Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trimmeknive
  • #1   7. jan 2014 Jeg bruger en helt alm med sådan et plastic skarp.
    Og så bruger jeg også sådan en sten ligesom man bruger til heste, sådan en wonderstoneligende en smiley

• #2   7. jan 2014 Jeg bruger mest denne. Den er super til at plukke hår ud med.

(link fjernet)

Og denne bruger jeg til de stride hår på ryggen
    http://www.ostrand.dk/shop/mars-trimmekniv-326-4430p.html

Jeg har en australsk terrier

• #3   7. jan 2014 Jeg bruger eller rettere sagt brugte fingrene og Mars trimknive med træskaft til min Laekenois da jeg havde ham.

• #4   7. jan 2014 Annelise h det første link virker ikke.

Bruger dog en meget lignende som i link nr. 2 smiley

• #5   7. jan 2014 http://www.pitstoppets.dk/shop/greyhound-rock-stone-6494p.html

Der var lige et p for meget smiley

• #6   7. jan 2014 Skærer de, eller tager de bare fat?
    Overvejer at lære at trimme Nala selv smiley

• #7   7. jan 2014 Den nederste ska man vende rigtigt, ellers skærer deb.

Den øverste tager bare fat...

Jeg bruger osse fingrene, har købt nogle fingertutter som jeg dog ikke har brugt endnu

• #8   7. jan 2014 Tak alle sammen smiley

Jeg har også selv en (billig) trimmesten, men den drysser helt forfærdeligt! Og så syntes jeg faktisk ikke, den tager ret mange hår ad gangen..
    Måske jeg skal overveje den, du linker til annelise h. Er den også lavet af sten?

Jeg vil simpelthen ikke plukke hende! Hun ikke bare piver eller sådan, hun skriger, hopper rundt for at undgå ens hænder, og føler sig så presset, at hun ikke kan spise selv de bedste godbidder, og er så langt ude, at hun bider (rigtigt bider)! Det er SÅ synd, så det udelukket...

• #9   7. jan 2014 Kan man "nøjes" med den øverste når man skal trimme, ved du det?

• #10   7. jan 2014 A-S - er du sikker på hårene sidder løst nok når du plukker dem af?

• #11   7. jan 2014 Petra: Jeg vil sige, du skal have én til at vise dig, hvordan du gør, hvis du vil gøre det selv. Jeg har fået introduktion til det tre gange, og jeg syntes stadig ikke det nemt...
    Trimmeknivene skal ikke kun vende rigtigt, de skal også ligge i den rette vinkel ift. hunden, for ikke at skære hårene over..

• #12   7. jan 2014 Petra: Til din kommentar 10: Problemet er netop at det kun er måske hvert 10 hår som er løst, men man ved jo ikke hvilke, når man gør det med fingrene. Hvis du forstår? Man trækker i dem, som er for lange, men hvis det kun er 1 af de 10 hår, som rent faktisk er løst, så gør det jo vildt ondt...
    Coco skal helst plukkes på maven, i lysken og på benene, men jeg er gået over til at klippe (man trimmer helst ikke schnauzere der, da de skal have længere pels), men så mister hun sin sorte farve og bliver brunlig.. Så jeg ville alligevel forsøge med en grovtandet kniv...

• #13   7. jan 2014 Det er et kæmpe arbejde at trimme, syns jeg. Jeg tager luka over flere dage, da mine håndled siger av efter en times tid.

Jeg har i øvrigt et album liggende med billeder fra vores første Trimmekursus, hvis I vil kigge smiley

• #14   7. jan 2014 annelise: Det er super pænt af dig, men jeg har erfaret at schnauzere trimmes ret anderledes end terriere smiley Det fandt jeg især ud af, da jeg havde Coco til trim som 5 mdrs og fik en slags mellemting mellem skotte og schnauzer tilbage.. smiley

• #15   7. jan 2014 Jeg har fået det vist, men synes ikke jeg ved det nok til at prøve selv. Jeg går og "øver mig" hvis jeg synes der er pletter der mangler lidt, og det går meget fint, men hold op et stykke arbejde.

Annelise - Luka bliver ikke trimmet helt ned, gør han?

• #16   7. jan 2014 Det er et stort arbejde! Men jeg har faktisk holdt Coco i en nogenlunde rullepels her henover efteråret, så vi kommer slet ikke derud, hvor man skal bruge 3+ timer på at trimme hunden ned. Jeg er klart fan af rullepels, elsker de holder formen! Men jeg bliver nød til at have nogle flere knive for at kunne holde den selv smiley

• #17   7. jan 2014 Der er stor forskel på hvordan de forskellige racer trimmes.

Aussierne bliver kun trimmet næsten ned på ryggen og nederst på benene. Resten bliver rettet til/tyndet ud med bukser, frynser og slange/kindskægget...

• #18   7. jan 2014 Okay smiley

• #19   7. jan 2014 annelise: Det lyder som faktisk som med schnauzer, men lige netop de sorte skal trimmes/plukkes helst over det hele (undtagen halsens underside) for at holde farven... Jeg har indtryk af de andre farver klipper ben, mave, hale og ører.

• #21   7. jan 2014 Jeg har skam snakket med hende, flere gange smiley Og også min mors hunds opdrætter (også dværgschnauzere).
    Min egen er ikke så forfærdelig kræsen med sit trimmeudstyr, "bare det virker." Og min mors opdrætter bruger nogle knive, man ikke længere kan købe, men henviser til Jean Peau's knive, dem kan jeg så ikke lige finde på danske netshops...

Ja, og så ville jeg bare lige høre, hvad andre brugte smiley

• #22   8. jan 2014 Jeg tænker om snauzerklubben ikke holder Trimmekursus?

Jeg har været på kursus i vores klub 2 gange og har snart rimeligt styr på hvordan jeh trimmer ham. Nu mangler jeg bare en super Efillersaks så jeg ka klippe hans ansigt. Det er det eneste sammen med halen, der klippes i facon. ..

• #23   8. jan 2014 Klubben som sådan holder ikke kurser, men der er et par opdrættere der gør med mellemrum. Jeg har bare ikke bil selv, så medmindre det er i s-togsafstand eller tæt på mine forældre, hvor jeg kan låne en bil smiley

Men det er nu heller ikke fordi, jeg som sådan mangler et kursus egentlig. Har som sagt fået vist, hvordan man gør tre-fire gange, så det er efterhånden bare udstyret, der skal indkøbes, så jeg kan komme igang smiley

• #24   8. jan 2014 Jeg har en Irsk Terrier (dvs en rimelig grov og stiv trimmepels). Dansk Terrier Klubs kredse holder jævnligt kurser, måske du kunne få noget ud af sådan et ??? Jeg lærte det helt grundlæggende på sådan et kursus en gang for 100 og en madpakke siden. Efterrfølgende har jeg været så heldig at få trimmehjælp et par gange af min races topopdrætter, der også er prof trimmer (det har været ekstremt lærerigt!). Hun anbefalede mig en Pearson Products Reinforced Strippe (i str fine). Den kostede en mindre formue dengang, men den er bare uforlignelig smiley MARS trimmeknivene og fx KW knivene synes jeg er noget skrammel, som man får ømme fingre af.
    Jeg bruger KUN min Pearsonkniv og mine fingre - også til udstillingstrim. Det eneste sted jeg bruger en klipper er på 'udstyret' på hanhunde og mellem trædpuderne - det er nemlig en dødssynd at klippe nogen som helst andre steder i en irerpels smiley

• #25   8. jan 2014 Mette Marie - hvor har du købt den henne?

• #26   8. jan 2014 Jeg købte den gennem opdrætteren, men jeg har da set dem på nettet.

• #27   8. jan 2014 Okay smiley

• #28   8. jan 2014 Jeg så lige at firmaet er stoppet, men måske man ka være heldige at finde nogle hos evt. forhandlere....?

• #29   8. jan 2014 Måske, ellers må jeg spørge min trimmer hvad hun bruger af dimser smiley

• #30   8. jan 2014 Har lige været på storindkøb i Østrand idag smiley

Det blev til en greyhound trimmekniv i grov (det der svarer til Mars str. 324, mener jeg)
    En sprats kam 72 med teflon
    En show tech kam også teflon behandlet
    En greyhound trimmesten (som annelise snakkede om)
    En Andis klippemaskine
    Et sæt effiler og lige sakse fra Witte
    Og så faldt jeg lige over en lilla udstillingsline, nu har jeg jo fået at vide SÅ mange gange at linene skal være sort, fordi hunden er sort, og det giver mig bare sådan en lyst til ikke at have en sort line smiley

Alt sammen til den nette pris af 1625,- Tror såmænd ikke det er så ringe igen smiley

• #31   8. jan 2014 Sådan... så er det bare igang smiley

• #32   8. jan 2014 smiley

• #33   12. jan 2014 Jeg har i mange år brugt Lonsdale trimming knives til mine 2 Ruhåret Fox Terrier og kan varmt anbefale disse knive, da de ligger godt i hånden. Knivene kan kun købes i England hos Wire Fox Terrier Association: http://www.wirefoxterrierassociation.co.uk/lonsdaleknives.html og koster 30£ stykket.

profilbillede
  • #34   12. jan 2014 Jørgen A: De ser virkelig også super gode ud! Men nu har jeg indkøbt knive.. Måske engang, når jeg bliver tilpas træt af min nuværende underuldskniv i fin, kan det være jeg må prøve sådan en smiley
    Jeg skriver det i hvert fald lige bag øret, tak smiley

Kommentér på:
Trimmeknive

Annonce