1.651 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Hjæælp jeg går snart psykisk ned!! Hjæælp jeg går snart psykisk ned!!

Min hund Mickey, skulle rigtig have været opereret idag, og derfor under narkose.. Jeg var så ude af den igår at jeg ikke lukkede et øje før omkring halv 5 i morges, hvor jeg simpelthen faldt i søvn med ham i mine øjne efter en laaaaang tudetur.. Det resulterede i at jeg fuldstændig overhørte min vækkeur og derfor ikke kom.. Men det skal jo gøres, og har fået en tid den 10 februar, jeg er bare så panisk angst for at min lille mand får et hjertestop og dør eller om de giver ham for meget narkose.. Jeg har simpelthen brug for alle de gode oplevelser, råd i har og brug for at blive beroliget hvis jeg nogen sinde skal være i stand til at slæbe mig derhen.. Jeg har tænkt mig at blive hos ham når de lægger ham i narkose og så har jeg også besluttet mig for at være hos ham når han vågner, fordi han er så usikker og sart som han er.. Derfor har jeg også brug for at blive så beroliget at jeg kan være afslappet når det sker så jeg ikke smitter ham med min angst, får jeg ikke styr på det bliver jeg nødt til ikke at være der og jeg kender min hund og kan derfor med sikkerhed sige at det vil være katastrofalt for ham (tro mig, det vil ødelægge rigtig meget!) han har ALTID været meeget usikker og skal bare ikke snakke med mennesker han ikke kender, de kan ikke komme i nærheden og det kan tage maaange dage før han selv kommer hvis de har været for frembrusende.. Når han først kender folk så kan de godt komme til ham og han kan også godt finde på at lægge sig på deres skød og lade dem kæle med sig, men han vil ikke bæres af andre end min kæreste og jeg..

Håber virkelig i kan hjælpe mig for jeg vil så gerne hjælpe ham så det bliver mindst muligt ubehageligt for ham.. Vil gerne have
at denne oplevelse ikke ændre ham da jeg har set hvordan ubehagelige oplevelse hvor jeg ikke har set det tids nok til at gribe ind, ændre ham i op til flere uger efter.. B

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjæælp jeg går snart psykisk ned!!
  • #1   27. jan 2014 Min hvalp kom i narkose kun 16 uger gammel (vægt omkring 3 kg dengang) og hun kom i narkose igen 2 mdr efter og begge gange gik fint. De har anæstesi folk der kun er der for at holde øje med hunden når den er bedøvet, så ang narkosen kan du være tryg. Men ja det er altid ubehageligt alligevel.

• #2   27. jan 2014 Tag det roligt. Din bette hund er ung, og de tjekker ham jo inden både med vægt og hjerte.
    Jeg havde min i narkose for første gang for et år siden. Det gik fuldkommen uden problemer, og selvom han er rigtig utryg ved dyrlægen, så var der intet hverken da han blev bedøvet eller vågnede op. Da jeg kom og hentede ham, var han vågnet og kiggede bare på mig som om "nå så kunne du være her, dame!"

• #3   27. jan 2014 Vi havde også vores i fuld narkose uden problem da vi fik hende penn hip undersøgt.

Hele kuldet på 9 var under fud narkose og ingen af dem havde problemer

• #4   27. jan 2014 Lucky har været i narkose 2 gange, han vejer 1600g, første gang fordi han skulle kastreres og have fjernet hvalpetænder, 8 mdr gammel, anden gang 10 mdr gammel da han havde fået et hår ned i øret som var røget så langt ned at dyrlægen ikke kunne få det op uden at lægge ham til at sove -.-'

Det gik fint begge gange smiley Det eneste var at lucky var så træt bagefter at han ikke kunne styrer sin blære, så det gav en våd dyne, ups.. Men ellers var han bare lidt kold, og puttede bare i et tæppe.. smiley

Så tag det med ro, det skal nok gå.

• #5   27. jan 2014 Du kunne evt. Bede dyrlægen lave en udvidet blodprøve på ham:) så er du sikker på alle organer er som de skal, inden han kommer i narkose smiley

• #6   27. jan 2014 Man hører bare så mange skræk-historier, og har haft så mange uheldige oplevelser med mine dyr.. Min første hund løb da han var med min kæreste nede på et værksted ud da Kaspers venner ikke havde fået lukket helt efter sig.. Han løb lige ud på vejen og fik sit hoved kørt over af en bil, han blev et år.. min kat døde efter hun pludselig blev meget syg, hun døde 3 dage efter om natten på dyrehospitalet af hæmobartellose 1 1/2 år gammel.. Jeg kan ikke bære at miste Mickey.. Jeg vil se ham dø gammel.. Det er nok også derfor jeg reagere så voldsomt..

• #7   27. jan 2014 hvorfor skal hunden opereres?
    vi fik steriliseret en 13 år gammel hund. uden den mindste problem.

• #8   27. jan 2014 En udvidet blodprøve, er det en udvidet version af den blodprøve de tilbyder lige inden? smiley
    Hvor stor bliver risikoen for komplikationer mindsket efter sådan en og kan man stole 100 procent på den hvis den viser at han kan tåle narkosen?

• #9   27. jan 2014 Han skal have opereret nogle kindtænder ud fordi de sidder forkert, formentlig pga nogle mælketænder jeg trods hyppig tjek ikke har spottet..
    Tror ikke han skal være bedøvet så længe da der kun er tale om 2 tænder..

• #10   27. jan 2014 Jeg ved ikke hvilken en de tilbyder inden:) men jeg fik lavet en udvidet blodprøve da Sofus skulle i narkose i december. Den viser desværre ikke om de kan tåle narkosen, men den viser om lever, nyre osv er som det skal være:) det giver en lille tryghed smiley
    Du er nødtil at fortælle din dyrlæge om din angst og bekymring, for så kan de hjælpe dig igennem smiley

• #11   27. jan 2014 Jeg synes oså du skal snakke med dyrlægen om din nervøsitet.
    Og så må du sige til dig selv, at den operation er altså nødvendig. tandproblemer kan gøre forfærdeligt ondt. Så der er du nødt til at finde modet frem.

• #15   27. jan 2014 Jeg har været med under rigtig mange operationer, og det går så fint... Der er intet at være bekymret for smiley

Hunden er koblet til målere, så der hele tiden kan holdes øje med hvordan kroppen reagere. Hos min dyrlæge tages der altid blodprøve først for at tjekke hunden.

• #16   27. jan 2014 Ja jeg arbejder med psykoterapi hvilket er mit karriere valg, derfor har jeg min egen terapeut som jeg snakker med i jævne mellemrum og vi har arbejdet meget med det.. Sagen er den at man ikke kan fjerne sine tab men lære at leve med dem.. Det har jeg lært, men det ændre ikke på at man når man flere gange i træk har mistet sine dyr meget pludseligt og tidligt så vil kroppen helt automatisk forberede sig på at det sker igen..
    Mickey er vandt til at jeg omfavner mine følelser og acceptere dem, det påvirker ham ikke til dagligt i vores for ham trygge hjem med i en situation som den her vil det når vi er hos dyrelægen påvirke ham hvis jeg er skide bange når han skal i narkose og det er derfor jeg skriver herinde..

Jeg havde nok håbet på at der var flere herinde der kendte til at være bange og ked af det inden ens hund skal bedøves, og derfor måske kunne fortælle hvordan de har fået kontrol over det.. Om ikke andet så bare ikke være alene om og med det.. Det er første gang jeg skal have min hund i narkose, det er nyt og skræmmende..

Anyway så kan jeg forsikre jer om at jeg på ingen måde vil kunne få mig selv til at tage med ham så længe jeg har det sådan her.. Bare rolig.. smiley

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 1.067
    #17   27. jan 2014 Hvad med om du bruger tiden ind til d 10 februar, til dagligt at gå en tur til dyrlægen, gå ind og lade dem give et par godbidder, så han kan blive bekendt med stedet. Og samtidig få styr på din egen frygt og så lade din kæreste aflevere ham, om muligt.

• #18   27. jan 2014 Måske er det det bedste.....

• #19   27. jan 2014 Jeg forstår dig SÅ godt:) også derfor jeg synes det er vigtigt at din dyrlæge kender til din angst. Min dyrlæge ved at jeg er et nevervrag op til en uge inden vi skal derned, jeg spiser ikke, sover meget dårligt og tuder konstant. Men det hjælper at de ved det for de tager meget hensyn, og så ved de at der kun er to af dyrlægerne dernede der skal røre vores dyr smiley

• #20   27. jan 2014 Jeg må nok hellere snakke med dem
    Imorgen så.. smiley

• #21   27. jan 2014 Jeg har haft nogle hunde igennem årene. Jeg er et nervevrag hver gang en af dem skal i narkose. Og jeg laver en aftale med dyrlægen (hvis jeg ikke selv er der) at de ringer MED det samme, når hunden er vågen.

Man er piske nødt til at tage sig sammen og være positiv for ikke at smitte sin hund. Man kan tude når man kommer hjem eller når det er overstået....

• #22   27. jan 2014 Er du med når det bliver bedøvet?

• #23   27. jan 2014 Johanne:

Jeg har været med til langt de fleste operationer, som mine hunde har været igennem. Men det er sjældent at ejerne får lov til det og det er nok meget godt smiley

Men hvis du står og græder eller bryder sammen eller er utryg, så har din hund, bange eller ej, betydeligt nemmere ved at klare den UDEN dig.

• #24   27. jan 2014 Og tror i mickey vil kunne mærke det hvis jeg smiler og snakker glad til ham og på mit kropssprog virker rolig selvom jeg er skide nervøs? Tror først jeg kan slappe helt af når han er færdig og er ved at vågne, men der vil jeg så nok også være ualmindelig glad og lettet...

• #25   27. jan 2014 Jeg vil ikke være med til operationen, vil bare gerne at han ved jeg er der når han lægges i narkose og være der når han vågner så der er en han kender og eftersom han er tættest knyttet til mig så vil det nok også være bedst hvis det er mig.. Jeg kommer ikke til at stå og græde , det har jeg aldrig gjort, jeg er god til at lukke låg på alle mine følelser når det gælder, men det ændre bare ikke på det kaos der er inde i mig lige nu i det her øjeblik.. Tror det er godt jeg har 2 uger til at få styr på mig selv..

• #26   27. jan 2014 Jeg er der altid når de skal i narkose, det er jeg sikker på du sagtens kan få lov til smiley

• #27   27. jan 2014 Da min hund skulle kastreres, var jeg overbevist om, at han ikke vågnede igen. Jeg ved ikke hvorfor jeg havde det sådan, det plejer jeg nemlig ikke. Men min dyrlæge er ualmindelig sød og rar, og prøvede at berolige mig så meget hun nu kunne. Og lovede at ringe lige så snart det hele var overstået og hunden var vågen. og ved du hvad, jeg ha min hund endnu. Han var på intet tidspunkt i fare for at dø, det var bare mig der var pivet. Tal med din dyrlæge om din angst, og få h.. til at ringe når din hund er vågen igen

• #28   27. jan 2014 Jeg tror at jeg, hvis jeg er i stand til det, kører ham derhen, sidder med ham og hygger mens den beroligende sprøjte får lov at virke og er tilstede lidt i baggrunden når de ligger ham i narkose. Så kører kort ned i byen en halv times tid for lige at puste ud og så kører derop igen så jeg er der når det er overstået.. Så vil jeg sidde med ham med et varmt tæppe når han er færdig (og i live og har det perfekte tandsæt) hvor han stille og roligt kan vågne og dufte mig og vide at alt er trygt og at han ikke er alene.. Tror det er min plan..

• #29   27. jan 2014 Zena har været under kniven en del gange, og i narkose endnu flere (tror vi er oppe på 9 gange - har mistet tal på det), og det kan godt virke lidt voldsomt når de vågner fordi de godt kan hyler en del, men det er ikke fordi de har ondt - det virker mere som om det er en refleks fordi de er forvirrede. I starten når hun skulle under var jeg der ikke fordi jeg ikke kunne styrer følelserne - så sendte jeg kæresten i stedet. Men nu har jeg lært det... smiley

Et lille tip til at hjælpe hunden over narkosen er at have en dåse tun i vand på lager - hæld tunvandet i en skål og fortynd med ca. 3 dl vand, og giv hunden det. Det er som om det ligesom er med til at sætte gang i det hele igen... smiley

• #30   28. jan 2014 At han hyler kan jeg sagtens klare, hans fedtlag er meget tyndt så de første gange hylede og skreg han da han skulle vaccineres og det håndtere jeg uden problemer, det er synd for ham men det skal jo gøres, og jeg viser ham bare at jeg godt kan forstå det er træls men at det ikke nytter noget at prøve at kravle ind til mig, nu sidder han stiller og klynker kun lidt når han skal stikkes.. Men tak for advarslen og tippet.. Skal han have det med det samme eller er det til når vi kommer hjem og putter.. Er det forøvrigt en god ide med varmepude? Det har jeg brugt til mine katte når de er blevet steriliseret, men er faktisk ikke klar over om hunde har det samme behov?

• #31   28. jan 2014 hej Johanne d. Føler virkelig med dig. men ka fortælle dig noget godt smiley og det er at som lidt sjovt skrevet, jeg læste en dag på nettet"nej din hund ka ikke tanke læse, og ka ikke se igennem dig" og at man skal mestre så godt skuespil , man kan ovre for hunden smiley stod vis du skal "lyve" for din hund, og det som Mickey har brug for vil lægen, hvordan når det ægte , hvor du selvsikker og tryk , og glad. og Mickey ka mærke du har kontrol , og han ved det du gør er rigtigt. hvor er din krops holdning normalt der , din ansigt udtryk, dit tone leje når du taler til ham. og så laver du totalt skuespil på det, så godt du ka. og så ka jeg fortælle dig at min lille søster på 23år lige har stået i dine sko som du har det nu, og frygten var lige så stor , med hensyn til narkose , hun har en meget lille chihuahua tæve på lige knap 2 kg og er 8 måneder . og skulle også have to tænder ud smiley hun fortalte dyrlægen om sin angst , og var utrolig sød til at berolige , og svare på alle spørgsmål hun nu havde, og da dagen kom, to min mor med hende der ind , og min søster var da bange , men lavet skuespil så godt hun kunne ovre for lille princess , og var der da de lage hende i narkose , og gik så ud, måtte ikke blive. og sad så og ventet i vente værelset , med min mor, og prøvet at snakke om alt muligt man jo ka finde på, for at tiden gik hurtigere. hun ventet ca 35. 40 min . og da hun kom ind til hende, havde hun fået det hun skulle for at vågne igen. og princess vågnet langsomt op i min søsters arme. så det gik rigtigt godt smiley princess var så træt resten af dagen, fik smertestillende, og havde ingen tegn på hun havde ondt . lå og puttet hos min søster . og dagen efter var hun helt frisk og sig selv igen smiley håber og tror på Mickey skal komme godt igennem det. og glæder mig på din vejne ovre når det hele er ovre stået smiley varme tanker fra muspigen

• #32   28. jan 2014 Jeg er der altid når mine hunde bedøves. Sidder selv med dem til de falder i søvn. Så det kan du sagtens få lov til.

• #33   28. jan 2014 Bine har efterhånden været i narkose en del gange, da hun er lidt af en vildbasse og har det med at komme til skade...

Der har ALDRIG været nogen problemer, og jeg har aldrig haft nogen grund til at være nervøs smiley

• #35   28. jan 2014 Jeg HADER narkose, om det er mine børn, hunde, familie eller mig selv- jeg hader det! Jeg blev opereret for nøjagtig en uge siden, og som altid vrælede jeg da jeg registrerede at jeg var vågen - af bare lettelse.

Alle mine 4 hunde har været i narkose, 2 kastrationer, en forstuvet tå og tandfjernelse. Der har aldrig været problemer. Men jeg har ikke kunnet være der, det er mandens afdeling, jeg plejer dem bagefter.

Sidste år var sønnike under 2 gange samme dag. Første gang planlagt, manden var hos ham til han sov. 2 gang akut. Manden var kørt hjem, så jeg overvandt skrækken og holdt ham i hånden til han sov, med kvalmen og hjertet i halsen.

Så jo, jeg forstår dig

• #36   28. jan 2014 Jeg plejer at give det når vi kommer hjem smiley

• #38   10. feb 2014 Så kom dagen hvor Mickey skal have fjernet tænder.. Har bedt min mor om at tage med, og kan mærke at det har hjulpet rigtig meget på min angst..
    Jeg vil gerne lige sige tusind tak for at i har brugt jeres tid på at berolige og besvare på bedste vis.. Det har hjulpet mig og støttet mig mere end jeg havde troet det kunne.. Jeg føler mig roligere end jeg havde troet muligt og har rent faktisk fået sovet, og denne gang græd jeg ikke mig selv i søvn..
    Jeres interesse og bekymring varmer og har fået mig til at føle at jeg ikke er palle alene i verdenen.. Herinde har jeg mødt den aller største forståelse..

• #39   10. feb 2014 godt at høre smiley alt held og lykke og sikker på alt går godt. og venter på opdate senere varme tanker fra mig og simba smiley

• #40   10. feb 2014 Så er vi hjemme, det hele gik som det skulle.. Jeg ventede med at gå i panik da han var blevet beroliget og lagt i narkose og dert tog kun 15 min så var det hele overstået .. Han logre og slikker mig og virker meget rolig og glad så tror det var godt jeg var der hos ham.. Tak for støtten, nu vil jeg gå i krig med en omgang desperate housewives smiley

profilbillede
Kommentér på:
Hjæælp jeg går snart psykisk ned!!

Annonce