{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.324 visninger | Oprettet:

Hund med dårlig mave {{forumTopicSubject}}

Når det kommer til hund med dårlig mave, har jeg aldrig oplevet andet, end at den blev normal fra den ene dag til den anden.

Når det ikke er tilfældet tænker jeg derfor, hvor længe vil man give hunden til at komme på rette igen, før man tager en dyrlæge indover? For hvad kan de reelt gøre ekstra?

Hunden opfører sig som altid og drikker som normalt.
Der bliver givet kogt kylling og zoolac. Hvornår bør man se en virkning?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund med dårlig mave
  • #1   1. feb 2014 1 fastedag, 1-2 skånekost dage, så bør det være tæt på normal, det vil sig max efter 3 dage ville jeg høre dyrlægen ad;)

  • #2   1. feb 2014 taler vi tynd afføring eller opkast .....

  • #3   1. feb 2014 Hanne M - Tynd afføring. Flere gange om dagen+natten.

    Han burde nærme sig det normale nu så, men intet tyder umiddelbart på det, så der må vist en dyrlæge indover.


  • #4   1. feb 2014 Min hund havde tynd mave dagen efter nytårsaften.
    Begyndte på skånekost og canikur et par dage men det virkede ikk rigtigt. Prøvede så at give ham hans normale tørkost og canikur 2 gange om dagen. Dagen efter var hans afføring normal. Aner ikke hvorfor eller om det måske er fordi min får tynd mave af kylling. Har jeg fået en mistanke om.
    Var ellers tæt på at tá til dyrlæge men slap for det smiley
    Har du prøvet at give normal tørkost i stedet?
    Normalt vil jeg også sige max 3 dage men nogen hunde kan godt tá en smule længere tid om at komme over det så ville ikk være bekymret hvis din hund ellers er frisk og normal.
    Det dyrlægen ku gøre var at teste afføringen hvis den f.eks har giardia.
    God bedring med vovse smiley


  • #5   1. feb 2014 du koger ikke ris sammen med kyllingen ??

    ris giver jo lidt stivelse til tarmene ....

    Når mine har det, så koger jeg nogle kyllinge stykker med ben de der hele overlår... sammen med ris ... da risen skal koge meget længere end til os, passer 1 del ris til 3 del vand og kylling i, til en kogetid på ca 45 minutter ... piller så kyllingen og rører det i risen ... giver det i mindre portioner 2-3 gange dagligt, har aldrig prøvet at deres maver var dårlige mere end 2 dage ... så er det ikke bedre efter weekenden ville jeg da lige checke med Dr. Dyr ....


  • #6   1. feb 2014 Hanne M - Jeg har ikke kogt ris sammen med, men ved siden af. Og selvom jeg blander det sammen, så nægter han at spise risen og sorterer eller lader det være.

    I og med at det er tynd afføring - og det godt nok er meget lidt der kommer i løbet af dagen, har jeg prøvet at tilbyde ham noget af hans ejet foder, som han spiser lidt af. Tænker bare, at med en mere eller mindre tom mave, er der vel også grænser for hvor alm. afføring han kan have.

    Bliver han ved med at være sig selv, får han weekenden til at få det bedre, derefter bliver det afsted til dyrlægen.


  • #7   1. feb 2014 tænker bare at når det koges sammen får risen meget mere smag af kylling, det koges jo så at sige i en kyllingebouillon ..... ville prøve det af ... mine er vilde med det ...

  • #8   1. feb 2014 Når mine har haft dårlig mave bliver de sat på kogt ris som grød med lidt leverposteg det pleger at hjælpe efter et døgn smiley

  • #9   1. feb 2014 Ingen N - Der var noget der virkede. Ris med leverpostej ryger ned med velbehag.

  • #10   1. feb 2014 Det er godt Tucksen jeg håber at det hjælper din hund smiley

  • #12   2. feb 2014 Her hjemme er det havregrød med torskerogn eller udkogte ris med torskerogn. Eller hans foder de er blødt op blandt med a38. Eller lidt mix af det hele... og der er blandet godt med zoolac i.
    Min hund hade meget tynd mave i 5 dag dyrlæge var med ind over med de kunne ikke gøre så meget men på 5 dagen sage de at det var på grænsen og blev det ikke bedre skulle han ind til dem igen. Det der var vigtigt var at hunde drak og ikke hade feber. Så jeg skulle holde øje med hvor mange L han drak og tage temperaturen på ham 2 gange om dagen


Kommentér på:
Hund med dårlig mave

Annonce