{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
766 visninger | Oprettet:

Mette W
Mette W
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15

Hvalp og graviditet {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg er den heldige ejer af den skønneste Bichon frisé hvalp på 7,5 måneder. Hun er den mest fantastiske hund, man kunne tænke sig - blid og med et fantastisk temperament.

Jeg er gravid med tvillinger, og derfor er jeg i risikozonen for at føde meget før tid. Alt indikerer også lige pt. at jeg kommer til at føde meget for tidligt, desværre. På søndag er jeg i uge 30, og dvs. 10 uger til man rigtige termin. De kan komme når det skulle være. I går spurgte jeg min jordemoder, hvor længe man skulle regne med at være indlagt på sygehuset, hvis man føder før tid, og svaret var indtil uge 39. Dvs. at hvis jeg eksempelvis føder på søndag, skal jeg være indlagt 9 uger på sygehuset med de små.

Mit spørgsmål går så på, hvad der er det bedste at gøre med hunden imens? Vil det bedste være, at hun bor fast et andet sted i 9 uger indtil vi kommer hjem fra sygehuset? Det, jeg frygter ved dette er, at hun måske bliver for forvirret af at bo ude, derefter komme hjem igen efter 9 uger OG samtidig skulle forholde sig til to nye små familiemedlemmer. Samtidig bliver hun revet ud af sine vanlige omgivelser og rutiner.
En anden mulighed kunne være, at hun blev hjemme i huset i vante omgivelser, men at forskellige personer overnattede og tog sig af hende. Det vil blive ca. 4 forskellige personer i løbet af ugen, da der ikke er én enkelt, der kan flytte ind, desværre. Spørgsmålet er, om hun bliver mere forvirret af alle de forskellige mennesker, der kommer og går konstant? Hun kender dog alle rigtig godt, og er glad for dem.
Vil min hund det bedste, og det piner mig, at vi måske kommer til at skulle være så meget væk fra hende. Hun er meget knyttet til os! Så derfor vil jeg gøre alt for, at vi finder den bedste løsning for hende, mens vi er væk i muligvis to måneder.

Håber I vil give jeres mening med. På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle seng 500 kr.
  • Opsætning af lamper, el og opvaskemaskine 3.000 kr.
  • Samle møbler sofa/seng efter vejledning 1.000 kr.
  • Nedtagning af eternitplader 3.000 kr.
  • Handyman 1.100 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp og graviditet
  • #1   9. jan 2014 Jeg ville få hende passet ude, det ville jeg tro er mindst forvirrende for hende.

• #3   9. jan 2014 Helt klart passet ude - et sted med fast rutine. Det andet vil forvirre mere.
    Men det er en svær alder at sende hunden ud i pasning i. Der sker så meget under kønsmodning og fysisk modning, så I vil gå glip af nogle vigtige faser, træning, prægning mv.

• Mette W
    Mette W Tilmeldt:
    dec 2013

#4   9. jan 2014 Tak for jeres svar. Kan godt se, at det måske vil give hende mest ro smiley Malene, jeg ved godt at det ikke er en ønskesituation.... Og tro mig, jeg har det ikke godt med det på nogen måde!! Men jeg kan jo ikke tage hende med på sygehuset? Og jeg fik hende inden jeg vidste at det var en flerfoldsgraviditet med risiko for lang tids indlæggelse, så det kan altså bare ikke være anderledes. Selvom det piner mig at hun skal sendes i pasning på nuværende tidspunkt.

• #5   9. jan 2014 Passet ude;)

• #6   9. jan 2014 Jeg ville også få hende passet ude, bare rolig hun glemmer jer ikke smiley
    Jeg fik passet min hund i 1½ måned og NØJ det var hårdt! Men vi kom hurtigt ind i rutinen og dagligdagen, dog havde min hund været vant til at bo sammen med en anden hund så jeg kunne mærke på ham at det savnede han utrolig meget. Så kom Lilo ind i familien smiley

Tillykke med din graviditet og krydser fingre for de små bliver derinde LIDT længere tid endnu smiley

• Mette W
    Mette W Tilmeldt:
    dec 2013

#7   9. jan 2014 Maria, mange tak. Det håber jeg også smiley

• #8   9. jan 2014 Jeg synes også du skal få hende passet ude, også gerne en uge eller to ekstra, efter du er kommet hjem med de 2 små, så I lige kan finde rytmen i hjemmet. Der bliver jo nok at se til.
    Tillykke og samt held og lykke med tvillingerne, som godt må lade vente på sig lidt endnu smiley

• Mette W
    Mette W Tilmeldt:
    dec 2013

#10   9. jan 2014 Birgitta, beklager hvis jeg har fået det til at lyde som om at jeg er alene smiley Jeg har verdens bedste og mest hjælpsomme mand, som pt. klarer alt herhjemme i huset og alt omkring hunden, fordi jeg er strengt sengeliggende. Men farmand vil gerne medindlægges for at hjælpe mig med børnene, når den tid kommer smiley I hvert fald den første tid. Han ville godt kunne være hjemme hos Smilla (hunden), men ikke så meget, som sædvanligt, og derfor ville der skulle forskellige passere på, hvis hun skulle blive hjemme i huset. Jeg har også tænkt at jeg skal gå en masse ture med hende når vi er indlagt smiley Både for hendes og min skyld smiley Bliver så hårdt at undvære hende!

• Mette W
    Mette W Tilmeldt:
    dec 2013

#11   9. jan 2014 Hun ville i øvrigt kunne passes hos mine forældre, som hun kender rigtig godt smiley

• #12   9. jan 2014 Jeg vil sige .. som så mange andre.. passes ude , et godt trygt sted.... hvis jeg tænker på en facebook-ven som fik tvillinger (havde en pige på 2 år i forvejen) og en lundehund (som de valgte at omplacere før fødslen.... men det havde jeg en mistanke om ville være sket alligevel)... hun /hendes tvillinger havde nærmest klippekort til børneafd. det første år, så hvis Smilla kan få et godt "andet" hjem som hun hurtigt kan flytte til og være nogle dage af og til hvis I skulle være uheldige at jeres tvillinger skal igennem nogle genindlæggelser i det første års tid.... vil det nok være en god løsning at I vælger pasning ude frem for pasning hjemme af skiftende venner og bekendte.

• #14   9. jan 2014 hehehe Birgitta smiley

Siger også det lyder som god ting hun kan være hos dine forældre smiley om hun så kan klare hvis du kommer og går, det må tiden vise, men mon ik?
    Håber også de bliver inde i maven så længe som muligt, held og lykke med det hele smiley

• Mette W
    Mette W Tilmeldt:
    dec 2013

#15   9. jan 2014 Birgitta, tak, det er bare så super spændende smiley Glæder mig SÅ meget til at møde dem. Men helst ikke endnu smiley Jeg har på intet tidspunkt været besværet. Har ikke kastet op og har ikke haft kvalme så meget som én eneste dag smiley Det har bare været en helt igennem perfekt graviditet, set i lyset at det er to enæggede drenge. Dog vendte det lidt for to uger siden. Jeg er stadig super frisk, men min livmoderhals er afkortet og en smule åbnet, så har ligget i sengen i 14 dage, og har kun gået i bad og på toilet. Lidt træls, når man har det så godt. Men hvis det er det, der skal til, må det jo være sådan smiley
    Det er vores første to, så jeg er meget spændt på, hvordan vores nye verden bliver. Og ikke mindst, hvordan vores lille hund tager det smiley Hun er jo vant til så meget opmærksomhed. Vi er dog enige om, at hun ikke må glemmes i alt babyræset, men det bliver da anderledes for hende smiley

• Mette W
    Mette W Tilmeldt:
    dec 2013

#17   10. jan 2014 Jeg har også hørt fra jordemoder, at det ikke er hårdere at føde tvillinger. Håber bare jeg kan føde dem, istedet for kejsersnit. Det vil vise sig..

For 14 dage siden, vejede de ca. 1250 g hver. De er rimelig ens i størrelsen, så det er dejligt. Så tænker de vejer omkring de 1500 gram pr styk nu. De sagde faktisk, at de er større end enkeltbørn på nuværende tidspunkt, men det er jo kun godt. Jo større de er, desto bedre smiley Men de skal blive derinde helst 4 uger endnu smiley

Kommentér på:
Hvalp og graviditet

Annonce