{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.140 visninger | Oprettet:

til Louise E.D {{forumTopicSubject}}

Havde skrevet et langt svar ... tråden må være slettet af dig eller andre, det ved jeg ikke ..... men skulle du være interesseret så er svaret her :

Vi fik Nova da hun var 19 måneder .... 3 måneder efter fik vi en 9 uger gammel hvalp ... (=Nova 22 mdr)

Det første Nova gjorde var at hakke hvalpen hver gang den søgte kontakt, hver gang den kom nær blafrede overlæberne, efter 1 uge var vi ved dyrlæge da hvalpen havde fået et hak ved øjet ...
De var aldrig alene, da vi skulle på arbejde, blev huset delt op med trådhegn ....i ½ år vil eg tro ...

Hvalpen gjorde alt de rigtige, forsigtig tilnærmelse, rullen om på ryggen osv ...

De første måneder tænkte jeg bare dette går aldrig ....

En aften ca 2-2½ mdr henne legede de pludselig sammen, man kunne føle hvalpens glæde ..... beregninger fortalte at det da var 3-3½ måneder efter Nova´s løbetid ...

Denne glæde varede lige nøjagtig til den dag Nova atter kom i løb, hun blev ikke aggressiv mere, men der var lukket for de gode lege og hyggelige stunder, og blev hvalpen for insisterende i sin prøven på at få leg i gang kom de blafrede læber og fine bisser frem ....
Dette varede igen ca. 3 måneder og så kom legen igen .... Nova blev steriliseret, og senere er hvalpen (Ipsen ) også levet det ...

Så måske en hormonel irritation/ubalance var skylden her ....

Men er så også noget chokeret som nogle andre, som førstegangs hundeejer hvor har du så søgt viden i forhold til 2 hunde ...... det KAN godt godt med så kort aldersforskel med de fleste fornuftige anbefaler en aldersforskel på 2 år ....

Du står med en unghund der slet ikke er færdigudviklet, den er i en alder med hormonelle omvæltninger der sammen med alder og træning skal give den en mental udvikling der oftest først er på plads i alderen 18-24 måneder ...

Alt det du kender med at den er glad for andre hunde og børn, ja det er alle /langt de fleste) hvalpe, hvilket den jo har været langt det meste af tiden, man ved slet ikke hvilken hund man har før hunden er væsentligt ældre ....
Og så er der ved gud forskel på de man møder ude i verden, og så det at en hvalp lige pludselig flytter ind på ens domæne ....

Jeg kan kun sige at du ikke må vende ryggen til et sekund, de må heller ikke være alene, og så proffesionel hjælp ....da du ikke har haft hund før , dette var min 4. og 5. hund så jeg havde da lidt erfaring .....

Og ja for at være helt ærlig så ville jeg nok sige, tilbage med hvalpen, og vent mindst 1 år inden du får hund 2 .....

Hvad der er yderligere udbredt blandt vidende hundefolk er at man får ikke endnu en hund for den hund man har skyld, man får altid hund for sin egen ...

det er ikke det samme som de ikke kan have glæde af at være 2/flere, men de har ikke det samme ven/veninde instinkt, behov som mennesker har ... det er menneske tanker .....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  til Louise E.D
Kommentér på:
til Louise E.D

Annonce