1.168 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

pisser indenfor :-/ pisser indenfor :-/

Hejsa.Jeg har fået et lille problem med min elskede hund.Han er begyndt og lave stort imdenfor lige efter han kommer ude fra.Og begyndt og pisse på min datters legetøj.Og nu igår da vi skulle i seng hoppede han lige op i sengen og ville gå op og sige godnat som han plejer. Men denne gang gik han normalt op gennem sengen mens han pissede hele vejen fra start til slut. Han havde lige været ude. Og havde pisset ude også.Jeg må tilstå jeg er helt blank og aner ikk havd jeg skal prøve og gøre ved hamFor har skeldt ham ud. Og han ved godt den er gal. For bare jeg kigger på ham når han har gjordt noget. Ligger han ørene helt ned. Og kryber hen af gulvet. Selvom vi ALDRIG har været hårde ved ham. Håber der sidder nogle her der kan hjælpe:-/ 

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pisser indenfor :-/
  • #1   18. dec 2013 At han tisser imens han går, kan betyde at noget er galt. Tag en urin prøve, og kør til dyrlægen med den. Han kan have blærebetændelse.

• #2   18. dec 2013 Først undersøg for sygdom. Er der ikke noget kan det skyldes han på forhånd er bange for at få skældud og derfor tisser. En hund tisser helst ikke i egen rede, så der er noget galt.

• #3   18. dec 2013 Årh det havde jeg slet ikk tænkt over. At det måske kunne være sådan noget.
    For han har altid haft en lille smutter med mellemrum hvor han lige har strintet noget. Men sådan var det ikk den her gang. smiley

• #4   18. dec 2013 Jeg må prøve dyrlægen. Jeg snakkede med dyrehospitalet for lidt tid sidem ang hans strinten. Og de nævnte bare det kunne være fordi jeg var for go ved ham. Og jeg skulle prøve ændre nogle ting. For ja hunden er fars lille hund. Og han må nok lidt mere en så mange andre hunde hehe:-)

• #5   18. dec 2013 Og det med han på forhånd kan være bange fpr få skeld ud kan ikk rigtig passe. For viser ham bare pæbt hvad han har gjordt og gover ham et hprdt blik i øjnene og så en tur i haven. Hver gang. smiley
    Han har aldrig fået en i røven eller lign.

• #6   18. dec 2013 Henrik, tror ikke du får noget ud af at skælde ham ud... Hvordan kan det havde noget at gøre med han er forkælet?

• #7   18. dec 2013 Nu er det jo ikk lige på det punkt han er forkælet. Men ville bare nævme humden er forkælet. For dyrlægen sagde at det kunne have noget og gøre med han var foekæler og bange for min datter skulle tage hans plads. Of der var derfor han dengang pissede på hendes legetøj.

Jeg har ikk så meget kendskab til det peoblem her.
    Vi har aldrig haft en hund der har gjord det før. Så derfor siger jeg det hele som det er. Og det jwg har hært fra den dyrlæge jeg var hos.

• #8   18. dec 2013 Nå på den måde. Forstod bare ikke sammenhængen. Men det tror jeg heller ikke er grunden. Okay, men jeg siger bare, at jeg tror bestemt ikke du kommer nogen vegne med skældud.

• #9   18. dec 2013 Det har intet at gøre med at "være forkælet" ,eller dominans, eller noget i den stil. Dyrlæger bør holde sig til at være læge for dyr, for de er ikke adfærdsbehandlere.

Din hund har tydeligvis et problem, hvad enten det er fysisk eller psykisk. Og det nytter ikke at skælde ud.

• #10   18. dec 2013 Nej det er heller ikk min holdning til det. Plejer ogås bare vis ham hvadvhan hat gjord og se vredt på ham og gå en tur i haven med ham.
    Men forstår bare ikk han skider og pisser indenfor lige efter han har været ude.
    Altså jeg holder utroligt meget af min hund. Men det er ved blive et problem nu. Også fordi vi har små børn.
    Og der er ikk noget mere ulækkert en det svineri indenfor:-s

• #11   18. dec 2013 Henrik - Men havde du været ved dyrlægen med ham og få ham undersøgt for sygdomme?

• #12   18. dec 2013 Kom derop fordi jeg ville have ham kastereret. Men det sagde de ikk hjalp.
    Npr han var i hans alder. Så troede da på dem. Jeg troede til starte med det ville hjælpe.

Og anne julie jeg skelder som sagt heller ikk hunden ud.

• #13   18. dec 2013 Det første jeg ville gøre var at få undersøgt hunden grundigt fysisk ink. tests for en urinvejsinfektion osv.

Går du ud sammen med ham? Roser du når han gør det rigtige? Og igen lad være med at skælde ud eller se vred ud. Er problemet psykisk så gør du det værre.

Hvis han ikke fejler noget psykisk så ville jeg få en adfærdsbehandler ud.

• #14   18. dec 2013 Det der med at "vise ham, hvad han har gjort": Hvordan fortæller du hunden, at det er fordi, den har tisset indenfor, at du er sur? Rigtig mange hunde kan få den opfattelse, at ejeren er sur, fordi hunden har tisset et sted, ejeren har opdaget -> så begynder de at tisse andre steder, hvor det ikke kan ses. Fx i sofaen, sengen, hjørnerne, bagved ting, etc. og så har man jo først et problem! smiley
    Jeg vil uanset hundens alder, altid bare ignorere! Man kan aldrig vide, om hunden tolker det ene eller det andet, når man irresætter på den måde…
    En helt anden ting er, at det skader dit forhold til din hund. Jeg har personligt selv skældt min hvalp alt for meget ud (selvom jeg ikke syntes det var noget vildt) efter jeg er holdt helt op med at skælde ud, men bare siger "nej" helt neutralt i tonen eller ignorerer, har vi fået et helt andet dejligt forhold sammen smiley

• #15   18. dec 2013 Ja der er altid en med ham ude. Og ja vi roser ham

A-s ja det giver faktisk mening det du siger der. Han skal til dyrlæge og have en tandrensning nu her afligvel så kan jwg få ham tjekket der.
    Jeg vil prøve bare igonore ham og se om det hjælper. Tak for jeres hjælp smiley

• #17   18. dec 2013 Altså det har stået på i 2år nu men sådan lidt on og off
    Men startede da vi fik vores første barn.

• #18   18. dec 2013 Men han plejer aldrig gøre det lige for næsen af mig.
    Det er første gang han har gjord det. Holder utrolig meget af min lille hund.
    Men kæresten mener han er en byld i røven. Fordi han pisser osv som han gør indenfor. Og hun skal gøee rent da jeg har lange arbejdsdage.
    Og så samtidig med hun er gravid. Er det jo hårdt for hende :-s

• #20   18. dec 2013 Jeg må se hvad dyrlægen finder.
    Jamen jeg kan også sagtens forstå hende.
    Hans luftevaner er faste. Når han er alene går han i et rum. Og der laver han aldrig noget. Selvom han er alene i længere tis vis vi skal noget. Forstå mig nu ikk spdan han sidder der i 14timer hehe.
    Men når det er i hele huset om vi er hjemme eller ej. Pift så bliver han utær:-/
    Forstår det ikk helt hehe:-)

• #22   18. dec 2013 Vis hun nusser ham roligt nyder han det. Ellers går han. Men han går kum over til hende vis hun siderr i sofaen og ser feks tv så hopper han tit op og ligger sig op af hende og putter. Men han går aldrig ellers bare selv derover.

• #25   19. dec 2013 Ulla
    Det vil jeg da såsandelig håbe.

• #26   19. dec 2013 Hvis det startede da der kom barn i huset, så kan det være en stressreaktion.
    Nogle hunde egner sig bare ikke til at bo med børn, for de slapper aldrig rigtig af. Og hunde skal hvile 16 timer i døgnet siger adfærdsfolket. Dvs 16 timer med uforstyrrethed.

Vasker i alt i rodalon? Det er meget vigtigt at få lugten helt væk.

• #27   19. dec 2013 Jeg ved ikk hva kæresrem vssker det i.
    Jeg arbejder meget så det er semregel kæresten der ståt med det.

• #29   19. dec 2013 Han har en hund på profilen "Chinese crested powder puff Balu", tænker det er den smiley
    Synes tit man læser herinde at de lidt skrøbelige og svære at få renlige?

• #31   19. dec 2013 Den har en kurv den bare kan gå over til vis det er det den vil. Men den putter som refel i sofaen ved en af os andre
    Jeg kan give det et forsøg og prøvw gå med ham hver dag efter arbejde:-)

• #33   19. dec 2013 En lille hund der i mange timer dagligt går sammen med en person som egentlig ikke gider den og som ærlig talt også lyder til at have rigeligt;( hvad laves der med hunden nu? Intet er vel svaret, bliver den nogensinde luftet uden for grunden? Eller bliver den lukket i haven og det er det?

• #35   19. dec 2013 opmærksomheds krævende adfærd kan sammen med understimulation kan være et bud på hundens adfærd.

Som jeg læser det, startede adfærden da barnet kom = meget mindre tid til hunden.
    Negativ opmærksomhed er bedre end ingen. Prøv de fine råd om aktivering, ros når hunden gør det rigtige og ignorere den dårlige adfærd :o)

God træning

• #36   20. dec 2013 Jeg leger med ham hver dag med hams bamse oav og ja jeg går en tur med de dage jeg kan nå det. Efter arbejde.
    Og nu efter jeg blev rådet til det her. Har jwg de sidste 2 dage gået med ham i en lille time hver dag.
    Som sagt jeg er parat hvad som helst for min lille hund har det godt

Kommentér på:
pisser indenfor :-/

Annonce