Opdragelse af menneske. Opdragelse af menneske.
Hej alle dejlige mennesker her på Hunde Galleri.
Jeg starter med og sige at jeg har en dejlig hund og det er hende det her indlæg handler om, jeg har brug for et godt råd om hvordan jeg kan sætte min svigermor på plads og håber at folk er enige med mig i at det ikke er mig eller Maggie som er problemet.
Jeg vil starte med og fortælle lidt om Maggie for det er hende det handler om.
Maggie er en hund jeg fik i fødselsdags gave efter jeg havde været i gang med og kigge efter en hund til min fars kone Anne som ønskede sig en Cocker spaniel, i det vi sidder og kigger Gul og gratis igennem finder jeg artiklen hvor lille Maggie og hendes søskende var på, jeg falder straks for Maggie og viser min far hende frem på skærmen og siger at sådan en vil jeg så gerne have, da jeg så fyldte 19 i år i Juni måned havde min far og Anne lille Maggie med til mig.
Maggie var 12 uger da jeg fik hende da hun var den mindste i kuldet var der ikke rigtigt nogen der ville have hende, jeg har det med hunde som jeg har det med min kæreste det skal være kærlighed ved første blik ellers så holder det ikke og det var det med Maggie.
Maggie er i dag 7 måneder og hun er vokset og hun er blevet dygtig, vi træner ret ofte jeg bruger klikker træning, og hun ved hvad klikket betyder hun ved hvad klikket giver hende og hun forstår det, Maggie er en Yorkshire Terrier og Chihuahua hun går rundt med små trøjer her til vinter og jakker for og holde varmen hvilket er noget ret mange ikke forstår at hund skal, men Maggie har ingen underuld lige som en Bulldog så det er vigtigt ellers så fryser hun lige så snart vi åbner døren og går ud,
Nå lad mig komme til sagen, det startede i Lørdags da mine svigerforældre var ude med nogle venner og jeg passede deres hunde sammen med min egen da der ikke findes noget bedre for en lille hund end at få lidt selskab af andre hunde som den kender.
Da mine svigerforældre kom hjem satte min svigermor sig ind i stuen og så ''Vild med dans'' sammen med mig, hun begyndte og snakke om at Maggie var alt for meget hos mig og hun bare skulle vende sig til alle andre.
Jeg har opdaget at på den tid jeg har haft Maggie at hun er en af de hunde der skal vende sig til andre mennesker men hun gider bare ikke min svigermor hvilket jeg godt forstår.
Hun har lukket mig ude af stuen for og løbe rundt efter Maggie og jagte hende rundt.
Hun har kravlet rundt efter Maggie på gulvet.
Hun i Lørdags kom bag fra mig og Maggie lå i mine arme på en pude og sov hun tog fat i Maggie og Maggie blev så bange at hun var ved og blive tabt af min svigermor.
Min svigermor mener at fordi jeg bader Maggie ofte som jeg skal for og holde hende ren (jeg bruger en meget skånsom sæbe) fordi at Maggie kun får tørfoder (Royal Canin's til XSMALL)
fordi hun fodre sine to hunde med leverpostej og dåsemad til hverdag, hvilket jeg ikke synes spor er sundt for en hund, Maggie får kylling inderfilet når vi får det ca en gang om ugen.
Hun mener desuden også at Maggie er en forkælet hund.
Men jeg mener også det gælder det samme som små børn det handler om hvem der er forældre til barnet i det her tilfælde hundemor.
Jeg beder om et råd fordi jeg ønsker og sige til min svigermor at hun må lade Maggie komme når Maggie er klar,
Men hvordan jeg siger dette ved jeg ikke fordi nu har jeg fået nok.
Det er denne lille prinsesse det handler om
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.013
okt 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 11
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.013
okt 2010
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 988
Jeg var nødt til først at sådan hentyde og sige: "sådan har vi ikke valgt at opdrage hende" osv..
Til sidst snakkede jeg med min kæreste og sagde at han var nødt til at sige noget, hvis ikke han ville have jeg skulle sige det..
Han forklarede så sin far, at det var helt i orden at han ikke var enig i vores måde at opdrage/behandle en hund på, men at det var VORES hund.
Jeg havde en periode hvor jeg lod hende blive hjemme..
Du er den eneste til at passe på din hund! Og nogle mennesker har åbenbart brug for at få at vide hvad de skal gøre...
okt 2010
Men jeg vil gerne sige det så pænt at vi ikke behøver tale om det igen fordi man bliver sku lidt ked af det når hun sidder og siger at jeg ikke kan finde ud af og opdrage min hund fordi hun er uenig.
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.350
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.125
Din vovse ser totalt skøn ud iøvrigt
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.125
nov 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 13 Svar: 207
Og "Mit hjem, mine regler . Min hund, min opdragelse . "
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
okt 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 42
Og så bliver jeg lidt nysgerrig på hvorfor hun skal bades ofte, når hun er på tørkost? Det har jeg aldrig hørt om før
nov 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 13 Svar: 207
Hvis min skal passes er det i en pension . Jeg kender ejerne, og min hund føler det som hans andet hjem . Han er SÅ glad for at være derude .
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 80
okt 2010
Så var der en der skrev hvorfor jeg badet hende så tit når hun nu var på tørkost,
Det vil jeg elske og svare på.
Jamen jeg bader hende ret ofte fordi når vi går rundt i skoven så hænger der altid en masse skidt fast i hendes pels som ikke altid er til at få af hvis pelsen ikke har været våd da hun ikke er så glad for og blive børstet med den anden side af hendes børste som er lidt grovere, så i stedet for og sidde med en våd klud i flere timer er det bare nemmere og give hende et bad med den rigtige sæbe :),
Og hvis det en dag skulle komme at vi skulle hjem til nogle der i familien havde kat eller ikke ville have Maggie ind i huset, så ville Maggie da være bedre tjent med at hun kunne være i sin hvalpegård hvis det kan løses sådan eller hun blev hjemme i nogle timer da hun godt kan finde ud af og være alene hjemme i nogle timer
okt 2010
Han mener jeg har været altid positiv og sød og imødekommende, hvilket jeg nok ikke ser som en dårlig ting for sådan har jeg lært man skal være over for andre mennesker.
Men jeg må lige få mig taget sammen og sagt det til min svigermor sådan som det skal være, for Maggie er min hund og det er okay at hun ikke gider min svigermor og det må hun bare lære.
Som min kæreste sagde i morges så tror hans mor at hun er hundens bedste ejer, hvor jeg bare nikkede og smilede.
Men det er så rart at høre at det ikke er mig der er noget galt med da jeg jo egentligt betegner mig selv som en god hunde ejer til lille Maggie.
maj 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 488
Hun ELSKER dyr - ingen tvivl om det. Men Andy er en stor hund på 35 kg. og fylder kun lige 2 år her til januar. Min mormor er en gammel dame på 83 år.
I hendes verden er det bedste man kan gøre for dyr, er at give dem noget at æde - HELE TIDEN!
Når Andy møder både nye og kendte mennesker bliver han helt utrolig glad og løber rundt som en gal med legetøj i munden. Jeg siger til ALLE som kommer her eller hvis jeg kommer hjem til dem hvordan de skal forholde sig til ham så han lærer at slappe lidt mere af - dette er lidt for langt at skrive
Den eneste som ALDRIG har fattet det, er min mormor. Det første hun vil gøre når hun møder Andy er at proppe godbidder i munden på ham, og det bliver han altså IKKE roligere af. Jeg har flere gange nærmest råbt af hende, at hun skulle lade være fordi det ikke er at være god ved hunden i sidste ende. (Jeg elsker min mormor af hele mit hjerte
Jeg har også haft problemer med min kæreste - vi bor sammen - men det er primært min hund. Og fair nok for det.
Min kæreste har 0 idé om hvordan man opdrager en hund. Det var også en LANG proces at lære ham hvordan tingene hang sammen ang. træning. Fx indkald. Det lå min kæreste naturligt, hvis han kaldte på hunden og den ikke kom lige med det samme fx hvis man var nødt til at gå tættere på hunden, så gik han hen til den og skældte den ud - og så fik min kæreste skæld ud af mig XD Forklarede ham gang på gang at det ikke nyttede noget at gøre sådan, og at det var derfor hunden altid kom når jeg kaldte og aldrig når han kaldte.
Det endte faktisk med at jeg en dag lavede den på ham
Kaldte på min kæreste ved navn, og idet han kom hen til ham fik han bare et møgfald uden lige - i skulle have set ham i ansigtet han fattede INGENTING! Så stoppede jeg op og han spurgte hvorfor jeg råbte af ham? Og så forklarede jeg ham det igen, hvordan det lige hang sammen med hunde og indkald - det fattede manden sq!
Min pointe er vel egentlig at jeg tror at uanset hvor længe man har dyr, vil man møde denne form for "modstand" eller bumb på vejen om man vil, og man er nød til at sige fra når man om ejer oplever ting som ikke er okay. Det er nu engang ens egen hund og derfor er man også den som bestemmer. Længere er den ikke.
Kan se det sidste indlæg er fra 9. dec, så regner med at du har snakket med sin svigermor - og lad dig aldrig holde tilbage igen, sig fra - hverken du eller hunden får noget ud af at du ikke gør det
Opdragelse af menneske.