{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
980 visninger | Oprettet:

At tømme analkirtlerne {{forumTopicSubject}}

Kan man det selv? i så fald hvordan? Eller skal dylle gøre det? Og hvad koster det?

Nu har min tæve kuret på halen i noget tid.. Først troede vi bare at røven kløede, og grinede lidt af hende fordi hun så dum ud smiley Men nu googlede jeg det lige og fandt ud af at det kan være de dersens kirtler..

Hjælp smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At tømme analkirtlerne
  • #1   3. feb 2014 vi gør det selv. engang om ugen.

dyrelægen har vist os hvordan vi gjorde smiley

• #2   3. feb 2014 Hvordan gør man? smiley

• #5   3. feb 2014 youtube

• #9   3. feb 2014 Hun får Josera og døjer aldrig med tynd mave.. Hun får skinkeben rimlig tit.. Tror jeg ringer til dyrlægen så må hun lige gøre det og vise mig det til hvis det bliver nødvendigt igen smiley

• #10   3. feb 2014 Altså hun tager nok en rumpetur en gang om dagen/hver anden dag og har gjort det i en mindre periode (er ikke helt sikker på hvor længe)

• #11   3. feb 2014 Hahah har lige forsøgt bare at mærke efter og hun satte sig på røven og kiggede meget sørgmodigt på mig smiley

• #12   4. feb 2014 Det er sjældent noget de bryder sig om, og ej heller for mennesket en fantastisk opgave hehe...

Men ja, få det vist ved dyrlægen, så er du sikker på du får det gjort rigtigt, og vovse slipper for at lægge rumpe til diverse forsøg inden det lykkedes smiley

Mine klarer heldigvis den slags selv, men mine forældres ene hund må have lidt hjælp engang imellem. Det kan dog ofte klares med en bendag (så har den noget hård mave efterfølgende), men det er ikek altid nok.

• #13   4. feb 2014 Hmm den fornøjelse har jeg tilgode smiley
    men ved hvor rædsomt det stinker.. smiley

• #14   4. feb 2014 Giv hunden et griseben det giver oftest lidt hård mave og tømmer derved analkirtlerne, jeg har aldrig været ude i at tømme dem på nogle af mine hunde, det bør ikke være nødvendigt og tyder ærligtalt på forkert fodring.

• #15   4. feb 2014 Har hunden ikke Lind mave er det formodentlig ikke analkirtler der er problemet, nok snarere orm!

• #16   4. feb 2014 Enig med Bodil. Nu har jeg ikke kigget på din hunds side/profil så jeg kender ikke dens alder, men ellers kan det jo også være pga en påbegyndt løbetid.
    Men rumpegnidning er et typisk tegn på et problem, om det er et langt hår "hvis en i hjemmet er langhåret" eller et grasstrå, eller de før omtalte ting, det kan ikke siges over en skærm. men Good Luck.
    Selv om jeg er Vet-sygeplejerske, så ville jeg "hvis en af mine fik analkirtelproblemer, får dr.dyr til at tømme dem, jeg vil ikke være "bussemand" i mine hundes øjne, og desuden så STINKER det af H.til. smiley Hihihi..på jobbet måtte man jo gøre det, men hjemme ville jeg som sagt betale mig fra det. det siger lidt om hvad Jeg syntes om "duften fra bageriet" LOL. smiley

• #17   4. feb 2014 Hun blev behandlet for orm samme tid som den nye hvalp jeg fik for 14 dage siden smiley Så det tror jeg ikke det er.

• #18   4. feb 2014 Jeg har prøvet at "kaste" mig ud i det, men det er nemmere sagt end gjort smiley

• #19   4. feb 2014 Tror hun får en rigtig dårlige oplevelse, hvis jeg begynder at rode og rage, uden at vide hvad jeg lige skal gøre.. Hun er lidt øm over sin numse smiley

• #20   4. feb 2014 Du kan se youtube videoer hvor dyrlæger viser hvordan man gør... Mine har heldigvis aldrig haft problemer med analkirtlerne... For føj hvor det stinker og er klamt smiley

• #21   4. feb 2014 Hvis jeg var vet sygeplejerske gik jeg ikke til læge med det.
    Det er vel begrænset hvor meget det kan stinke, hvis man gør det udenfor.

• #22   4. feb 2014 http://www.youtube.com/watch?v=FQFDOzbBVrw

Den her er ret god til at vise det smiley

• #23   4. feb 2014 Tak Einstein smiley

• #24   4. feb 2014 Jeg kan ikke. Jeg har fået det vist igen og igen og jeg kan ikke. Er åbenbart dum. Og når man har rodet sin hund i måsen i 10 minutter og den kigger på dig meøjne der tydeligvis siger: hvad faaaaaaaan har du gang i?

Så går man til dyrlægen istedet smiley

• #25   4. feb 2014 Hun skal til dyrlægen 15.30 i dag så må vi se om de kan ordne det smiley

• #26   4. feb 2014 Fik du en pris med det samme?

• #27   4. feb 2014 Ja men kunne ikke høre om han sagde 50 eller 500 smiley

• #28   4. feb 2014 Er ret sikker på 50..

• #29   4. feb 2014 smiley

Ringede selv lige til min dyrlæge - 450 kr

• #30   4. feb 2014 Min gamle dyrlæge tog 50 kr for det

• #31   4. feb 2014 puha det lyder godt nok klamt, og jeg har ikke engang hund smiley sidder helt og rynker på næsen ... især bemærkningen under de fine skitser , hvor der står "hold ikke ansigtet for nær" AAAAAddddrrr... hihi.. forestiller mig bare sådan "SPLAT" lige i hovedet... *griner*

• #32   4. feb 2014 Skriver lige når jeg kommer hjem igen med hvor meget de kom til at koste smiley

• #33   4. feb 2014 Har heldigvis ikke prøvet det med mine dyr.

• #34   4. feb 2014 smiley Allan. Som jeg skrev så har jeg aldrig haft en hund der har haft brug for hjælp med analkirtlerne, så det med at gå til dr.dyr var jo bare en tanke fordi jeg virkeligt syntes at det stinker slemt, men der er self.også forskel på stanken smiley selvom det lyder skørt, men f.eks.hvis der er gået betændelse i et par el.een stoppet kirtel, så syntes jeg at stanken er nærmest U-udholdelig.

Desu. glemmer jeg nærmest konstant at den tid = "med arbejde og "gør Det selv" er et overstået kapitel, da jeg måtte gå på pension efter 29år pga.et par blodpropper i hjernen hvor jeg efter 3års genoptræning bl.a. kun kan bruge min "kejtede" hånd, og selv om jeg var god til mit job så kan man ikke tømme analkirtler med een hånd, jeg kan ihvertfald ikke. smiley Hehehe.. men det kunne sikkert se sjovt ud hvis jeg skulle prøve, men/og STAKKELS den hund der sku lægge "bagdel" til. smiley

• #35   4. feb 2014 Jeanett og Pusles madmor : det var da nogle store spring, er det pga.i har skiftet dyrlæger ? eller vil de bare ha`de 4-450kr i konsultation også en 50kr el.lign. for udtrykningen af kirtlerne.
    UPS. Sorry. jeanett. jeg kan se du skrev din gamle dyrlæge, så du har skiftet. men sikke et skift i prisen.

• #36   4. feb 2014 Kom af med 50 smiley De var godt fyldte så det var godt vi kom afsted. smiley

• #38   7. feb 2014 Ja det er straks sværere hvis man skal bruge en hånd og en fod Anita:)

• #39   9. feb 2014 For H***** da Allan...Hahaha. Sikke et syn, Men HVILKET syn. smiley

Ejer af. Det er godt nok ret mange år siden jeg har udført "lige det" job, så jeg må ha været gravid een af gangene siden, at jeg husker det, som værende så slemt "hørmende". Jeg er ellers vant til lidt af hvert og har bestemt aldrig været sart, tvært imod "Øhh..lige bortset fra de 3 første mdr i mine graviditeter som alle stod på om sommeren", Oh yes jeg var gravid i 3die md.hvor jeg selv kl.6.00 hver morgen efter at ha kørt 3 kvarter i bus, væk fra kbh, op til Charlottenlund, men stadig kunne opfange alle Kbh,s butikkers forskellige lugte af grillmad,fisk,ost, bageriernes søde kager+smeltende asfalt og u-opsamlet hunde bæ = "som Vesterbrogade lugter ved 12-14 tiden i 30gr s varme", bare for enden af Bernstoffsvejen ved 5vejen hvor området består af en enorm park, villaer og få butikker på den modsatte side af rundkørslen, så er man enten ekstrem dygtig til at bruge næsen, eller også er man gravid. ;-).

Kommentér på:
At tømme analkirtlerne

Annonce