Hvalp og graviditet {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Jeg er den heldige ejer af den skønneste Bichon frisé hvalp på 7,5 måneder. Hun er den mest fantastiske hund, man kunne tænke sig - blid og med et fantastisk temperament.
Jeg er gravid med tvillinger, og derfor er jeg i risikozonen for at føde meget før tid. Alt indikerer også lige pt. at jeg kommer til at føde meget for tidligt, desværre. På søndag er jeg i uge 30, og dvs. 10 uger til man rigtige termin. De kan komme når det skulle være. I går spurgte jeg min jordemoder, hvor længe man skulle regne med at være indlagt på sygehuset, hvis man føder før tid, og svaret var indtil uge 39. Dvs. at hvis jeg eksempelvis føder på søndag, skal jeg være indlagt 9 uger på sygehuset med de små.
Mit spørgsmål går så på, hvad der er det bedste at gøre med hunden imens? Vil det bedste være, at hun bor fast et andet sted i 9 uger indtil vi kommer hjem fra sygehuset? Det, jeg frygter ved dette er, at hun måske bliver for forvirret af at bo ude, derefter komme hjem igen efter 9 uger OG samtidig skulle forholde sig til to nye små familiemedlemmer. Samtidig bliver hun revet ud af sine vanlige omgivelser og rutiner.
En anden mulighed kunne være, at hun blev hjemme i huset i vante omgivelser, men at forskellige personer overnattede og tog sig af hende. Det vil blive ca. 4 forskellige personer i løbet af ugen, da der ikke er én enkelt, der kan flytte ind, desværre. Spørgsmålet er, om hun bliver mere forvirret af alle de forskellige mennesker, der kommer og går konstant? Hun kender dog alle rigtig godt, og er glad for dem.
Vil min hund det bedste, og det piner mig, at vi måske kommer til at skulle være så meget væk fra hende. Hun er meget knyttet til os! Så derfor vil jeg gøre alt for, at vi finder den bedste løsning for hende, mens vi er væk i muligvis to måneder.
Håber I vil give jeres mening med. På forhånd tak.
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.819
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 161 Svar: 12.903
Men det er en svær alder at sende hunden ud i pasning i. Der sker så meget under kønsmodning og fysisk modning, så I vil gå glip af nogle vigtige faser, træning, prægning mv.
dec 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.654
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.221
Jeg fik passet min hund i 1½ måned og NØJ det var hårdt! Men vi kom hurtigt ind i rutinen og dagligdagen, dog havde min hund været vant til at bo sammen med en anden hund så jeg kunne mærke på ham at det savnede han utrolig meget. Så kom Lilo ind i familien
Tillykke med din graviditet og krydser fingre for de små bliver derinde LIDT længere tid endnu
dec 2013
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Tillykke og samt held og lykke med tvillingerne, som godt må lade vente på sig lidt endnu
dec 2013
dec 2013
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.580
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.762
Siger også det lyder som god ting hun kan være hos dine forældre
Håber også de bliver inde i maven så længe som muligt, held og lykke med det hele
dec 2013
Det er vores første to, så jeg er meget spændt på, hvordan vores nye verden bliver. Og ikke mindst, hvordan vores lille hund tager det
dec 2013
For 14 dage siden, vejede de ca. 1250 g hver. De er rimelig ens i størrelsen, så det er dejligt. Så tænker de vejer omkring de 1500 gram pr styk nu. De sagde faktisk, at de er større end enkeltbørn på nuværende tidspunkt, men det er jo kun godt. Jo større de er, desto bedre
Hvalp og graviditet