{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

Opfølgning på Milo AKA Grisen del 3 {{forumTopicSubject}}

Vi har nu kørt råfodring i over 3 måneder - og det føles som et år smiley

I disse dage (næsten en uge) går det FANTASTISK med ham. Ingen kløe stort set. Det har ellers være øv bøv i længere tid, fordi han begyndte at klø igen, en hel del, mere end sidste indlæg, hvor han også kløede.

Hans øjne begyndte også at løbe, og han havde kløet pels af, så han var helt rød. Og det skete self. et par dage inden vi skulle en uge sydpå, og dyrlægen kunne ikke nå at tage ham ind. De vurderede dog telefonisk at det ikke var så akut, men hvis der blev værre måtte mine svigerforældre komme med ham. Jeg havde det jo så ikke ret dårligt hele den uge..

Nå men vi kom til dyrlæge mandag, som vi kom hjem om søndagen. Vi er nu skiftet til Odense Dyrehospital, og har fået Simon. Det er meget tættere på os, end de 50 min. til Vestfyn. Og vi er så tilfredse med Simon. Konsultationen tog 45 min., og vi snakkede frem og tilbage om allergi og andre evt. sygdomme. Han er dog fuldstændig overbevist om at det er allergi - og med stort sandsynlighed foderalleri. Jo den har vi hørt før, og været hele møllen igennem… Uden det gav noget jo.
Men han oplyste kun, og prøvede på ingen måde at presse os til noget, eller købe sit foder smiley og han er den første dyrlæge der ikke har snakket om medicin ud i det blå. Han sagde dog at det blev en kamp hele livet. Og den kamp tager jeg gerne.
Milo fik nogle øjendråber og så gik vi igen.

Jeg tog hjem og vaskede ham i hans shampoo, gav ham balsam, øjendråber og stadig råt kød - og nu har han være kløefri i dagevis. Måske en tilfældighed, men jeg tror sku ikke på det er foderallergi!

Derfor kørte vi også til Allegårdens kylling i lørdags og handlede 2 kæmpe poser til ham af lam, får, kylling og kalkun. Fantastisk kvalitet til så lidt penge! 550 kr, og vi har pakket knap 60 måltider - og der er stadig 3.5 kg kød tilbage der ikke er pakket. Der kommer vi igen igen.

Han elsker det! Det er som om han kan smage at kvaliteten er anderledes. Han har jo fået de typer kød før, men nu er han ellevild. Mere ellevild smiley
Jeg sørger nu for at der er ben i hans kød stort set hver dag, af en eller anden art - dem fik han måske ikke helt nok af førhen.. Men generelt syntes jeg det kører super godt på rå. Hans pels er SÅ flot - dyrlægen mente det var pga. olien, men den fik han altså også da han fik tørkost.. Jeg tør bare stadig ikke give ham skrog.. Der er jeg stadig "en kylling" smiley

Næste skridt er at prøve Vetcur - og jeg prøver at få fat i en lokal sælger, hun tager bare ikke telefonen. Hvis jeg ikke kan få fat i hende snart, så bestiller jeg det på nettet. Inde i deres kundecenter mente hun i hvert fald at der var stor sandsynlighed for at de kunne få bugt med hans allergi - og jeg tager chancen. Hun har garanteret mig at det er uskadeligt, så det eneste der sker er at jeg bliver lidt fattigere - men det var jeg nok blevet alligevel smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opfølgning på Milo AKA Grisen del 3
  • #1   21. jan 2014 hellere bruge pengene på godt foder end endeløse dyrlæge besøg og medicin .... dejligt at høre håber det fortsætter smiley

  • #2   21. jan 2014 Hvor er det dejligt for jer

  • #3   22. jan 2014 Hest skulle være rigtig godt til allergi hunde.. smiley
    Dejligt at du ser bedring. smiley


  • #5   22. jan 2014 Dejligt !

    Har det ligesom Pia, hvorfor overhovedet prøve at skifte hvis Milo fungere super godt på det han får nu ?


  • #6   22. jan 2014 Mja det er jo kun et fodertilskud, der skulle kunne gøre noget ved hans immunforsvar. Jeg har læst mange gode indlæg om det. Men ja, i har self ret i at nu hvor det bare går godt, så har han jo ikke brug for det. Jeg tror nok bare ikke på at det vil blive ved med at gå godt... Men jeg slår koldt vand i blodet, og ser tiden an i stedet ??

  • #7   22. jan 2014 Ok min smiley blev så til to ?? haha

  • #9   22. jan 2014 Har en veninde der har brugt vetcurs tilskud ReVet til hendes labrador, som døjede med kramper i ben og poter.. Det døjer den altså ikke med længere. Tror nu på at det kan have effekt, men det er jo ikke et mirakelmiddel.. smiley

  • #10   22. jan 2014 Det er bla. også herinde jeg har læst om gode erfaringer med Vetcur, så derfor tænkte jeg at vi skulle prøve det - da det er lidt alternativt. Men nu fortsætter vi sådan her, og HÅBER det forbliver godt sådan for det meste i hvert fald. Jeg kan snart ikke mindes hvornår han har kløet sig så lidt. Nu se vi ham self. ikke når vi er på job, men jeg tjekker ham jo hver dag. Huden er stadig lidt rødlig syntes jeg, men kan ikke beslutte mig for om det er normalt.. Men hans pels er synligt tykkere og der er mere af den. Der er heller ikke røde mærker, eller sår.

    - og jeg håber så ikke det bare er hans øjendråber der går ind og snyder mig.. der er jo både antibiotika og lidt binyrebakhormon i (iflg. dyrlægen). Men så lidt kan vel ikke gøre så meget?


Kommentér på:
Opfølgning på Milo AKA Grisen del 3

Annonce