{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.342 visninger | Oprettet:

Erfaringer smertestillende medicin...? {{forumTopicSubject}}

Previcox vs. Metacam

Årh, hvor er det træls lige nu...:-(

Jeg har jo Teddy, som i september fik konstateret HD i meget slem grad.
Vi har fravalgt operation, og han skal nu leve på smertestillende "resten af livet".

Vi startede op med Previcox, da dette blev anbefalet når han skal ha' smertestillende fast hver dag.
Det har han nu fået i 3 uger, og det har ingen effekt.

Ydermere er han begyndt at knurre/løfte overlæbe, når jeg skal børste ham osv.

Har så ringet til dylle, for at høre om de havde et andet præperat.

Så nu skal vi så starte op med Metacam...

Nogle der har erfaringer med begge præperater...??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer smertestillende medicin...?
  • #1   23. okt 2008 Jeg har kun med Metacam.

    Den hjalp ikke Effie (hd) overhovedet.
    Den hjælper Ubi utroligt meget lige nu (vokseværk)

    Gør mig meget ondt for jer.......Ved hvad I gennemgår.


  • #3   23. okt 2008 Tak Famøse Famse...
    Det er utrolig hårdt..


  • #4   23. okt 2008 Pinky Babs...
    Så vil jeg krydse fingre, for at det kan hjælpe ham (og os) lidt endnu..



  • #5   23. okt 2008 Jeg ved det er mere end hårdt.

    Jeg gennemgik det samme med Effie sidste år, og kæmpede en kamp uden lige.

    Desværre måtte jeg tilsidst erkende livet var modbydeligt for hende og tage afsked.

    Hvis du har dage du har brug for at sludrer er du velkommen til at kontakte mig. Jeg kan klare både hysteri, gråd og vrede. Det hjælper til tider at få gasset ud overfor folk man ikke kender og derfor ikke behøver undskylde så meget overfor når man falder ned igen.


  • #7   23. okt 2008 Fie får previcox, metacam har ingen virkning her....

    Previcox, der kunne jeg stort set se en ændring med det samme, så måske i skulle prøve at snakke med dyrlægen om noget andet smertestillende, hunde reagere forskelligt


  • #8   23. okt 2008 Tempo(også HD-hund) får metacem - det virker super

  • #9   23. okt 2008 Hvo hvor stor dosis får han ?

  • #10   23. okt 2008 Charlotte F...Ja, jeg ved det godt...Og i sidste ende er der kun en vej, men det er p....svært.
    Hans livskvalitet er jo allerede faldet meget, da han skal skånes mest muligt, dvs. minimum af gåture, ingen hoppen og springen rundt, børnene må kun røre fra midt og op mod hovedet osv...

    Så kald mig bare egoist..Men jeg er ikke helt klar til at sige farvel, ved godt det er idioti, men jeg har ski' aldrig været så knyttet til et dyr.

    Og jeg sidder også og hyler lige nu, for hvornår er nok nok...Og når man så får dr. dyr i tlf. og han anbefaler nyt smertestillende...



  • #11   23. okt 2008 Rene...Han får previcox 57 mg. - og jeg skal så idag hente Metacam

  • #12   23. okt 2008 oki, håber han reagere på metacam smiley

    Vi krydser alt herfra *S*


  • #13   23. okt 2008 Rene...Tak

  • #14   23. okt 2008 Fidel har fået regelmæssigt metacam i 1 1/5 år uden særlig virkning da fidel havde det værst . på et tidspunkt skulle vi prøve Previcox men han blev apatisk og lå bare og kiggede ud i luften. han er senere blevet opereret og er i øjeblikket på metacam som virker rigtig godt.

  • #16   23. okt 2008 Charlotte F...Puhaa...den gik lige ind...Hvor er det trist...



  • #17   23. okt 2008 Min ene hund har osse HD c/d, hun fik en 3 ugers Cartrophen kur og så får hun flexvital hver dag og ingen smertestillende... Har din hund fået den kur? Ellers er det noget jeg vil anbefale, da det har hjulpet Nala rigtig meget.

  • #19   23. okt 2008 Anita M....Nej har jeg prøvet på ham...

    Efter hans røntgen og dyrlægens diagnose...Så hedder det operation el. smertestillende den sidste tid. De smertestillende gør, at processen muligvis kan bremses lidt...Sammen med j/d foderet selvfølgelig)
    Hans HD er så fremskreden på begge hofter, at det sjældent ses så slemt.
    Ydermere er hans knæ heller ikke tip top, bl.a. også derfor vi har fravalgt operation.
    Jeg skåner ham så vidt muligt ved bl.a at løfte ham op/ned af sofa osv. men ellers skal han stadig leve et hunde-liv, med gåture og lege.


  • #20   23. okt 2008 Anita M..hov mente nej har jeg ikke prøvet...sorry

  • #21   23. okt 2008 Jeanette C den kur er ikke ret dyr, og det kunne jo være det kunne hjælpe, han skal bare have en sprøjte en gang om ugen i 3 uger, og derefter skal han have flexvital hver dag. Det har hjulpet på Nala, men kan selvfølgelig ikke sige om det vil virke på din hund, men Nala haltede rigtig meget inden og nu kan man slet ikke mærke på hende at hun har hd.

  • #22   23. okt 2008 Jeg har faktisk så meget tillid til min dyrlæge, at jeg er sikker på han ville ha' nævnt det som en mulighed.
    Jeg har nemlig også to familiemedlemmer, der hver har en hund med HD i mindre grad og de fik det tilbudt. (Samme dyrlæge)

    Jeg har læst mig frem til, at Flexvital mest er for at forebygge ledskader...
    Her kan man jo sige at skaden er sket. Den er uoprettelig, og der er faktisk minimal ledbrusk, så hofterne kører knogle mod knogle. Hvilket kan høres meget tydeligt når vi går tur.

    Dylle sagde også, at eftersom vi fravalgte OP, var den eneste mulighed smertestillende + foderet.

    Nu må jeg se hvordan Metacam virker og ellers så vil jeg da klart forehøre mig om Cartrophen kuren.
    En ting ad gangen, Teddy skal ikke fyldes med for meget forskelligt lige i rap.



  • #23   23. okt 2008 Okay :o)

  • #24   23. okt 2008 Min lap-pige var på metacam i 4 år med god virkning. Min nuværende gamle pige har været på det også i 2 år men på hende ødelagde det maven, deraf blødende mavesår. Nu er hun på previcos med meget god virkning. Begge hunde har gigt i svær grad.

  • #25   23. okt 2008 Det er godt nok forskelligt hvordan hunde reagerer på enten det ene el. andet smertestillende...
    Nogen kan bedst med previcox og andre bedst med metacam...

    Jamen så satser jeg på at Teddy er modtagelig for metacam...:-)

    Lidt optimisme bliver lige hevet frem fra skuffen..!!!


  • #26   23. okt 2008 Steen a.j...Hvor kan jeg læse mere om det..? Og det må man gerne gi' sammen med medicin..? Købes hvor..?

    Han får Hills j/d foder, der skulle jo også gerne være noget godt i det...


Kommentér på:
Erfaringer smertestillende medicin...?

Annonce