{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken sele?
  • #1   7. aug 2016 K9 er noget møg. Samtlige kiropraktorer, fysser mv fraråder brugen. Desuden sidder den skidt på alt andet end overvægtige eller firkantede hunde (som fx Bulldogs), den blokerer forbenenes bevægelse samt hundene kan trække sig ud af den.
    Vælg en god kropsdele efter hundens bygning. Forben og skuldre skal have fri bevægelighed og den må ikke sidde for tæt på bagsiden af forbenene. Pasformen om halsen er meget vigtig.
    Vi har forskellige seler, bl.a. DogCopenhagen og Ezydog.


  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #5   7. aug 2016 Jeg har tidligere haft en k9 sele og syntes den sad fint på min hund. Hun har aldrig trukket sig ud af den.

    Men syntes du skal tage ud og prøve nogle forskellige og se hvordan se sidder på hunden. smiley


  • #6   7. aug 2016 Jeg har en K9 sele til Kato og den er jeg meget tilfreds med. Men jeg er enig med de andre tag ud og prøv nogen på

  • Emilie KP
    Emilie KP Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 4 Svar: 97
    #7   8. aug 2016 Har også haft K-9 og de sad ikke optimalt på mine (sheltier) specielt ikke IDC-modellen...

    Jeg har god erfaring med Hurttas y-sele og for nylig vandt jeg "Comfort Walk Pro" fra Dog Copenhagen og dem er jeg også rigtig glade for smiley

    Derudover har jeg hørt meget godt om Ruffwears Frontrage sele men dog ikke prøvet dem på egne hunde! Tror også det kommer meget an på hunden og dens bygning smiley


  • #8   8. aug 2016 Du skal tage din hund med ud og prøve forskellige seler. Vi kan ikke rådgive om hvilken der passer præcis din hund når ikke vi ved noget om hendes bygning osv. Mht K-9 så sidder den bedst på hunde der har en lidt tøndeformet brystkasse. På de fleste andre kommer bringestykket til at sidde for højt oppe og trykke på halsen og 'gjorden' sidder for tæt på armhulen og gnaver dem. Derudover er den uhyggeligt let at trække sig ud af: I fredags var jeg ½ m fra at kører en lille Cavalier over da den trak sig ud af en K-9 sele. Heldigvis på vores lille blinde vej, hvor jeg max kører 40 km/t så jeg nåede at bremse. Jeg har set MANGE hunde trække sig ud af de seler.
    Y-seler passer sådan helt generelt på flere typer kropsbygninger.
    Men altså husk at seler ikke er nogen mirakelløsning når hunden trækker og seler kan også give skader, hvis trækket er hårdt og vedvarende. Den rigtige løsning er at lære hunden at gå i snor uden at trække.


  • #9   8. aug 2016 Tak for svar allesammen - jeg havde self. tænkt at tage hende med ud og prøve, men ville stadig lige tjekke herinde da det kunne spare noget tid mht. forslag af kvalitets seler etc. smiley

    Mette Marie: Hun trækker ikke hårdt og ikke med mig, dog kan hun godt finde på at gøre det med børn hvilket er derfor jeg er på jagt efter en sele smiley


  • #10   8. aug 2016 K9 selen sidder elendigt på vores schæfer.

  • #12   8. aug 2016 Jeg har for nylig købt Balance Harness til Zeven. Den sidder rigtig godt på ham:
    http://shop.dogwise.dk/produkt/balance-harness-hundesele/


Kommentér på:
Hvilken sele?

Annonce