{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
837 visninger | Oprettet:

Hvilken sele {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har Vix en hvalp på 11 uger som har fået den ide at han trækker sig baglænds ud af halsbåndet. Så jeg vil prøve med en sele istedet men hvilken en skal jeg vælge?
Jeg har en Julius-K9 som jeg har brugt til min anden hund Vimse men den træk Vimse sig ud af så jeg er bange for at Vix vil kunne det også.
Er der nogle af jer der kan anbefale en god en?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken sele
  • Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

    Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
    #1   9. jan 2014 Ja k9 kan de godt trække sig baglæns ud af. Hvad med en h-sele, det anbefalede min træner.

    http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundesnor_hundehalsbaand/hunter/sele/280096


  • #2   9. jan 2014 eller måske et halsbånd med halv-kvæl.
    Dvs halsbåndet er løst, men hvis der kommer træk på så strammer det ind, så det sidder så tæt at hunden ikke kan trække det over hovedet.
    Fidusen med halvkvæl er at det ikke kvæler.. det sidder bare tæt til halsen hvis hunden trækker ( det kræver naturligvis at man har den rigtige størrelse )


  • #3   9. jan 2014 Halvkvæl som Ib skriver, mål hundens hals og køb det rigtige størrelse;)

  • #4   9. jan 2014 En h sele, jeg har dem fra haqihana, men hunter laver bl.a også nogle.

    Hurtta er også godt smiley


  • #5   9. jan 2014 Hvis en hund først har fundet ud af at bakke ud af halsbånd / sele, så er der vel ikke ret meget ud over kvæl og halvkvæl de ikke kan komme ud af ?

  • Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

    Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
    #6   9. jan 2014 Ib - en korrekt indstillet h-sele.

  • #7   9. jan 2014 Jeg har en y sele fra hurtta og tror ikke de kan bakke ud af sådan en?

  • #8   9. jan 2014 Min houdini hund har ellers kunne komme ud af alt - bortset fra den h-sele jeg har nu.
    Selv halvkvæl.


  • #9   9. jan 2014 Jeg tror jeg starter med en H sele for syntes det er bedst med sele til hvalpe. Så kan han få et halvkvæler når han er udvokset.

  • #10   9. jan 2014 Jeg har endnu tilgode at se den sele som en hvalp ikke kan komme ud af.
    .... incl godt tilpassede og tætsiddende h-seler smiley Problemet er at brystomkredsen er større end halsomkredsen. Derudover er hvalpe bløde og bøjelige og har de først fundet ud af at komme ud af et halsbånd, så kommer de også ud af selerne.
    ...Ser det på hvert evig eneste hvalphold vi har smiley
    Halsbånd er nu altså ikke så slemme som nogen gerne vil gøre dem til. Til en udbrydder ville jeg vælge et 'halvkvæl' i en størrelse der gør at det er løst når hunden ikke trækker mens strammer til når hunden trækker. Og ja, det kan lyde negativt, men i sidste ende kan det dreje sig om hundens liv hvis den fx trækker sig ud af halsbånd/sele ved en trafikkeret vej. Igår var jeg meget glad for mit 'udbrudssikre' nomehalsbånd, da nogle smådrenge synes det var morsomt at fyre kanonslag af, da jeg kom gående med hundene langs med hovedvejen: min hanhund går desværre i panik og vil bare væk, når han hører skud og fyrværkeri.


  • #11   3. feb 2014 Jeg kan stærkt anbefale sådan en snor til hunde som trækker ud af halsbåndet/selen.
    Behøves selvfølgelig ikke lige være maxi zoo eller dette mærke. Men sådan en slags snor med 'kvæler halsbånd'.

    (link fjernet)

    Den er på ingen måde ubehagelig for hunden og hjælper også på at få en hund til at holde op med at trække fremad.
    Jeg har en 9 ugers hvalp som også kan finde på at trække baglæns og er lidt livlig når man går med ham. Og han kan på ingen måde trække ud af 'halsbåndet' på denne snor.

    Der er selvfølgelig nogen der syntes 'kvæler halsbånd' er synd. Men er selv vildt glad for denne snor, og selvom min hvalp godt kan finde på at trække lidt, har jeg aldrig oplevet at han hoster eller følger ubehag smiley


  • #12   3. feb 2014 http://www.mypets.dk/shop/ruffwear-web-master-5115p.html

    den har jeg brugt til både whippets, azawakh og rottweiler. og den er absolut umulig at bakke ud af og virker samtidig rigtig behagelig


Kommentér på:
Hvilken sele

Annonce