{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.536 visninger | Oprettet:

Charlotte  M
Charlotte M
Tilmeldt:
15. okt 2019
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 3

Omplacering af hvalp {{forumTopicSubject}}

Hej herinde
Jeg ved at dette er et ømtåleligt emne for mange, og havde da heller aldrig forestillet mig at jeg skulle skrive et sådant opslag
Situationen er denne - min kæreste og jeg venter vores første barn, jeg er pt. i uge 27 og er sat til at skulle føde først i januar 2020.
For omkring 3 måneder siden valgte vi at anskaffe os en hundehvalp. Når jeg den dag i dag tænker tilbage kan jeg kun synes at jeg ikke har kunne tænke klart og greb ud efter alt der måske kunne få mig til at føle en smule glæde.
Da vi anskaffede os hunden var jeg allerede sygemeldt med stress og depression, noget som grundet min graviditet og alle hormoner var blusset op.
Jeg tror jeg inderst inde godt var klar over at det var en dum beslutning at få hund på sådan et tidspunkt og min kæreste troede at det ville gavne mig.. Jeg synes livet var meningsløst og så ikke grund til at stå op hver morgen. Jeg havde det slemt.
I takt med jeg kom længere i graviditeten og trætheden og kvalmen lagde sig har jeg været knap så depressiv, men helt vildt stresset over denne hvalp.
Jytte er så sød og kærlig og er ligesom en hvalp på 5 måneder bør være, problemet er hos mig, det er jeg helt klar over. De sidste 2 måneder har jeg vaklet imellem og finde et nyt hjem til hende og beholde hende, at stå midt imellem stresser både mig og kæresten, ja sikkert også hunden.
Det gør så ondt at skulle indrømme at man har været så dum at anskaffe sig et lille hjælpeløst væsen, for blot at ville svigte den.
Jeg har dårlig samvittighed overfor hende hver eneste dag, fordi min energi ikke slår til hos hende, min søvn er helt forskruet grundet stress over situationen og så er det svært at være omkring sådan en udhvilet og frisk hvalp.
Jeg har dårlig samvittighed over at tage hjemmefra, selvom hun godt kan, jeg har trænet det med hende. Men jeg kan ikke slappe af og nyde noget når jeg er afsted.
Situationen er i det hele taget så ubehagelig og føler mig som et ondt menneske.
Jeg har ikke haft tid eller overskud til at nyde min graviditet i det omfang jeg kunne have ønsket mig, og min kæreste og jeg har også rykket os fra hinanden mentalt fordi vi ikke er helt enige i denne her situation. Han synes det er dejligt at have en hund og komme hjem til efter en arbejdsdag på 8 timer, mens jeg er udmattet efter en dag med aktivering af hunden.
Hun er ved at komme i en alder hvor jeg bør være over hende, ellers hænder der mange ulykker. Jeg er klar over at dette er en fase, men bekymringen er stor især når der kommer et spædbarn ind i billedet..

Jeg skriver for evt at høre jeres mening, har nogen stået i lignende situation, har i gode råd til hvad der kunne gøres? Alt modtages med kyshånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omplacering af hvalp
  • #1   15. okt 2019 Hvis du har det sådan, så er det eneste rigtige at komme af med hunden.



  • #2   15. okt 2019 Jeg er fuldstændig enig med Anne Julie F.


  • #3   15. okt 2019 For mig lyder det som om i ikke skal have hund nu.

  • #4   15. okt 2019 Find nyt hjem til hunden.

  • #5   15. okt 2019 Vovse har bedre af, at være et sted hvor den er 100% ønsket.

    Der er ikke noget galt i at indrømme når man har begået en fejl smiley
    Det bliver først et problem, hvis ikke man reagere og gør det bedste for hunden.

    Find en god familie til hende, så du kan få ro på under graviditeten, og vovse ikke skal gå og mærke din stress smiley


  • #6   15. okt 2019 gid jeg nu tage hende. hun ser skøn ud.

    men ja
    find hunden et andet hjem.


  • #9   15. okt 2019 Du skal se på det sådan her: hvis du ikke har overskuddet til hende, og vælger at beholde hende - så er det her at du svigter hende. Hvorimod hvis du finder hende et nyt hjem, så har du netop sat hendes behov først.
    Det er en stor mundfuld IMHO både med hundehvalp og baby på samme tid.


  • #10   15. okt 2019 Retur til opdrætter med hvalpen. Det er der ingen skam i.

    Og så vil jeg virkelig anbefale dig at få noget hjælp NU. Hvis du har stress og depression allerede før fødslen, så kan du næsten være sikker på at få det værre efter fødslen, hvor du bombarderes af hormoner og søvnmangel. Livet med spædbørn er ikke altid let.


  • #11   15. okt 2019 Tak for jeres tilbagemeldinger.
    Med hensyn til at give hende tilbage til opdrætter, er det ikke noget vi gøre. Vi synes generelt ikke opdrætter stillede krav eller udspurgte os omkring noget da vi hentede hende, hvilket vi nok også burde have reageret på. Det virker som om alt er ok til dem.
    Derfor forsøger vi at finde et bedre alternativ, hvor vi kan sikre os hun kommer i gode hænder.


  • #12   16. okt 2019 Charlotte vær obs på, hvad der står i jeres købskontrakt.
    Jeg må ihvertfald ikke omplacere nogle af mine hunde, uden det er i samråd med deres opdrættere smiley


  • #13   16. okt 2019 Hel enig med Malene. Hvalpen kan omplaceres, men hvad med barnet? Hvordan dælen vil du få overskud til det, hvis du ikke engang har overskud til en hvalp nu? Du skal i den grad se at få det bedre.

  • #14   16. okt 2019 Ej ro på, nu syntes jeg sq der bliver skudt med unfair kommentare...

  • #15   16. okt 2019 Krøllet K.. Hvorfor? Det er da 100 gange hårdere at have et spædbarn end at have en hundehvalp og barnet kan altså ikke omplaceres... Synes da det er vigtigt at hun får det bedre inden barnet kommer - det har alle implicerede fortjent.

  • #16   16. okt 2019 Men det er vel også meget normalt, at blive stresset og forvirret når man er gravid, især hvis det er den første?

    Jeg har en veninde det skal have sin nummer 2 nu.
    Hun er en fantastisk mor, men bliver da alligevel stresset og meget påvirket af hormoner osv i hendes anden graviditet.

    Der er ingen af jer der kender situationen, så syntes sq det er grovt at begynde at skyde på hendes evner til at tage vare på et barn....


  • #17   16. okt 2019 Det gør jeg da overhovedet heller ikke. Jesus Christ - alt SKAL bare pakkes ind i vat herinde, så ingen kan gennemskue hvad folk mener. Selvfølgelig skal hun da se at få det bedre - det er IKKE normalt at sygemelde sig så tidligt i graviditeten pga stess, så noget er jo galt. Så for alles skyld skal hun da tage vare på sig selv. Det er trods alt et rimelig ensomt projekt at være mor, som man skal have rigtig meget overskud til at bestride.

  • #18   16. okt 2019 Det syntes jeg nu nok du gør i 13#..

    Jeg siger ikke at alt skal pakkes ind i vat. Men kvinden er gravid, står i et kæmpe dilemma med hendes hund og alligevel skal hun stå til måls for den slags kommentare?

    Det kunne man måske godt gøre på en ordentlig måde. Nogen gange må man sq godt lige overveje situationen....


  • #20   16. okt 2019 Av den gjorde ondt.. Jeg er klar over at jeg er nødsaget til at få det bedre, hvilket jo kræver at jeg har/får tid til at fokusere på mit eget velbefindende og ikke hvalpens, hvilket jeg pt. gør. Jytte (hunden) får alt min energi og overskud og er med i alt hvad jeg tænker og gør og der overlader ikke meget til mig selv.
    Jytte er energisk og selvfølgelig er hun det, hun er trods alt kun 5 måneder. Men mit humør påvirker hende, det er tydeligt at mærke.
    Jeg er klar over at få et spædbarn vil blive enormt hårdt, det er også derfor jeg ligeså længe jeg kan tænke tilbage har forsøgt at finde en løsning på denne situation, som bestemt gør rigtig ondt på mig.
    Jeg vil mægtig gerne kunne beholde hund og have overskud til både barn og hende, men fysikken siger jo simpelthen stop for mit vedkommende nu. Det er ikke fordi jeg ikke stadig prøver at finde alternativer i stedet for at skulle omplacere hende, men jeg er også nød til at tænke meget over hvad der er bedst for hende.


  • #21   16. okt 2019 Jeg synes du skal omplacere uden dårlig samvittig og så se at tage dig af dig selv. det har både du og barnet fortjent. Jeg havde selv en svær graviditet og havde super dårlig samvittighed overfor mine tre hunde, men de er trods alt godt op i årene og kunne klare ikke at få det samme som de plejede i den periode. Det kan en hvalp ikke nøjes med - så find et nyt hjem og fokuser på dig selv og få det bedre, for der bliver ikke mindre at se til når først barnet er kommet og så er hvalpen altså i en lettere udfordrende alder. Det jeg skriver er ikke for at det skal gøre ondt - jeg ville sige præcis det samme til min bedste veninde eller søster og det er ren og skær omsorg. En hvalp er en dum idé når man er sygemeldt med stress og endnu dårligere idé når man oven i købet er gravid.
    Held og lykke med det hele.


  • #22   16. okt 2019 Det var en super dårlig idé at anskaffe os hende på daværende tidpunkt og det har jeg måtte erkende for længe siden. Jeg tror man sommetider er desperat i forsøg på at få det bedre, hvilket ikke skal være en undskyldning men nærmere en forklaring på hvorfor man kan handle så tilsyneladende meget uden brug af fornuft.
    Den med den dårlige samvittighed vil nok hænge i mig et stykke tid, hvilket ikke er gavnligt men blot en indikation på hvor meget jeg holder af hunden.
    Jeg takker dig for at du er ligefrem, det er tit et nødvendigt spark ????


  • #23   16. okt 2019 Selv tak. Godt at nogen sætter pris på det. Jeg håber virkelig det hele flasker dig :-*

Kommentér på:
Omplacering af hvalp

Annonce