{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.077 visninger | Oprettet:

hundemarked {{forumTopicSubject}}

Jeg bliver så irriteret,når jeg læser div.til salg hunde annoncer igennem,f.eks.her på h.g.

Folk,der sælger deres unghunde,eller hunde i alle aldre skriver tit og ofte:

Det er med blødende hjerte

,vi nu sætter vor dejlige 6.mdr.hvalp til salg.Men vi har fået allergi,over for hundehår.

Men for pokker,hvis hunden er 6.mdr.så havde ejerene vel fundet ud af det for måske 3.mdr.siden,ELLER,FØR man anskaffersig kræet,få lavet en allergitest,indeholdend hundehår(OG,det kan man altså).




Eller annoncen:det er med blødende hjerte:

Vi skal desværre flytte,og hvor vi flytter hen er der hundeforbud.

Som boligsituationen er i dag,altså vente på en lejebolig,i måske et 1/2 år,undersøger man vel om,der må holdes hund.OG,så lade være med at anskaffe sig en hund,hvis der er hundeforbud


Eller det er med blødende hjerte

vi må gå af med vores dejlige fido.på 6.mdr.P.g.a.,vores arbejde.
har vi indset,vi ikke kan give den,den opmærksomhed,eller de gåture,den fortjener.

Så,hvorfor fanden,kan folk ikke vente med at anskaffe sig en hund før:

Man får lavet en allergitest,hvis man har en mistanke om allergi i familien

Eller man har en anelse om,at man bliver nød til at flytte,eller der "vinker" en lejlighed forude,der måske er større eller bedre.Og,før man siger ja,undersøger om det er tilladt at holde hund.-

eller man har et arbejde,der kræver af og til skæve arbejdstider,lange arbejdstider,og man har måske langt til arbejde.

Jeg mener det er så nemt,når man har et godt og fast arbejde i vores tider,at gøre op,har vi tid til hund,eller ej.

Hvis det var mig,der havde et godt fast arbejde,ALDRIG ville anskaffe sig en hund.Altid dårlig samvittighed,stress,hjem og lufte hund.ALDRIG,ville jeg gide hund på de præmisser.

Så,hellere en guldfisk,eller slørhale,så vil jeg nok blive betegnet som "fiske mishandler",og det er også o.k.

Alt de tanker jeg her har "kastet" op,har bestemt INGEN relation,til nogen af de hundeannoncer,jeg støder på her på h.g.
Lad så det være sagt.

Det er bare nogle reflektioner,jeg af og til har haft,når jeg har læst div.salgsannoncer.

m.v.h.
vibeke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hundemarked
  • #1   13. dec 2013 Var det ikke nemmere, at lade være med at læse annoncerne? Så havde du da ikke de bekymringer smiley

  • #4   13. dec 2013 det er klassikeren, når sommerens hvalpe begynder at blive kønsmodne og hammer besværlige, eller den nuttede killing bliver stor.. synes det er hvert år efter sommer boomet.
    frygtelig mentalitet mange mennesker har, køb og smid væk når det ikke er sjovt mere.. smiley


  • #5   13. dec 2013 Verner M

    Det er da godt , at du selv er så fornuftig ... at du har fået taget en allergitest ... inden du anskaffede din hund..........

    Det er da også dejligt for dig..... at du er sikker på , du aldrig bliver NØDT til at flytte...

    Og ..... vær glad for , at du ikke bliver fyret.... og bliver NØDT til at finde andet arbejde.... måske med dumme arbejdstider.....

    Du er et heldigt menneske ..... smiley


  • #6   13. dec 2013 Åhhh ja og de helt små hvalpe på 8-9 uger der skal sælges igen da man ikke må have hund/den gamle hund ikke kan lide den/at man skal begynde i skole i næste uge osv smiley Jeg undres nogle gange over hvor hurtigt man giver op og sælger hvalpen igen.

  • #7   13. dec 2013 Verner m.. Giver dig fuldstændigt ret.. Det er ganske forfærdentligt og tænker det samme som dig. Ville aldrig skille mig af med Eddie selvom jeg fik allergi, og hvis man skulle flytte. Så fin et sted hvor du må holde hund. Så svært er det heller ikke.
    Og hvis du skal have nyt job. Jamen så finder man selfølgelig et job hvor arbejdstiderne passer med at man har en hund og tage sig af..

    Men tror desværre også bare de fleste af folks undskyldninger er løgne.. Der er jo ingen der skriver, det er med blødene hjerte vi må skille os af med lille Fido da vi simpelthen ikke orker ham Aligevel. Han er simpelthen en for stor mundfuld for os. Og vi orker ikke og træne ham til at vænne sig af med alle de unoder vi selv har tillært ham.



  • #8   13. dec 2013 anette

    Jeg har da rigeligt med bekymringer,altså jeg skrev:

    Jeg er irriteret
    over den den evige sætning:

    Det er med blødende hjerte ect...

    Hvorfor ikke lægge kortene på bordet,og helt ærligt,fortælle hvorfor man nu ikke have hunden.
    Man vil måske få nogen "hak i tuden".Rundt omkring på div.hundesider.
    Men lægger man "kortene " på bordet,,og er ærlig,så tror jeg faktisk,at alle hundeejere,vil bakke op om en løsning,,og ovenikøbet,vil være behjælpelig med at finde en udvej ,både til hundens bedste og ejeren

    vibeke


  • #10   13. dec 2013 nittb ect..

    Næ,en alllergist har IKKE været nødvendig.
    Jeg lever stadig UDEN allergitest.
    Og i den forbindelse tilføje
    at
    jeg er på min 3.hund.
    Og,havde jeg allergi for ja,ja,mange mange år siden.
    Så,havde jeg nok ikke "investeret" i en 3.hund
    vel ;

    vedr.bopæl.

    Ja,så ligger landet sådan,at jeg kun har råd til at bo i min lejlighed, ca.1 1/2 år endnu ,har en ejerlejlighed(gider IKKE svare på hvorfor jeg bor i en ejerlejlighed,det er rent personligt,hvis du undskylder)

    Men har været/er skrevet op til lejelighed,hvor hund er TILLADT.Og skrevet op i rigtig mange år,stadig hvor hund er tilladt

    vedr:arbejdsforhold
    Ja,så har jeg været førtids pensionist,og NU er jeg altså
    FOLKEPESIONIST.Og jeg gider ikke rigtigt arbejde lige nu--sorry

    det var det

    vibeke


  • #11   13. dec 2013 el camino

    du skriver:

    for stor en mundfuld"

    ja,tror du har ret,vedr.div.annonce"..
    Jeg tror,som du også antyder at,en ærlig annonce,hvor man erkender,at det gik ikke med hunden,og hvad skal man gøre ;;

    giver flere positive reaktioner,MEN der vil ALTID,være,løftede pegefinger,kritik,kritk.

    Men jeg er så "naiv" at,tro,at den hårde kritik,vil mindskes,og de gode råd,samt en hjælpsomhed,fylder mere,en løftet pegefinger.
    håber jeg har ret.

    m.v.h.
    vibeke


  • Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 31
    #14   13. dec 2013 .... Og ja, man burde da tænke sig om - MEN det er vel bedre for hunden, at man erkender, at man ikke orker og søger et nyt og bedre hjem til den.
    Har man ikke haft hund før, så kommer det altså bag på mange, hvor hårdt det er - og unghundetiden kan jo være temmelig slem. Vi andre mere " erfarne" ved, det bliver bedre, men jeg kan da så sandelig være tæt på at opgive engang i mellem.


  • #15   14. dec 2013 Jeg er også træt af udtrykket "med blødende hjerte" for det virker som en dårlig undskyldning.
    Men fakta er at ingen ved hvad fremtiden bringer og de fleste kan være tvunget til at gå af med sin hund. Skal man undvære hund fordi man ikke ved hvad livet bringer?

    Hvem bliver allergitestet inden køb af hund? Det var i hvert fald ikke noget vi overvejede, da ingen af os nogensinde har haft allergi. Udviklede jeg allergi nu så ville jeg ikke gå af med min hund. Men hvis fremtidig barn bliver hundeallergikere kan man da ikke tillade sig at have hund.

    Den lejlighed vi bor i nu skal vi flytte fra om 2.5 år? Bør vi så lade være med at få hund? Nej jeg er sikker på at vi kan finde et sted hvor hund er tilladt (ellers må vi flytte ind hos mine forældre).

    Vi er unge som håber på børn i fremtiden, skal vi så lade være med at have hund? Vi har købt en børnevenlig race og socialiceret hende med børn. Men kommer vi i en situation hvor vores hund er direkte aggressiv over for fremtidig barn (hvilket jeg ikke kan forestille mig) så ville vi være nødsaget til at gå af med hende.

    Vi er studerende så job er et stort spørgsmålstegn, skal vi så ikke have hund? Selvom vi lige nu har tid til en aktiv race har vi valgt en som ikke kræver det hel store aktivering (det bliver hun nu lige nu alligevel) Jegtror på at vi vil kunne få en hverdag til at fungerer med job, børn og hund ellers vil mit liv blive for trist for jeg fungerer simpelthen ikke uden en hund i mit liv.


  • #18   14. dec 2013 sad den anden dag og undrede mig over alle de salgsannoncer med hunde over 6 mdr. hvor ejer skriver de skal af med hunden, men hvor der aldrig bliver svaret når en interesseret køber skriver nedenunder at de eventuelt gerne vil overtage hunden.... Jeg håber da at hundene har fundet et godt hjem og ikke er blevet afleveret andetsteds...

  • #19   14. dec 2013 nu er jeg så en af dem der blev fyret lige efter jeg havde købt min hund, og som det ser ud nu bliver jeg nød til at søge alle de jobs der passer til det jeg kan, selv om de har skæve arbejdstider!!!!
    jeg kunne så ALDRIG finde på at sælge min hund, jeg er af den mening, at der altid er en løsning til et problem, hvis man er villig til at prøve smiley


  • #20   14. dec 2013 Selvfølgelig kan der ske noget uforudset for ALLE som gør at de kan blive nødt til at skille sig af med hunden. Ingen kan jo spå om fremtiden. Men når en hvalp på knap 8-10 uger er til salg, hurtigst muligt, af forskellige årsager så ser det unægtelig ud som om man ikke har tænkt sig voldsomt meget om.

  • #21   14. dec 2013 Jeg bliver også rætti træt inden i ,når jeg ser alle de annoncer med hunde af suspekte blandinger, som måske/måske ikke er lovlige.

    Eller OEB hvalpe/blandinger her af, der sælges for skyhøje priser. Jovist den der har grisen sætter prisen, den kloge narre den mindre kloge osv. Men de avles jo med hovedet oppe hvor solen ikke skinner, og det er jo ikke just en sund "race". Så man får ikke meget for sine mange tusind kr.


  • #22   14. dec 2013 Fordi at i ved nemlig at ALLE dem der sælger deres hund og skriver sådan lyver?
    - Herinde er man jo SÅ perfekt at man aldrig kommer ud for noget der ville gøre man var nød til at sælge hunden.

    Jeg eller rettere vi købte Meeko mens vi havde et godt forhold, ingen planer om at flytte før vi skulle over i noget der var børnevenligt også og det hele fungerede.

    - Vores forhold gik så i stykker kort efter at Meeko var kommet hjem til os. Det var ikke noget jeg kunne forudse.

    Ting KAN altså ske, uden at vi er skyld i det.


  • #23   14. dec 2013 Åh, jeg ved lige hvad i snakker om.. Jeg tænker også altid at det er så sindsygt uansvarligt!

    Vi blev totalt røvrendt (af familie) for et par uger siden, hvor vi fik et opkald af dem som udlejer vores hus hvor de sagde at nu havde de solgt huset og vi skulle være ude d.1 januar, påtrods af at vi kun har boet der 3 måneder og står med en lømmelalderhund på 7 mdr. Og ikke ville have fået hund dengang hvis ikke vi vidste vi var ved at flytte i hus.. Men påtrods af alting har vi nu et hus linet op til d. 1 januar hvor der er husdyr tilladt!! Selvom vi har måtte gå 2000 op i husleje end for hvad vi havde ønsket.. Men det virker bare som om at folk bruger alle undskyldninger for at komme af med deres hunde, selvom man SAGTENS kan løse problemerne og pludseligt opståede situationer hvis man vil!! Det handler bare om at være lidt fleksibel og overveje sine prioriteringer..

    Så sent som i forgårs blev jeg tilbudt en Golden på 6 mdr, fordi den var ustyrlig og de ikke 'har tid til den'.. Helt seriøst. Hvad havde de regnet med? Hun er alene mor med 4 børn, hunden kommer ud 1 gang om dagen og trænes ikke med den, og børnene laver ingenting med den andet end at køre den op.. Og nu er den i lømmelalder og 'dum' og ikke lille og sød længere..

    Bøvs!!!


  • #25   14. dec 2013 Lucia og ulven ...kan ikke lade være med at tænke hvor opdrætteren er henne i den golden hvalps historie...at sælge til en enlig med 4 børn er totalt uansvarligt, med mine "hundeøjne" set. smiley

  • #26   14. dec 2013 Rødtop: jeg har også tænkt på det...
    Jeg læser med hende der har den, og allerede i sommers da hunden var 12-14 uger havde de problemer med den, og allerede dengang inviterede jeg dem alle utallige gange ud til os og spurgte om jeg skulle komme hjem til dem og hjælpe dem med træningen, eller om vi bare skulle gå en tur sammen, så de kunne få nogle tips.. Men aldrig sagde de ja..
    Nu har de en hund som stadivæk ikke er renlig, ikke kan gå i snor, er begyndt at bide ud efter børnene (hvorfor mon... Er 100% på at det er børnenes skyld!!!), tager mad fra bordene, river alt i stykker, ikke kan være alene hjemme, stjæler børnenes ting og ødelægger dem.. Osv osv osv..
    Og IGEN sagde jeg at jeg meget gerne ville komme ud og kigge på hvalpen, og hjælpe til, med at lære børnene hvad de må og ikke må gøre og hvordan man bedst kommunikerer med hunden osv osv.. Og IGEN blev jeg mødt med 'mjaaah tjoooo'...

    De VIL ikke have hjælp, de VIL ikke have et forhold til hunden, de VIL ikke ændre noget.. De vil bare føle at det er 'okay' at gå af med hunden nu, for den er jo 'dum og ustyrlig' og hvis jeg kom derud og viste dem at der er en anden måde man kan gøre tingene på, og at det ikke er hundens skyld at den er som den er, tjaa så kan de jo ligepludseligt ikke gå af med hunden med 'god samvittighed..
    Næh nej så er det meget lettere bare at prøve at prakke den af på folk, med tanken om at man selv har gjort 'alt hvad man kunne'...


    BØVS!!!!!!


  • #27   14. dec 2013 Lucila - Det da fint i har råd til at gå 2000 op i husleje, men det findes der nu mange som ikke bare har.

  • #29   14. dec 2013 Venges - Det er ikke alt du KAN kalkulere ind!

  • #30   14. dec 2013 Det KAN vi da heller ikke bare sådan lige, men det kan vi blive NØDT til. Bum!

    Og vi snakkede lige om forleden, at hvis ikke man har tænkt på hvad der mon skulle ske med hunden hvis man skulle flytte /slog op/ døde/ fik børn osv osv INDEN man får hund,- så er man sku for dum..


  • #33   14. dec 2013 nej tante gurli det får du ALDRIG lov til der er masser af hg mennesker der ville "samle dig ....og rollatoren Bent....op" her kan vi tilbyde en campingvogn som opholdssted....midlertidligt, vejgrøfterne er koooolde her i Danmark om vinteren...... smiley

  • #34   14. dec 2013 anya og meeko

    jow,uforsete ting kan opstå.

    Men hvorfor pokker ikke så skrive i en salgsannonce,lige ud af landevejen:

    Mit partnerforhold,er "gået fløjten"

    Vi har en hund tilfælles,MEN jeg orker ikke,en hund p.t..Og,det vil være med et lettet hjerte,at vide,jeg ikke mere skal have ansvaret for en hund.

    Det kan virke hårdt at,skrive sådan,men det er i det mindste ærlig snak.

    vibeke


  • #35   14. dec 2013 Verner - Hvordan kan du vurdere at personen IKKE er ked af at skulle af med sin hund lige meget hvilken grund der så er til det? Møder du ALLE dem som skriver sådan i annoncerne og vurdere det?

    Da jeg omplacerede Nalah , der tudede jeg både før, under og efter. Det varede 3 dage hvor jeg var knust på den måde, og savner hende da stadig idag, men hun har det meget bedre nu og bliver brugt


  • Eva
    Eva Online Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #36   14. dec 2013 Verner M: Ja, det må være hårdt at skrive så ærlig en annonce - og endnu hårdere at skulle lægge den til offentlig beskuelse...

    Der er ganske givet en del af disse sælgere af store hvalpe og unghunde, som ikke har tænkt sig tilstrækkeligt grundigt om, inden de købte hunden, og er kørt trætte i "arbejdet", men jeg vil nu ikke skære alle over én kam.

    At en del vælger ikke at skrive hele "sandheden" i en annonce, kan jeg nu godt forstå. Jeg ville ærligt talt nødig udstille mit privatliv på den måde, og interesserede købere kan jo altid få historien i pb eller ved samtale.

    Jeg synes, at det er umådeligt trist, at så mange hvalpe og unghunde omplaceres, og jeg vil gøre alt for at undgå at havne i sådan en situation, men skulle det ske, at jeg en dag ikke længere kan tilbyde mine hunde et ordentligt liv, håber jeg da for deres skyld, at jeg vil have mod til at omplacere dem - uanset andres forargelse.


  • #38   15. dec 2013 vedr:mit indslag i hundemarked.

    Nej jeg skærer bestemt IKKE alle over en "kam",det kunne jeg ikke drømme om.

    Og,jeg ved da også godt,at der tit og ofte er personlige årsager bag.div.hundeannoncer,og INGEN ønsker sit privatliv diskuteret,og måske nedvurderet,af div.indlæg.

    Så,jeg undskylder,hvis nogen har "følt sig trådt over tærene".

    Og,for lige at afslutte denne diskussion,som jeg måske har "lagt mere ved til",end jeg måske ønskede

    men jeg har taget den beslutning,at mopsen,som er min 3.hund,kan leve meget meget længe,det har han lovet mig(og han kostede en "bondegård",så jeg skal have noget for "bondegården",så "bondegården bliver passet i hoved og røv).

    Så når mopsen når til en formidabel alder,er jeg så gammel,at det vil være helt uansvarligt at,anskaffe sig en ny hund,"brugt" eller ny,hip som hap,men stadigt uansvarligt og egoistisk.

    Hvis jeg får en tagsten i hovedet i morgen,ja så ved jeg at Verner,aldrig ville kunne tilpasse sig et nyt hjem,MEN jeg får ikke en tagsten i hovedet,,det kan jeg ikke tillade mig overfor Verner.

    Verner kan med lethed være alene i 5-6 timer,han vil gerne passes af børn/børnebørn og venner.For han ved jeg kommer hjem,og vores "fælles" hjem er hans omdrejningspunkt.

    Slutter nu,håber ikke det sidste indslag fra mig er for sentimentalt,eller "rørstrømsk",for det hader jeg.

    m.v.h.
    vibeke med "bondegården"

    ,


Kommentér på:
hundemarked

Annonce