3.184 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

aflivning af hund (Rottweiler) aflivning af hund (Rottweiler)

Sidder herhjemme og er helt fra den... vi kommer ind til Hadsund dyrlæge klinik for at få vores elskede Samson på 9 år aflivet, grundet alderen og forværret slidgigt (Kunne næsten ikke gå længere) så vi syntes at tiden var kommet hvor han skulle have fred;-( Men mit spørgsmål til jer lyder så... hvad er den normale kotyme for en aflivning. vores elskede hund kom op på borden og sidde hvorefter han så barbere hans ene bil og sigerså til os at nu skal vi holde godt ved ham for det kommer til at gå stærk ... han gav ham ikke noget som helst form for beroligende først men kun den dødbringende spørjte som jo så gjorde at han faldt sammen men sådan et bump på bordet at vi blev helt chokket... Er det ikke normalt at de giver en beroligende spørjte først inden den dødbringene????

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.
  • Shower sink water trap 1.000 kr.
  • Put a large tv up on a wall mount 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  aflivning af hund (Rottweiler)
  • #1   30. nov 2013 Det har jeg aldrig oplevet -
    De hunde jeg har fået aflivet, har været i en meget kærlig og omsorgsfuld tone -
    Hvor vi og hunden har siddet på gulvet - hunden har lagt om benene på os, og dyrlægen har ventet til alle var i ro, mens han forklarede hvad der skulle ske... ( også for børnenes skyld )
    Derefter - når ALLE var klar, - fik hunden det beroligende, - og dyrlægen sad hos os, indtil han mente - med målinger etc - at hunden var klar til den dødbringende sprøjte - som den så fik..:
    Når han havde erklæret hunden død, mens vi har haft den i vores arme, hvor den døde... , har han hver gang sagt, at nu kan i sidde sammen og sige det sidste farvel og blive klar til at tage hjem, - så gik han i mens, så vi fik ro...

Det har de gange jeg har oplevet det, været meget smukt, ( så smukt som det nu kan være ) men i hvert fald meget stille og kærligt, - og det burde alle dyrlæger være i stand til at gøre for hunden på dens sidste rejse, og for familien...

Øv øv øv med jeres oplevelse ;/

Trøste kram til jer smiley

• #2   30. nov 2013 Alle jeg har snakket med har også fortalt at de fik en beroligende spørjte først som de så faldt i søvn inden... kan man ikke klage over sådan en behandling et eller andet sted...

• #3   30. nov 2013 Hej igen -
    Det tror jeg at jeg ville gøre, ... Der må være en sammenslutning af dyrlæger, den slags kan gøres hos -
    Prøv at Google smiley

• #4   30. nov 2013 Jeg fandt umiddelbart dette

(link fjernet)

Og her er deres kontakt oplysninger

(link fjernet)

Held og lykke med det smiley

• #5   30. nov 2013 Har nu været inde og læse på denne site hvor de også skriver der normalt bliver givet en beroligende sprøjte først... Men hvad siger loven og er det iorden at han kun gav den dødbringende sprøjte (Hvilket var extremt voldsomt) smiley

• #8   30. nov 2013 Jeg har desværre også været med til et par aflivninger.
    Det er foregået stille og roligt (Lab og GD) nede på gulvet, hvor de begge fik en bedøvende sprøjte først.
    Dyrlægen var i begge tilfælde utrolig sød og forstående overfor, at man skulle sige farvel på en god måde.
    Det var begge gange en god oplevelse.
    Så ja, jeg ville nok gå videre med sagen, øv for en oplevelse,I har haft smiley
    Mange tanker.

• #9   30. nov 2013 tænker også at det må ha gjort ufatteligt ondt i hans stakkels hjerte lige inden han døde... mener bare han jo må ha kunne mærke det ftersom han ikke var bedøvet inden??

• #11   30. nov 2013 Man kan i dag både aflive og bedøve en hund direkte i en blodåre uden forudgående indsovningsmiddel.
    Metoden aftaler man med dyrlægen før indgrebet.

Vi har fået bedøvet en hund på den måde for nogle år siden. Det sagde også bare bang, så lå hun der og var fuldt bedøvet. Lidt voldsomt hvis ikke man er advaret.

• #12   30. nov 2013 Vi havde ikke aftalet at han ikke skulle have det bedøvende inden, det var noget dyrlægen valgte...

• #14   30. nov 2013 Hunden får jo et overdosis af sovemidel, dvs det gør ikke ondt på den;) grunden til at de fleste dyrlæger vælger at give en beroligende først er, at mange hunde bliver lidt stresset af barbering m.m og sikkert også fordi ejerne bedre kan klare at hunden bare falder i søvn;)
    Jeg tror ikke at hunden har ondt når den dør, det er jo bare et sovemidel og hunden falder sammen fordi den falder i søvn hurtigt;) jeg tror bestemt ikke den mærker noget.

• #15   30. nov 2013 For hundens skyld er det fuldstændig ligegyldigt, men for os hundeejere virker det meget voldsomt, det er derfor du/vi reagerer.

Jeg tror ikke, at du får noget som helst ud af at klage, ud over måske at miste de penge, du skal indbetale for at kunne klage. Metoden er ikke til ulempe for hunden, aflivningsmidlet virker omgående, og hunden mærker intet.

Og Varkhund, tag det dog roligt, gem de voldsomme raseriudbrud til sager, der er det værd!

Men Kennet P - jeg er så ked af det på jeres vegne, det er ikke den måde, man gerne vil sige farvel til en god ven. Der kommer måske en anden gang, og så ved i hvad i skal kræve af dyrlægen.

• #17   30. nov 2013 Har en gang fået en hund aflivet på den "hårde måde", akut mens hun lå i min bil.
    det gik stærkt men jeg var forberedt af dyrlægen. Det var ok, selv om metoden hvor de sover ind først er at foretrække.

• #18   30. nov 2013 Varkhond, nej men ligefrem at "aflive" dyrlægerne er vist en overreaktion.......

• #19   30. nov 2013 føj! Nu har jeg kun været med til en aflivning og det var af et marsvin, men han fik også beroligende, og derefter, overdosis sovemedicin, så alt var meget fredfyldt!
    Puh, bare det at skulle aflive sit elskede dyr, er hårdt i sig selv, og når det så foregår på sådan en forfærdelig ubehagelig måde, er det ikke nemmere smiley

Kæmpe kram herfra!

• #20   30. nov 2013 På det dyrehospital hvor jeg er hjælpepige bliver alle dyr bedøvet inden de skal have de sidste sprøjte. Og det gælder både hunde katte og mindre dyr. I mine øjne er det I har oplevet slet ikke iorden

• #21   30. nov 2013 Den behandling er på ingen måde i orden!

Den jeg var med til, foregik på gulvet. Med en beroligende sprøjte først, og så den dødelige. Det der er noget svineri smiley

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 13
    #22   30. nov 2013 Da jeg fik min Rottweiler aflivet foregik det hjemme i stuen hvor han først fik en beroligende sprøjte og først der efter den dødlige, stille og rolig og i hans vante omgivelser.

• #24   30. nov 2013 Jeg ville klart klage over den behandling, både på hundens, men også på egne vegne, det var dog en i den grad usympatisk måde at gøre det på når folk står der og skal sige farvel til deres kæledyr .....

Har fået aflivet 3, den 2 foregik med beroligende, og så sad vi ved hunden og så fik den den sidste sprøjte og sov ind med familiens omsorg omkring sig ...

den sidste skulle desværre ikke vækkes af en operation da det var galt det de fandt .... det virkede også ret voldsomt på mig da jeg ikke fik sagt farvel, da jeg ikke stod med hende og hun kunne få min sidste omsorg med herfra ... har aldrig tilgivet mig selv, men jeg vidste ikke hun ikke skulle vækkes igen ...

• #25   30. nov 2013 puha sikke en ubehagelig oplevelse !! Vi måtte sige farvel til vores rottweiler i april og der fik han også en beroligende sprøjte før den sidste så han var væk inden det skete.

synes bestemt også du skal klage over den kyniske behandling !

• #27   30. nov 2013 Jeg giver Krumme ret. For hunden er det den bedste måde at blive aflive på, den slipper for en masse stress og angst.
    Og skulle vi ikke mere tænke på hunden, og hvad der er hurtigst, mindst stressende og smertefrit for den, frem for at vi trækker det i længden ene og alene for at det ser bedre ud i vores øjne.

• #29   30. nov 2013 ank ank ank sagen,til rette instans.

Mine to forrige hunde blev aflivet hjemme,ved deres yndlingssted.

Først en berolingede sprøjte,og ja,så den anden.

Men de fik så smuk og værdig død,at det burde også være forbeholdt os mennesker.

ank,ank sagen,til de instantser,som andre her på h.g.,har skrevet om.

Men gør det NU,hvor i har hele episoden,i frisk erindring,og er vrede og kede af det.
    ,

held og lykke

mange hilsner
    vibeke med den eneøjede.

• #30   30. nov 2013 Hvad vil i opnå, alle i der foreslår at anke/klage? Der er ikke foregået noget, der kan kaldes uforsvarligt eller uetisk - det er "kun" de menneskelige følelser, der er blevet såret. Der er intet ulovligt i at aflive på denne måde......

Lad nu være med at lade følelserne og medlidenheden med ts løbe af med jer.

TS har ikke inden aflivningen talt med dyrlægen omkring beroligende sprøjte, ergo er der ikke en konflikt mellem det som der er aftalt og det udførte. Så det eneste der opnås er en unødvendig, ubehagelig og plagsom klagesag, der vil rive mere op i sårene hos ts og desværre ikke give noget resultat.

Men ts, jeg ville give dyrlægen en opringning og tale om sagen, giv ham jeres følelser omkring det hele, det kan både hjælpe jer og måske også gøre, at dyrlægen ikke gør det samme en anden gang uden tydeligt at aftale detaljerne omkring aflivning en anden gang.

Jeg har også medlidenhed med ts, det har været en ganske modbydelig ting at gennemgå, men man skal også tænke på, om det overhovedet er en mulig klagesag!!!

• #31   30. nov 2013 Som jeg ser det, er det en fejl fra dyrlægens side, ikke at have talt det igennem før aflivningen.
    For hundens synspunkt, tror jeg som Krumme skriver, at det er at foretrække at det går så hurtigt, men det ER lidt voldsomt at være vidne til, hvis man ikke er forberedt.

• #32   30. nov 2013 kirsten r

Selvfølgelig har man da føelser,og medlidenhed,med t.s.,sag.

T.S.,har jo netop skrevet,og spurgt,om den "aflivnings procedure,er normal.;;;;
    For at få en respons,på,hvordan andre af h.g.`s brugere,har været ude for det samme.

Nej,man skal ikke "tvære",i sårene hos t.s.

Men derfor er del vel meget,naturligt,at man har en vrede,og sorg.
    SOM måske kunne mildnes lidt,ved en human "put too sleep" sag.

Og,jeg synes stadig,at t.s.,skal anke et eller andet sted,så vreden kan kanaliseres,og t.s.,føler at,noget er der gjort i denne her sørgelige "put too sleep" sag.

Og jeg tænker hverke i krone og øre,bare det at t.s.,får luft for sin sorg og frustation.

Og nej,der er muligvis ikke noget at komme efter i sådan en ankesag.

Men så man da gjort et eller andet.

Og,nej t.s.,har ikke INDEN aflivningen,talt om en beroligende sprøjte.

Men burde dyrlægen ikke, inden aflivningen,informerer om,at en beroligende sprøjte,vil være medvirkende til en stille og rolig ,og værdig død.Og så,derefter at sådan en sprøjte måske koster ca.300.-.Og så er det,op til ejer at sige ja eller nej.

Men lur mig ikke om,der et eller andet sted i dyrlægernes regler og paragrafer,er nedfældet en human procedure,vedr."put too slep".(med eller uden ekstra kroner)

.

Det er såmænd bare det jeg mener,og du kirsten r,skriver fornuftigt,at rationelt set,har t.s. ingen klagesag.

Så,kort og godt,handler det for dig om "fornuft og føelse".

.Og,den konstellation kan være svær at håndterer,når man lige har sagt farvel til sin hund,som man har elsket i mange år,og som ikke lige fik en fredelig død.

Så,helt ærligt,synes jeg stadig at t.s.,skal anke/klage,også for at komme af med sin frustration og vrede over en dum,dum dyrlæge

m.v.h.
    vibeke

• #33   30. nov 2013 Verner M

Hvorfor klage og anke noget som er fuldkommen lovligt ? Tror du ikke at ankenævnet har noget bedre at give sig til, eventuel at tage sig af de sager som ikke har været lovlige ?

Du skriver: Men burde dyrlægen ikke, inden aflivningen,informerer om,at en beroligende sprøjte,vil være medvirkende til en stille og rolig ,og værdig død.

Hvorfor er det en værdig død med en beroligende sprøjte først ?
    . En beroligende sprøjte er ikke ensbetydende med en stille og rolig og værdig død.
    En beroligende sprøjte trækker hele proceduren ud. Hunden lider i længere tid, den bliver svimmel og prøver at holde sig på benene, når den endelig når så langt at den ikke mere kan holde sig på benene, så kan den stadig høre, for det sidste hunden mister er hørelsen.
    Det vil sige, at fra det øjeblik hunden får den beroligende sprøjte og indtil den får dødssprøjten lider den. Synes du at det er en værdig død at man trækker det i længden ???

Hunden har jo netop fået en hurtig og værdig død uden at den har måttet lide mere end nødvendig.
    At et menneske mener at det er mere værdig for hunden at man trækker det i længden er mig uforståeligt. I sådan en situation burde man ikke tænke på sig selv og sine egne føelser, men på hunden, at den kommer herfra så hurtig som muligt og med så lidt stress som muligt.

• #34   30. nov 2013 Jeg var blevet stiktosset, hvis dyrlægen havde aflivet Alvin sådan!
    Det skulle ikke være det sidste minde jeg fik om min bedsteven...!

• #35   30. nov 2013 Vibeke, jeg forstår så uendeligt godt ts's vrede og frustration - har selv gennem et mangeårigt liv med helt vidunderlige hunde måtte sige adskillige tårevædede farveller til mine firbenede hjertevenner.

Men hvad hjælper det ts at skulle igennem et koldt og forgæves klageforløb med et upersonligt klagesystem. Jeg tror kun det vil gøre sagen værre, at det vil få afmagtsfølelsen til at eskalere.

Jeg har tænkte lidt over, hvad jeg selv ville gøre. Jeg ville skrive et brev til dyrlægen med alle mine følelser omkring forløbet, sende det til ham og bede ham give mig et svar på det. Men aldrig om jeg ville starte en unyttig klagesag op.

• #36   30. nov 2013 Under alle omstændigheder skal dyrlægen informere og give valget til familien.
    Jeg troede, det var helt normal kutyme, at man bedøvede først.
    Jeg har aldrig hørt om andet.
    Min datter var med, da min GD blev aflivet.
    Bare tanken om, at hun skulle have været vidne til en så voldsom oplevelse, kan da give mig myrekryb smiley

• #37   30. nov 2013 kirsten r

tak for dit svar.

For nu ikke at "tvære" mere i t.s.,sorg,over aflivnings procuduren.

Så,ville jeg,hvis jeg havde,været udsat for en sådan stadig for mig,uetisk aflivnings procudure,stadig anke,og få måske kanaliseret sin vrede og sorg,over i en konstruktiv kritik,af dyrlægen.

Og,ja som,du selv skriver.

Skrive et brev til pågældende dyrlæge,og fortælle,hvordan det føles,sådan lige,at se sin hund bare falde om.,UDEN lidt sløvende først.
    .

Kirsten r og Anni

Jeg har selv,fået to styks.hunde "puttet too sleep",og undskyld,det der med "put tooect..,synes jeg lyder lidt mere bedre end aflivning,men det er altså bare min mening)

De blev begge put too ect...på deres yndlings sove sted,fik først en beroligende sprøjte,som jo gjorde dem sløve og smertefri.OG,der var INGEN babering af benet,så der var INGEN stress
    Efter ca.5-6-min,sagde dyrlægen,at nu kommer "den rigtige sprøjte",Og,det gjorde den(jeg mærkede et par dråber på min hånd),og efter 3-5 min.sagde hun :
    Nu er det slut.

Altså det havde taget alt i alt ca.8-10 min.,og ingen angst,eller hylen,kom der fra hunden,den sov bare ind i sit vante trygge hjemmelige sted. .

Det var faktisk en smuk,smuk død og ,som jeg tit har tænkt,at sådan skulle man også vælge at dø,hvis man var plagede af uhelbredelige ulidelige smerter

Og,man ALDRIG behøvede at tænke på hospice,som,alt taget i betragtning,sikkert et et dejlig sted at dø.

Men for pokker,DET er jo IKKE ens eget hjem,sådan et hospice.
    Jeg vil ALDRIG dø på et hospice,jeg vil dø i mit gamle rodede hjem,hvor mit elskede t.v.,kører,hvor mine unger brokker sig over rodet,og min snorke Verner til enhver tid hugger min hovedpude om natten,og min dyne.

Nå,undskyld,blot en egoistisk tankegang,som slet ikke har noget at gøre med t.s. tråd.

Verner skal også sove ind,på min hovedpude,og dyne når den tid kommer.

m.v.h.

vibeke

p.s. Det var nok det værste,at skulle vente på dyrlægen,der selvfølgelig først kunne komme efter konsultationen.De timer var frygtelige.Men jeg var heldig,for jeg havde naboer,og opgangen,der kom og hilste på,og sludrede,og gav en "lille en"
    . ,

• #38   30. nov 2013 Verner M

[iDe blev begge put too ect...på deres yndlings sove sted,fik først en beroligende sprøjte,som jo gjorde dem sløve og smertefri.OG,der var INGEN babering af benet,så der var INGEN stress
    Efter ca.5-6-min,sagde dyrlægen,at nu kommer "den rigtige sprøjte",Og,det gjorde den(jeg mærkede et par dråber på min hånd),og efter 3-5 min.sagde hun :
    Nu er det slut.

Altså det havde taget alt i alt ca.8-10 min.,og ingen angst,eller hylen,kom der fra hunden,den sov bare ind i sit vante trygge hjemmelige sted. .][/i]

Ingen angst eller stress................
    Hvordan kan du påstå det ?
    Fordi hunden ikke mere har styr på sin krop, ikke mere kan rejse sig op, løbe sin vej eller forsvare sig er ikke ensbetydende at den ikke er bange og stresset.
    Jeg vil endda påstå, at den er rigtig rigtig bange og stresset, da hjernen og hørelsen stadig virker, men at den ikke mere har styr på kroppen.

Hvordan tror du, at du ville have det, hvis du bare lå der, fik alt hvad der skete omkring dig med, men at du ikke kunne gøre noget som helst, fordi din krop var bedøvet. jeg er ret sikker på, at du ikke ville bryde dig om det.

Hunden har lidt 5 minutter mere, som var ganske overflødige. 5 minutter kan føles uhyggelig lang..............................

Den smukke død.......................nej, den er ikke smuk for hunden, kun for mennesket og de fleste vil bare tro på, at det er smukt når dyret ligger der helt stille og intet kan gøre.

• #39   1. dec 2013 anni

altså begge min hunde havde smerter(gigt),mange smerter.Og,jeg havde som måske enhver hundeejer,trukket deres livsforløb ud.

Og,så vil jeg lige fortælle dig,at begge hunde havde levet på sløvende smertestillende piller,i ja,for lang tid.Og mistet appetiten

Så,da de endelig fik fred,var de i forvejen,småsløvet af smerte stillende medicin.

Så,de var rolige,trygge da de fik den første beroligende sprøjte,og som før beskrevet gik der kun små 5-8 min.før den "endelige" sprøjte kom.

Vil lige fortælle.

At,det var to forskellige hunde,der sov ind ved sofaen,og mig ved deres side.

Den første var Olga,hun blev 11.år-en chauw-chaw.

Den næste var Otto,cookeren,der blev 13 år.

Og,nøjagtig den samme procudure når tid kommer,for Verner,vil jeg da gøre.

i hjemmet,en beroligende/døsig pille,og så et endeligt farvel.

v.h.
    vibeke.

• #40   1. dec 2013 p.s. og det mener jeg ,uanset hvad andre mener om proceduren.

• #41   1. dec 2013 annie

pp.s

men du synes måske det er mere "humant",at slæbe en syg,hund med smerter op til dyrlægen.

For derefter at "klaske",den ud på dyrlægens sterile undersøgelsbord,og få den aflivet UDEN nogen beroligende indsprøjtning ;;;

På den anden side,hvis man afliver på den måde,ja,så skal man jo heller tænke på at få "kadaveret" væk,eller måske betale for det.

Som man jo gør ved en "hjemmeaflivning"

Og,hvor kadavret så bliver af,er for mig lidt af en gåde.brændt formodentlig.

De to gange,mine hunde er aflivet hjemme i fred og ro og TRYGGE omgivelser.Er de begge bleven kremeret,og efter mit ønske kommet i en urne.
    OG,min dyrlæge sagde,at de IKKE hverken ville blive brugt til forsøg eller opduceret.

ALDRIG om min nuværende hund,skal sige farvel til den verden den elsker,hos en dyrlæges sterile undersøgelselsbord,OG aldrig uden en MEGET beroligende pille

vibeke

• #42   1. dec 2013 Verner M

Nu var spørgsmålet jo ikke om det var bedst at slæbe en syg hund med smerter hen til dyrlægen og klaske den op på et sterilt bord, eller om det var mest humant at aflive den hjemme.

Tråden gik ud på, om det var lovligt at aflive en hund på den måde som TS dyrlæge gjorde.

• #43   1. dec 2013 anni

Det er helt givet meget lovligt,at aflive en hund ,ved at "klaske" den op på dyrlægens sterile undersøgelsbord.

Og,nej der er sikkert ingen regler omkring,aflivnings proceduren.
    Og,jeg ved heller ikke om,der skal være nogen regl.

Det koster ekstra at,få aflivet sin hund hjemme,og hvad der af følger.Og,ikke alle hundeejere,har sikkert ikke de 500.- kr.det koster ekstra,for en "human",tryg aflivning,i hjemmet.

MEN,der burde være nogen etiske regler,udfærdiget af div.hunde organasitioner,eller hvad ved jeg.Der kan informerer hundeejerer,om hvilke retningslinier,der er,ved. aflivning af hunde.

Så,det er op til hver enkel hundeejer,OG samvittighed,hvor meget det koster at,få sin hund aflivet..
    Om den skal en tur på det sterile bord,og så er det det
    Eller om
    Det skal være i yndlingskurven,få en "sovepille",mens ejeren,beroliger og siger en masse masse ting,og så er det bare slut.

Og,anni

du får mig aldrig overbevist om at,en enkelt sprøjte på det sterile bord,er mere humant,end en stille indslumring.MED en beroligende sprøjte.
    Hvor en babering slet ikke er nødvendigt af benet,for den sprøjte behøver jo ikke at,være steril.

Nu,gider jeg ikke koge suppe mere på dette indlæg.

Men det kunne da være rart med nogle etiske retningslinier omkring aflivning af vores hunde

m.v.h.
    vibeke,

• #44   1. dec 2013 smiley smiley
    Jamen langt hen ad vejen er vi da fuld enige.
    Jeg giver dig ret i, at aflivningen i hjemmet er det bedste for dyret.

Det eneste vi ikke er enige om er den beroligende sprøjte inden dødssprøjten......

Ha en rigtig god søndag aften. smiley

• #45   1. dec 2013 Vibeke, nu har jeg fået aflivet mine hunde hos/af flere forskellige dyrlæger, og det er ikke foregået oppe på et sterilt bord. I de sidste to tilfælde er det foregået i et separat lokale på nogle bløde tæpper, hvor hunden har været helt tryg. Lyset er blevet dæmpet og vi har haft total ro omkring os - at ts har mødt en idiot af en dyrlæge betyder heldigvis ikke, at alle dyrlæger er ufølsomme og ubetænksomme.

Og i et par af de andre tilfælde er det godt nok foregået i undersøgelsesrummet, men på gulvet, hvor hunden stille har lagt sig ned efter den sløvende sprøjte og med mig og dyrlægen omkring sig. I ingen af tilfældene har hundene egentlig virket mere utrygge end de gange, jeg har fået gjort det herhjemme.

• #46   1. dec 2013 Generelt kan man som regel aftale hvordan det skal foregå først.

Da vi fik aflivet vores, kom dyrlægen hjem til os.

• #47   1. dec 2013 Puha en grim oplevelse, når man ikke er advaret! Dyrlægen kunne sq da godt lige have snakket med jer om mulighederne, det sq da for h*lved en forfærdelig oplevelse i forvejen at få aflivet sin hund!
    Så havde det været mig, som fik sådan en behandling som du/i har fået, så havde jeg personligt kontaktet dyrlægen og klaget til vedkommende (med bisider, altid.). Hvad ville jeg få ud af det? Tja, nok ikke noget, men jeg synes vedkommende skulle vide hvilken forfærdelig oplevelse det havde været og at det ikke kan være rigtigt at vedkommende ikke lige snakker med ejer først, så man ved hvad der skal ske! Og så havde jeg bagefter fundet en anden dyrlæge til mine eventuelle andre dyr, hvilket jeg også ville sige til vedkommende at jeg aldrig vil anbefale vedkommende til nogen og hvis folk spørger ville jeg sige min ærlige mening om min dårlige oplevelse ang. aflivning.

Så kan man så diskuterer om hvad der er bedst for hunden osv., men det er fandme også vigtigt at man som ejer kan gå derfra uden at have alt for mange grimme billeder på nethinden, specielt når man ikke er advaret!
    Vi fik aflivet en hund for mange år tilbage, akut lille juleaften - yay - og der var dyrlægen meget sympatisk, og hunden fik først den beroligende og bagefter overdosisen. Kan da slet ikke forestille mig at skulle have set min hund falde sammen UDEN at vide det først. - Jeg er ligeglad, det er IKKE iorden at dyrlægen IKKE snakkede med jer først. Færdig bum.

Kommentér på:
aflivning af hund (Rottweiler)

Annonce