{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
636 visninger | Oprettet:

Besørger 'stort' indenfor :( {{forumTopicSubject}}

Kære alle

Nu har jeg læst på de tråde herinde jeg kan finde, men sybtes ikke lige at jeg kunne finde noget specifikt om mit problem.

Jeg har en engelsk bulldog hvalp som i går blev 10 uger. Jeg fik ham hjem for en uge siden.

Det går godt med renlighedstræningen i løbet af dagen, og han tisser altid når vi er ude men aldrig inde. Men det der med at lave stort om natten ... det er vi ikke så gode til. Han kommer ud lige inden vi går i seng. Han sover i stuen sammen med vores anden hund Freja. Hun holder sig hele natten så hun siger ikke til. Han er så ude i haven sammen med både Freja og jeg, 2 gange i løbet af natten, men han tisser kun.
Når han har tisset, løber han tilbage til døren og vil ind. ..uagtet om jeg bliver ude og forsøger at kalde ham til mig. I ant blev jeg et kvartal og var så ved at gå til af kulde.

Typisk går der imellem 1-2 timer (sidste tur ude er kl 04 om morgenen, og jeg står op kl 06) efter vi er kommet ind så laver han stort på gulvet smiley

Jeg har tænkt på at sneen og kulden måske er det han ikke gider...men hvad gør jeg ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Besørger 'stort' indenfor :(
  • #1   30. jan 2014 En uge er ikke lang tid til at blive renlig.

    Lyder som om i gør det rigtige, så jeg tror bare det drejer sig om tålmodighed.

    Fodrer i den lige inden i går i seng?


  • #2   30. jan 2014 Du tager hunden med ind ved siden af din seng, i en kasse eller bur hvor den ikke kan komme ud, så kan du høre når den skal og du kan komme ud med den!

  • #4   30. jan 2014 Jeg ville på ingen måde "tage det som en oplevelse" hvalpen skal lære at toilettet er udenfor, det lærer den ved at vi forhindre uheld inde, dvs hvalpen skal ud når den skal, også om natten.
    Jo flere gange en hvalp er "nødt til" at gøre sig ren inde jo mere naturlig adfærd bliver det og jo længere tid tager det at fjerne problemet;)


  • #6   30. jan 2014 Tag ham op i sengen smiley Så kan du mærke når han vil ned, det var sådan jeg gjorde med min, haha smiley

  • #7   30. jan 2014 Vi begyndte at tage vores i snor om natten så vi var sikre på at han fik gjort det han skal.. og så har vi "kommando" på.. så vi siger tis tis når han skal både det ene og det andet.. Nu gør han ikke om natten mere..

    Han var renlig omkring 12 ugers alderen først.. Ellers lavede han også stort indenfor om morgenen hvis vi var for langsomme til at komme op og få ham ud..
    Men vi tog overtøj på og så ud i snor med ham..


  • #8   30. jan 2014 Han får sidste rigtige måltid kl 18, og så lidt A38 lige inden sengetid smiley

    Lyder godt at jeg bare skal arbejde videre og at I mener at jeg i og for sig gør det rigtige smiley

    Han skal sove i stuen sammen med vores anden hund. Ingen hun i møblerne eller i sengene er tilladt herhjemme smiley Det er møblerne alt alt for dyre til (og de er anskaffet år før der kom hund ind i mit liv)

    Jeg må så prøve at have lidt mere tålmodighed pg rose ekstra godt når han har lavet stort udenfor smiley


  • #9   30. jan 2014 Vi tænkte de første par uger at han da aldrig blev renlig.. Det var som om han var total ligeglad og vi kunne virkelig ikke se hans tegn til hvornår han skulle ud..

    Men næsten vupti fra den ene dag til den anden var han mere eller mindre renlig..


  • #10   30. jan 2014 Hvalpen kan ikke lære det hvis ikke du får den ud når den skal, det vil sige du må være sammen med den så du opdager når den skal! Så nej du gør ikke det rigtige;) du lærer din hund at om natten er det ok at sætte sig inde;) du skal nødvendigvis være hvor den er for at fange den og få den ud;) derfor i soveværelset ved siden af din seng ellers må du selv i stuen og sove til din hvalp har lært det! Jeg fatter ikke hvad det har med møbler eller seng at gøre???

  • #11   30. jan 2014 En hund kan nu godt sove i soveværelset uden at skulle være i møblerne. Jeg synes nu, det er væsentlig at kunne høre, når han skal ud. Hvordan skulle man ellers kunne give ham succesoplevelser med det ?

  • #12   30. jan 2014 Jeg har ikke hund i soveværelset - undtaget når jeg har hvalp. Hvalpen sover enten i et aflukke ved siden af sengen eller i en papkasse ved siden af sengen. Det gør at jeg lige kan række ned og lægge en hånd på den hvis den bliver ked af det i løbet af natten og at jeg vågner når den bliver rastløs, sådan at jeg kan tage den ud med det samme. Vi har haft uheld om dagen, men aldrig om natten.

    Når hvalpen er faldet til og er blevet renlig, så kan man altid gradvist flytte den ud af soveværelset hvis man ikke vil have den derinde. Min første tæve måtte godt være i soveværelset, men hun der hvor hun nu lige havde lyst og det var ikke altid i soveværelset. Lia flyttede ud af sig selv da hun helst vil ligge ude i gangen hvor hun kan holde øje med det hele.


Kommentér på:
Besørger 'stort' indenfor :(

Annonce