{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
970 visninger | Oprettet:

HD operation/medicin - erfaringer {{forumTopicSubject}}

Halløjsa

Jeg er rimelig sikker på at ung hr Aksel har HD. Har en aftale med dr dyr mandag.

Men har aldrig haft en hund med det. Så kunne godt tænke mig at høre fra andre med erfaring.

Hvor slemt skal det være inden en operation kommer på tale?
Hvad koster det sådan ca?
og hvordan er oddsene for et godt løbende hunde liv bagefter?

Hvis der er noget der kan klares med lidt piller, hvilke og hvordan har de virket på din hund?
Hvilke bi-virkninger er der?

Pt får han et naturligt led-tilskud hver aften.

Har brug for at samle mere viden. For vil gerne vende hver en sten så min lille baby bliver en gammel hund.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HD operation/medicin - erfaringer
  • #1   14. dec 2013 Min dreng har slemme hofter omkring en c-d og han får smertestillende som endnu ikke har haft nogle bivirkninger , han skal ind og ha taget blodprøver efter jul for at være helt sikker .

    En operation har jeg ikke så tit hørt om , jeg har set og hørt at nogle får sprøjtet noget ledvæske ind og andre kan få lagt guld ind .

    Hvordan har du opdaget han evt kunne have dårlige hofter ?


  • #2   14. dec 2013 Min egen hund har C og D hofte, hun er ikke en stor hund(knap 15 kg) jeg har vidst det i mange år og hun har derfor altid fået tilskud i foderet. Enten vital animin, flex vital og nu luposan gelenkraft(mener jeg det hedder), der er inden bivirkninger ved det da det ikke er medicin men tilskud.
    Jeg kan ikke mærke på hende til dagligt at hun har det, men stoppede til agility med hende, og sender hende ikke ud i lange lydighedseftersøgninger og spor.
    Hun leger heller ikke vildt med store hunde, da de skub hun kan få bliver for store. Det oplevede jeg i sidste uge, det var ikke rart.
    Efter halvanden times gå/løbe tur for hundens vedkommende på stranden kan hun godt være øm nu, så de ture er ofte kun på en time nu. Jeg cykler selvfølgelig heller ikke med hende. Det skal også lige siges at hun er 9 år, så det er vist meget naturligt at de bliver lidt stivere i leddene.


  • #3   14. dec 2013 LP han har et stykke tid haft svært ved at rejse når han har lagt sig om aftenen. Især hvis vi har lavet mere end vi plejer.
    Når han leger synker han ned i bagparten som en schæfer.
    Det er især hans sorte ben der driller. Har lagt mærke til at han gerne aflaster det, og støtter på det hvide.

    Har haft mistanke siden han var lille, da han lavede kanin hop når han skulle løbe stærkt. Men det aftog og forsvandt, så har egentlig troet han var vokset fra det.
    Men den sidste måned er der gået meget stærkt.

    Dejligt at operation ikke er noget man bare sådan lige får smidt i hovedet smiley

    Må google lidt tilskuds præparater smiley Vil helst holde det til det naturlige, hvis jeg kan smiley


  • #4   14. dec 2013 Havde selv overvejet at få lagt guld ind hos hende. Med hensyn til at give smertestillende medicin er der ofte ikke nogle her og nu bivirkninger, men over længere tid slidder det på leveren, som gør at hunden lever knap så lang tid.

    Har lige været inde og kigge og kan se at det er en meget stor hund, hvilket nok også betyder at den vil være meget mere påvirket af det på grund af den store belastning på ledene.

    En tommelfingerregl er at hunden i hvert fald ikke må veje for meget.

    Håber du finder en god løsning for din hund, når du ved hvordan det står til.


  • #5   14. dec 2013 About ja han er nemlig en stor dreng.

    Er lidt ambivalent i forhold til at køre ham på smertestillende. Det er jo både godt og skidt i min verden.
    Godt, for så har baby ikke ondt mere, og kan måske få trænet sine muskler i bagparten op igen.

    Han er bestemt ikke tyk smiley Han holder sin vægt super fint smiley
    Dårligt, for hvad så hvis han gir sig for meget..



  • #6   14. dec 2013 Det bedste er hvis han kan klare sig på naturlige præparater.
    Hvis hunden har ondt og det eneste der kan tage det er smertestillende synes jeg ikke man skal lade være fordi man er bange for at hunden bruger kroppen for meget.


  • #7   14. dec 2013 Nemo fik fik konstanteret Hd D på højre hofte da hun var 1 år, da hun var 2 valgte jeg af få lagt fuld i hoften på hende, det har hjulpet hende utroligt hun har kun fået smerte stillende gangske få gange siden. i daglig dageh er hun en aktiv hund lydighed og flere timeres gå tur og med på arbejde. Jeg fodre hende med Hills j/d hun svømmer nogle gang i måneden, bliver rettet af en kiopraktor 2 gange i året,
    Hver gang hun er ved dyrlæge kiopraktor bliver hun rost for hendes fine muskler omkring bagparten :det er med til hun sikkert så sjældent har ondt smiley Hun er mu en aktiv gammel dame der snart fylder 10 smiley


    profilbillede
Kommentér på:
HD operation/medicin - erfaringer

Annonce