme problem for dig, jeg ved ikke om Ellie kan bruge st. L.
Måske har du allerede prøvet dem af, da det nu var dig, der anbefalede dem. Ellers kan jeg klqrt anbefale dem.
mar 2009
Følger: 75 Følgere: 138 Hunde: 10 Annoncer: 1 Emner: 163 Svar: 12.834
Holde poterne tørre? Undgå at isen skærer poterne? Undgå allergener? Holde sår tørt?
aug 2024
Følgere: 19 Emner: 1 Svar: 183
Jeg har ingen ide (lige nu) om hvad de hedder
Min arbejder med dem på - og de ryger ikke af. Og ja det er med velcro - vigtigst er bare de altså passer.
sep 2017
Følgere: 561 Emner: 172 Svar: 11.487
Malene, det er til når hun har skader på enten trædepuder eller negle. Jeg vil gerne finde nogle som har en fastere bund end Barkmark/Non-Stop, men lidt blødere end dem jeg altid har haft.
CB, jeg tror det er cirka de samme, som jeg har brugt i mange år. De er billige, ret driftsikre og sidder åbenbart ok på hunden. Det er muligt at jeg simpelthen bare har for store størrelser til Ellie (hun har små, fine, damede poter). Er sålen blevet blødere med årene, mon? Dem jeg har er med en ret tyk bund, som er fleksibel, men jeg kunne måske ønske mig at de var lidt blødere for hende at gå med.
aug 2024
Følgere: 19 Emner: 1 Svar: 183
Jeg synes de er ret flexible - min skal kunne gå i dem længe og bevæge sig både ude og inde med dem på
Min er jo også en lille fin sag, han bruger small på forpoterne og jeg kan ikke lige huske og small er bagpå også eller om jeg gik op i en medium
Vi har de fleste til at ligge omkring small/medium
Hundesko