{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.756 visninger | Oprettet:

Endnu en utilfreds hund foran butik. {{forumTopicSubject}}

Skulle lige op til den lokale købmand og hente godbidder til dagens træning. Da jeg er på vej ud stiller en kvinde sin hund udenfor butikken, da hun vender ryggen til flipper den helt ud.

Jeg står og kigger lidt og hunde står nu og danser rundt på nogle poser med muld i og river dem op.

Hmm, jeg smutter ind i butikken og spørger om det er i orden at jeg går hen ud hendes hund og holder øje da den er ved at kvæle sig selv.

Svaret var ''Ja men den holder altså normalt op efter et stykke tid''.

Nå men jeg går ud og kæler med den lille pelstot og får da et ''Tak'' da hun kommer ud igen. Jeg måtte ryste lidt på hovedet, påpegede de ødelagte poser men hun gik blot videre. Man kunne da godt lige give butikken den 20'er for de ødelagte poser men ak nej.

Øv, det er nok ikke sidste gang den kommer til at stå og gø panisk efter sin ejer. Måtte lige ud med det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu en utilfreds hund foran butik.
  • #1   26. feb 2014 Sig til hende hvis du ser hende igen At det er farligt at sætte sin hund uden for en butik Der er mange hunde der bliver stjålet smiley

  • #2   26. feb 2014 Måske man skulle hænge en seddel op i butikken omkring det, det kan da ikke skade smiley

  • #3   26. feb 2014 Mig og min veninde var over og handle igår. Vi havde Baby med, og han er jo ikke så gammel, så vi handlede på skift, så der var en hos ham.
    Der stod 2 hunde, den ene i en mørk gyde, og den anden over på den anden side af butikken...
    Begge hunde stod og skabte sig, til den helt store guld medalje!

    Hvorfor ikke lade hunden blive hjemme, når man handler, når den ikke kan lide at stå der alene :s


  • #5   26. feb 2014 Camilla N, nogen gange er det nu bare det nemmeste at tage hunden med. Før boede jeg 3 km fra hvor jeg ku handle og havde da tit Boss med. Så ku jeg både går tur med ham og få handlet. Nogen hunde kan altså godt finde ud af det

  • #6   26. feb 2014 Ja Katrine Det ville jeg også gerne men man tør da næsten ikke mere Hvor mange hunde bliver ikke stjålet nu om dage smiley

  • #7   26. feb 2014 Måske håber folk at det er en billig måde at slippe af med hunden smiley
    Omvendt, hvem gider stjæle sådan et spetakel smiley

    Ej, jeg fatter heller ikke folk. At de tør. Ikke nok med stjælerier, men nogen mennesker er meget lede overfor hunde der står bundet smiley


  • #8   26. feb 2014 Jeg gik også forbi en hund den anden dag, der stod bundet i sit kvælerhalsbånd. Hunden stod også og skabte sig og hoppede rundt, og pludselig fik den sit ene ben over linen, så nu stod den der og kvalte sig selv og kunne ikke komme fri. Jeg skyndte mig jo selvfølgelig at få hevet den fri, men den var jo helt panisk og fik bidt mig i hånden.
    Jeg blev så og kælede med hunden til ejer kom ud, hvorefter jeg fortalte ham om episoden hvortil han svarede "nådada"


  • #9   26. feb 2014 Puh ja Einstein... Jeg oplevede i den by jeg boede i før, et par unger, der gik og skræmte hundene der stod bundet.
    Et ungt par, havde sat deres schæfer hvalp (vil tro den var omkring 5-6 måneder) uden for butikken... Vovse sidder ligeså pænt og venter. Siger ikke en lyd..
    Så kommer møgungerne forbi hunden, og de hopper ind imod den, kaster ting efter den og råber og skriger...
    Jeg kalder af dem, og beder dem om at stoppe, men de løber deres vej..
    Heldigvis var vovse sød, og sad bare og gloede på ungerne.. Heldigt den var så tålmodig, det kunne jo gå galt en dag!!!


  • #10   26. feb 2014 Jeg syntes det er dejligt at bo i en lille by hvor alle tager deres skønne hunde med ud og handle, og jeg har endnu ikke set en hund stå og skabe sig her..
    En enkelt gang sad der en dreng henne hos min hund og snakkede med hende, for han sys hun så ked ud... Så takkede jeg og sagde at det var da sødt af ham.

    Jeg fortsætter med at tage min hund med ud at handle og det gør alle de andre hundeejere her i byen også.
    Jeg må bare bo i en fornuftig by smiley


  • #11   26. feb 2014 Jeg tør ikke lade Baby stå.. Om han så lære det, eller ej...
    Jeg har boet her i Aalborg øst, i 4 måneder nu, og har oplevet alt for mange tyverier, brændstiftelser og skidt og møg, til at stole på, at folk vil lade min hund være...
    Nix han får lov at blive hjemme når der handles, med mindre der er en med til at holde øje med ham!


  • #12   26. feb 2014 Som du skriver burde man faktisk skrive en seddel med fakta:

    Vidste du at X antal hunde om året bliver snuppet ude foran butikker uden opsyn?

    Jeg kender ikke tallet men kan forestille mig det er uhyre højt - ja selvom jeg havde en GD skulle den sgu ikke stå udenfor smiley


  • #13   26. feb 2014 Maria sådan havde jeg det også, da jeg havde Alvin... Han skulle heller ikke stå ude foran butikken..!

  • #14   26. feb 2014 Ja, jeg har også jaget nogen møgunger (15-16 årige) væk, der kastede sten på en bunden hund og råbte af den smiley Heldigvis var de meget bange for hunde (de holdte også lidt afstand til denne), og jeg havde min store mutte med... De så meget blege ud, da vi pludselig smuttede efter dem og gav dem en verbal skideballe.
    Forhåbentlig gør de det ikke igen nu smiley

    Men nøj, den hund går helt i panik hver gang den bliver efterladt nede foran butikken, og ejeren gør det TIT. Man kan høre dens hylen på lang afstand.


  • #17   26. feb 2014 Camilla N, så fordi jeg tager min hund med ind for at handle, så har jeg ikke tid til den? OMG... Det er fint du har din holdning, men jeg har så en anden holdning. Tror ikke min hund er ked af at stå 10 min udenfor fakta...

  • #19   26. feb 2014 Så bare du skrev at man måske skulle overvejer om man havde tid til hunden hvis man ikke både ku handle og så gå med hunden bagefter. Synes jeg har god tid til min hund... Men nej, jeg ku ikke både gå tre km ind til fakta og så gå seks km med hunden bagefter.

  • #22   26. feb 2014 Nå men jeg synes fint jeg har tid til hund. Også selvom jeg er så ond at tage ham med ind for at handle smiley

  • #24   26. feb 2014 Jeg har mange gange også Bella med ud og handle, og især i øjeblikket da det simpelthen er nemmest, for så kan min søn lulles i søvn i barnevognen samtidig og jeg kan få handlet ind.

    Især når min kæreste er på togt hvor han er væk 2-3 måneder ad gangen, så ER det bare den måde det fungerer bedst på, for ellers kan det altså ikke gå op i en højere enhed med hundeluftning, baby og indkøb.


  • #25   27. feb 2014 Altså Camilla N, hvor ser du at det er den eneste tur min hund får og at han kun bliver luftet når han kommer med ind for at handle?? Jeg er meget aktiv med min hund. Men da jeg havde tre km ind for at handle kunne jeg ikke gi ham en seks km gåtur og så selv gå seks km for at handle og komme hjem igen. Jesus altså... Kan godt se at din hund sikkert ikke kræver de vildt lange gåture, men det gør min. Så derfor var jeg nødt til at slå to flyer med et smæk engang imellem. Og så var jeg endda ekstra ond at gi ham rygsæk på,så han skulle sørme også bære noget... smiley

  • #26   27. feb 2014 Og Camilla N, jeg skriver da vist ingen steder at hvis jeg skal handle så bliver min hund ikke luftet den dag???

  • #29   27. feb 2014 Prøv at læse dit svar 23...

  • #31   27. feb 2014 Palle

    Ja men synes nu stadig at det er ret uansvarligt at hun lader sin utrygge hund stå der. At den så ødelægger butikkens ejendom vil jeg nu ikke kaste over på at købmanden ikke har sine ting stående ''forsvarligt''. smiley

    Folk der kan få sin hund til at nyde indkøbsturen er jeg nu ligeglad med, men forstå ikke at man tør lade dem stå alene udenfor butikken.


  • #32   27. feb 2014 Camilla N, så tror jeg at jeg "leave it", og priser mig lykkelig for at jeg bor i sådan et dejligt område og at min hund er så godt vant til mange forskellige ting. Bla at stå og vente pænt ude foran fakta smiley

Kommentér på:
Endnu en utilfreds hund foran butik.

Annonce