{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.206 visninger | Oprettet:

løs hidsig hund-ældre ægtepar {{forumTopicSubject}}

Derude hvor mine forældre bor, der bor der et ældre ægtepar, de har en lille hvid terrier som tit og ofte løber løs. Den har bidt min mor i låret en dag hvor hun skulle hjælpe min bror med at aflevere aviser, ikke voldsomt meget den bed lige hul og efterlod et kæmpe blåt mærke.

I dag er jeg så ude og lufte Cody og Zoey, da den lille satan kommer styrtende hen imod os lige da den får øje på os, helt stiv i kroppen med halen helt oppe mens den knurrer og gøer, jeg får lige flået hundene op i armene og råber af hunden mens den hopper op og bider ud efter Cody. Heldigvis løber den væk da jeg råber af den og tager et stort skridt mod den for at skræmme den væk.. Har før mødt den sammen med manden som ejer den, han er ikke helt ved sine fulde fem længere, han stopper op og glor på os når vi går på vejen og når hunden gøer så gokker han den en i hovedet med hans stok indtil den stopper..

Jeg tænker bare, hvad i alverden kan man gøre ved sådan noget? Altså ved min mor før har haft fat i dem og sagt hvis den løber løs så ringer hun efter politiet, det virker bare ikke helt som om de magter opgaven og fik simpelthen det største chok da den kom løbende sådan imod os, fordi Zoey er så lille og Cody bryder sig ikke om hunde der kommer løbende på den måde hen i hovedet på ham.

Det er jo ikke særlig rart at gå tur når man ikke ved hvornår den kommer løbende, de bor nærmest lige ved siden af mine forældre, så det er ikke bare muligt at gå en anden tur, for at "undgå" den.

Lidt en bøvs herfra, lidt håb på i har nogle fornuftige råd. Manden er ikke til at tale med, da han som sagt ikke rigtig er ved sine fulde fem længere, ved ikke hvad der er galt med ham, men han forstår ikke rigtig det man siger, han siger kun "den gør intet".

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  løs hidsig hund-ældre ægtepar
  • #2   24. jan 2014 Præcis sådan noget synes jeg er vildt irriterende! At mange bare tror at hvis man går forbi hinanden på gaden eller lign. så skal hundene automatisk hilse fordi de passere hinanden.

Det bare så irriterende med sådan nogle mennesker! Altså, bare det at man stiller sig op og slår hunden i hovedet med en stok fordi den gøer, altså han burde da få frataget retten til at eje en hund.

• #4   24. jan 2014 Han må ikke lade hans hund gå løs og der var ingen der skulle slå mine hunde Ja jeg ved ikke hvor rasende jeg ville blive

• #6   24. jan 2014 OK Gurlig så havde jeg læst forkert Tak

• #8   24. jan 2014 Jeg var lige hurtig nok på tasterne med det g i Gurli smiley

• #11   24. jan 2014 Gurli: Ja, han slår den hårdt i hovedet med stokken hver gang, han stopper bare op og glor på os når vi lufter hundene og hans hund går helt amok og så står han bare og stirrer på os og slår hunden med stokken. Han er helt vildt mærkelig og rimelig "sølle" at se på, så tænker bare om han en dag ikke kan holde hunden tilbage og den så kommer løs og farer hen mod os. smiley
    Ved i øvrigt heller ikke om det er gør eller gøer smiley

Inger: Det er ikke mine hunde han slår som sagt, det er hans egen.. Tror godt han ved den ikke må være løs. men de er vist ligeglade, problemet er bare at den bider og farer lige i kæften på mine hunde, får jo et totalt chok når den kommer farende sådan, heldigvis er mine så små at jeg godt kan bære dem begge når den kommer, men det kræver man ser den.

Allergisk: Min mor er lidt for sød på det område, altså hun ville ikke kræve han erstattede bukserne, hun blev bare mere forstrækket og opdagede først da hun kom hjem at den faktisk havde bidt hul. Det bare irriterende at man ikke kan gøre noget, for frygter den dag man går uopmærksom og den kommer farende og man måske ikke lige når at få hundene op.

Der boede en ældre dame derude med en kæmpe schæfer han, som var præcis ligeså arrig og hysterisk, en dag trak den hende i vandet og da de kom hjem ville den ikke kendes ved hende så hun fik den aflivet og nu er der så kommet det ægtepar med deres arrig terrier. Det lige til at få spat af, for er tit derhjemme og hjælper med at passe min mors hunde, men tør ikke gå med mine og min mors samtidigt i frygt for at den kommer løbende, fordi jeg kan ikke løfte 4 hunde op på engang.

• #12   24. jan 2014 Åhhh gamle mennesker med stok og små hunde smiley :-( Jeg mødte en gammel dame for noget tid siden. Hun havde en lille gravhund med. den ville gerne hilse på Charlie så allerede et stykke inden vi når hen til dem begynder den at trække hen i mod os. Damen svinger stokken et par gange ind foran snuden på hunden. Dog uden at ramme. Da vi kommer helt hen til dem siger jeg venligt til hende at hun altså var meget meget tæt på at knalde hunden een på snuden med stokken. "Ja det er sandelig da også meningen at ramme den. Ellers kan jeg jo ikke styre den". Mit svar var noget med "FØJ hvor skulle du SKAMME dig så!!! Du skulle selv have et rap med stokken hver gang du gør sådan noget ved din hund!!!!!" Hun blev sur og gik videre. Jeg var sur og trist og gik videre smiley

• #15   24. jan 2014 Sikken en træls oplevelse..

Meen kunne ikke lade være med at grine. Jeg fik først læst overskriften som:
    "Løs hidsig ældre ægtepar" smiley

• #16   24. jan 2014 suk.. bare suk.. mod idioti kæmper selv tåber forgæves - eller hvordan er det lige den lyder?
    Her er også en ældre dame med to flintrende sindssyge Chi`s i flexiliner selvfølgelig.
    Morgan er hunderæd for dem, og flår mig tværs over på modsatte fortov når vi møder dem her i byen, angsten lyser ud af ham.
    han var vel ikke mere end 4-5 mdr da den ene havde fat i fjæset på ham.
    jeg har opgivet, og går langt udenom dem.
    har overvejet nye sutsko.. smiley

• #17   24. jan 2014 Tror mange fra de ældre generationer slet ikke ved ret meget om hunde og adfærd. De fik hund dengang den skulle 'disciplineres' og hvor man straffede sig til 'lydighed'. Her i byen har vi også en gammel senil kone der har en lille hidsig DSG. Den ryger lige i hovedet på andre hunde og bliver luftet i en flexiline der er i stykker så den ikke kan rulles ind smiley Damen går med en kryk og når hunden har været røget i hovedet på en anden hund, så får den tæv med krykstokken. Jeg har prøvet at fortælle hende at det ikke var nogen særlig god fremgangsmåde og at hun måske burde overveje at få en ny line så hun kunne bremse hunden. Så fik jeg en lang svada om sådan nogle unge mennesker som mig (OK jeg er så 41 og har haft hunde hele mit liv) ikke vidste noget om hunde og at jeg nok blev klogere med alderen smiley Næh, hundene skulle selv finde ud af det sammen. Jeg vender simpelthen om og finder en anden vej når jeg ser hende i det fjerne, da jeg ikke synes mine to forholdsvis flinke hunde, skal udsættes for hendes. Flere andre hundeejere i byen har det på præcis samme måde.

• #20   24. jan 2014 Jeg tror mod sådan nogle halvtossese "jeg-har-betalt-min-skat-i-40-år-nu-og-kan-gøre-hvad-jeg-vil!" der virker kun en politianmeldelse, eller et solidt fodbold spark med et par gode vinterstøvler, mod hunden når den kommer løbende, desværre.

• #21   24. jan 2014 Undskyld mig, men hvis en hund bider nogen, skal den så ikke bare aflives?

• #22   24. jan 2014 Tea der er forskellige grunde til at en hund bider man afliver ikke bare smiley

• #23   24. jan 2014 Hvis jeg gik med aviser, og der kom en hund farende og bed mig så hårdt at jeg fik mærker, så ville jeg da ikke tøve med at melde det. Man kan umuligt være færdigbagt hvis man har en arrig fætter af en hund, og så bare lader den rende rundt og angribe på må og få... smiley -Hundeejers lovpligtige hundeforsikring dækker vel skader på din mor TS?

Jeg havde ikke fundet mig i det,

Kommentér på:
løs hidsig hund-ældre ægtepar

Annonce