3.246 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Storpudel (hyggeemne) Storpudel (hyggeemne)

Jeg er blevet lidt nysgerrig på storpudlen. Så er der nogen der kan fortælle lidt om den?

Hvordan er temperament og sundhed? Hvor meget motion/aktivering kræver den på daglig basis? Og hvilke frisure er godkendt, eller hvad man kalder det, i forhold til udstilling?

Og hvilke kenneler er gode? Naturligvis har en god hund ingen farve. Men jeg synes sølv, abrikos og brun er langt smukkest.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Storpudel (hyggeemne)
  • #2   30. jan 2014 Minion: Min mand er faktisk ikke 100% afvisende over for en storpuddel (så længe den ikke behøver være løbeklippet, men det bestemmer man jo selv smiley ) Han har nemlig været på vandretur på en abrikosfarvet storpudel og han synes det var søøød. smiley

Nu håber jeg så bare der er andre end os der kommer til at deltage i tråden. smiley

• #4   30. jan 2014 Du spammer bare løs. Jo mere aktivitet, jo længere tid bliver tråden på første side. (tror jeg da)

• #5   30. jan 2014 Aner ikke en dyt, men Tillykke med han ikke er 100% afvisende smiley

• #6   30. jan 2014 Hahahaha undskyld Anne Julie, men kunne simpelthen ikke lade vær med at grine, da jeg læste dette: "han har nemlig været på vandretur på en abrikosfarvet storpudel"
    Jeg fik simpelthen det sjoveste billede i hovedet. Undskyld for meget of-topic smiley

• #8   30. jan 2014 Jeg har ikke så meget at bidrage med, men måtte også trække lidt på smilebåndet; vandreture på storpudel lyder ellers fedt. smiley smiley

Men jeg er lige med på en kigger. smiley

• #9   30. jan 2014 Godt så MED EN * GG*

• #10   30. jan 2014 C&N hahahaha godt set smiley

• #11   30. jan 2014 Pudlen er ramt af sygdomme som epilepsi, og pra (øjnsygdom).. Og så er der vidst noget HD i storpudlen også.. De fleste opdrættere er ret OBS både på epilepsien og PRA'en.
    HD'en kan forekomme i de mindre pudler, fordi en stor pudel, sagten kan få mellem pudel, hvalpe. Og så er det blevet avlet ned i de små, den vej fra.

Men vil mene det er en sund race smiley

Nu er det ikke så længe siden, jeg var ved en puddel opdrætter, og oplevede hendes hunde.
    De er dejligt rolige, når de er indenfor. Hvalpene var selvfølgelig, lidt mere aktive end de voksne, men faldt fint til ro derefter.
    De er kloge, så de har nemt ved at lære sig selv unoder, og kan have tendens til, at finde "sjove" måder at underholde sig selv på. smiley

• #12   30. jan 2014 Synes de store ser flotte ud, især den hvide smiley kan de egentlig også opleves i negativ retning som nogle af de små der kan virke "hys"? eller hviler de mon mere i dem selv?

• #13   30. jan 2014 Jeg har opfattelse af, at det "hysse" kommer af dårligt avl, ofte uden stamtavle, Aino smiley Ved godt, jeg ikke har mødt så mange forskellige, men dem jeg har mødt, virker bestemt ikke hidsige, som vores gamle Freja var.

Syntes også den hvide er flottest. smiley

• #16   30. jan 2014 Hahaha! Vandre med pudel, herre godt navn. smiley

• #17   30. jan 2014 Bort det fra det, så kunne pudlen godt være en race jeg burde kigge nærmere på.

• #18   30. jan 2014 Ahahahaha, jeg så også straks en mand komme galoperende på en puddel smiley

• #19   30. jan 2014 Line (Den danske) kan også være stress - forkert behandling der allerede starter ved opdrætter? de hysse der var i familien engang, fortalte den gamle at de var med bog. Jeg har selv en ide om at de store hviler mere i dem selv smiley måske pga. størrelsen...

• #20   30. jan 2014 Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være stress. Det er bestemt ikke det første jg tænker, når jeg ser de hunde.
    Måske de er hysse, fordi de er stressede, kunne man jo så vende den til?

• #21   30. jan 2014 Jeg vil OGSÅ på vandretur på en storpuddel !!

Jeg har også haft tænkt lidt på storpudlen, indtil det kedelige valg faldt på labrador smiley

Jeg ville gerne have én der kunne noget, og der fik at vide at Sverige vist kunne lave sådan nogle..

• #22   30. jan 2014 Line (den danske) jeg skrev ikke det var sådan med de små, men kan også være, ved det ikke, derfor et spørgsmålstegn efter smiley

• #23   31. jan 2014 Udover løveklip er moderne klip også godkendt til udstilling jvf standardens tilllæg smiley
    Personligt er jeg vild med moderne klip, hvor ørerne lades så små som muligt.

Jeg har selv udkig på dværgpudlen, og mht. at de små kan være hys; Det er jo henved 30-40 år siden at den forestilling opstod, mon ikke der er i hvert fald bare nogle få opdrættere, som har fået held til sig at opdrætte den originale rolige, afbalancerede puddel igen? smiley

• #24   31. jan 2014 A-S: Tak for svar. Jeg synes jeg engang faldt over et sted på nettet hvor der var eksempler på pudelfrisure, som er godkendt. Men nu kan jeg ikke finde siden igen. Kender du til et tilsvarede sted?

• #25   31. jan 2014 http://www.pudler.dk/klipninger.htm

• #26   31. jan 2014 Min veninde har 2 de er gudeskønne !!

• #27   31. jan 2014 Anne Julie: Desværre nej, jeg har bare læst standarden og googlet for billeder, derudover har jeg kigget på billeder fra pudelklubbens udstillinger, klubben har en facebookside hvor der er en del billeder smiley

Jeg må nok ikke linke direkte, men jeg har fx set både stor og dværgpudel i denne klip:

profilbillede
  • #28   31. jan 2014 Den frisure på det det sidste billede ser faktisk ok ud. Jeg må indrømme at jeg synes at pudler er smukkest når de bare er helt kortklippet. Men vil man udstille går det jo ikke. smiley

• #29   31. jan 2014 Ja de er skønne Sarah smiley Satu går til svømning med Mango (gætter på at Liv er din veninde smiley )

• #30   31. jan 2014 Anne Julie, ved udstilling er det korteste som den sorte der? lige gyldig hvilken størrelse puddel der snakkes om?
    Hehe jeg kan godt lide den klip, men synes der mangler en "pompom" på halen smiley

• #31   31. jan 2014 Louise : præcis smiley

• #32   1. feb 2014 Pompom'en er valgfri i moderne klip (-> mit billede), og den er godkendt til udstilling i Dk, det er udstillingsbilleder, jeg har set den på smiley
    Jeg er dog i tvivl om ørerne må være helt bare eller om der skal være en lille snip pels nederst i Dk, fordi billederne fra udstillingerne er for slørede til at man kan være sikker..

Kommentér på:
Storpudel (hyggeemne)

Annonce