Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dentastix
  • #1   4. mar 2014 Jeg tvivler, men mine får dem af og til for de elsker dem.

• #2   4. mar 2014 bemærk at de siger (eller skriver med småt) at de skal gives HVER dag.. smiley
    Jeg fik en pose forærende, og den ene Citta og Morgan`s var væk på 10 sek. og Ebbe gad ikke nedværdige sig til at smage overhovedet, så den åd Morgan også.
    Bestemt ikke noget jeg gider kaste penge efter.

• #4   4. mar 2014 Her: http://www.dr.dk/tv/se/for-godt-til-at-vaere-sandt/for-godt-til-at-vaere-sandt-6#!/11:43

En undersøgelse af dem, jeg ville købe nogle der var lavet til større hunde end hvad man har, hvis den spiser hurtigt smiley

• #6   4. mar 2014 Når min kæreste og jeg er i Tyskland og der er tilbud på dentastix, så køber jeg dem. Så er der til i hvert fald 8-10 uger, hvor han får en HVER DAG og jeg synes ikke at det modvirker tandsten hos min hund smiley Den er også væk på 5-10 sekunder smiley

• #7   4. mar 2014 @ Thagi ... åh gider ikke se et helt program, kan heller ikke lige se hvilket specifikt indeholder noget om Dentastix ....

Så kan du ikke fortælle hvad programmet viste ??

@ Stine H, mine får også rå ben i stedet ... var bare nysgerrig om de holder hvad de lover med den korte gnavetid der er i dem ...

• #8   4. mar 2014 Programmet som Thagi henviser til, viser i en undersøgelse at det ikke virker.. Hundene kan spise det på 3 sek og derfor hjælper det intet smiley

• #9   4. mar 2014 Okay, men det er nu bare den der kommer frem og det tar kun 17 min hvis nu du skulle få lyst lyst til og se hele forklareringen bag det smiley

De skal gennemsnitligt tygge i min 1 minut for og opnå gennemsnitligt 50 % mindre dannelse (eller noget i den stil) af tandsten smiley

• #10   4. mar 2014 Mit svar må være et klart NEJ!Det virker ikke.
    Min hund gnasker sådan en på 10-15 sekunder, så den kan jo slet ikke nå at virke.

Jeg giver frosset kød, kyllingelår, fisk med skind og ben m.v. som supplement til tørkost. Hun er over 9 år og har aldrig haft tandproblemer.
    Dentasticks er som usødet vingummi eller i bedste fald som tyggegummi, som tygges på i op til 1 minut. Crab! og spild af penge i mine øjne.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 283
    #12   4. mar 2014 Af hvad jeg fik ud af programmet (Jeg så det hele smiley ) skal hunden tygge i gennemsnit 1 minut for at opnå de 80 procent der bliver lovet, udfra de undersøgelser de havde lavet gav de pt. kun 47 procent, dette blev så sammenholdt med tyggetiderne.

• #13   4. mar 2014 Har I prøvet Select Gold Stars fra Maxi Zoo? De er altså en del hårdere og har flere kanter. Jeg har selv prøvet at tygge i en, og de er altså ret hårde i fht. Dentastix synes jeg smiley

• #14   4. mar 2014 Tak .. altså hvis hunden tygger et minut så hjælper det lidt , som jeg forstår det ...

@Thagi .. jeg kommer ind på en forsiden med oversigt over alle programmerne ....

Det er ikke fordi jeg søger et sådant produkt, råfodrer mest og derfor får de rå ben jævnligt, samt ben og brusk med i en del af maden ....

• #15   4. mar 2014 På mine små gravhunde (nu kun en) har de effekt. Hun får 1/3 om dagen af de største og har ikke antydning af tandsten. Hun bruger så også 3-4 minutter på at tygge sig igennem, på whipperne tror jeg ikke de har effekt, for de er væk på 20 sekunder.

At de har effekt på de små, baserer jeg på mine erfaringer fra mine 2 afdøde gravhunde, de begyndte at få dentastix, da de var lidt oppe i årene og havde indtil da fået renset tænder jævnligt (jeg gør det selv) trods rigelige mængder af rå ben, efterfølgende var der kun en smule øverst på hjørnetænderne og lidt på de bageste kindtænder.

En del linier af langhårede dværggravhunde døjer temmelig meget med tandsten og danner meget uanset, hvor mange rå ben de får at gnave i.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#16   4. mar 2014 Altså det hjælper da, 47 procent er da også noget. Ganske rigtigt ikke 80 procent som de lover, men alligevel smiley
    Men for at få den op på 80 procent skulle de tygge konstant i 1 minut, så der skal en noget større pind til smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#17   4. mar 2014 Ej jeg har misforstået noget, eller rettere sagt speakeren vrøvler og tolker dyrlæge forkert.

1 minut skulle svare til omkring de 50 procent, hvor speakeren siger at den skal tygge 1 minut for at kunne nå de 80 procent smiley

• #18   4. mar 2014 Der er bare ikke lavet samme tests ved hunde om et par gange om ugen får ½ frosset kylling og andre ben eller råt kød i store stykker. Mon ikke sammenligningsgrundlaget er hunde på tørfoder, som ikke får noget eller ret meget andet ved siden af?

• #19   4. mar 2014 hmm ... altså nu skal tøserne snart til det årlige eftersyn, sidste år havde Ipsen en smule tandsten, men det sidste år er ben givet væsentligt hyppigere, så er da spændt på hvordan det ser ud nu ... må indrømme jeg ikke selv ser efter ...

Men som jeg forstår dig Kirsten H, hvis hun stadig har lidt så kan det være en ide at give både ben og Denta (af en str. der ikke forsvinder i en ruf) ... vil jeg da have i baghovedet ... eller prøve dem Bauque foreslår ...

har nu aldrig haft en skotte med de problemer, men har hørt at nogle skotter kan have tendensen ....

• #20   4. mar 2014 Jeg forstår heller ikke den illustrerede kurve i klippet:
    nede i de lave skraveringer, taler han om 80% på den anden side af "toppen af kurven" taler han om 15%, men han nævner slet ikke toppen af kurven - hvad skal den illustrere? smiley

• #21   4. mar 2014 Vores hunde elsker dem, men ja synes også reklamen er misvisende da de jo spises som godbidder og ikke så gummiagtig som reklamen viser :s

• #22   4. mar 2014 Xingu får både rå ben og dentastix + tørrede koører mv. Hun har lidt tandsten, men absolut minimalt i forhold til, hvad jeg har oplevet med tidligere gravhunde.

Jeg fjerner selv tandsten med skraber, det vænner jeg mine hvalpe til, selv om der på hvalpetænder ikke er noget at fjerne smiley men det er så nemt, når man blot skal bruge 2 min. samtidig med at kløerne klippes.

Whipperne har ingen tandsten selv om de ikke rører rå ben.

• #24   5. mar 2014 Bine har ind til jeg fik 2 hunde altid fået en hver morgen når jeg kørte på job, og har altid fået stor ros for hendes flotte tænder.

Og det er pga. hun får/fik sådan en hver dag, ved jeg så ikke smiley

• #25   5. mar 2014 @ Krysteren ... tror bestemt du har ret, det er vel med hunde som med mennesker at den slags er forskelligt...

Har også tænkt om der er noget i, men det lyder ikke logisk at noget der sluges skulle modvirke dannelsen af tandsten ...

• #26   5. mar 2014 det er fup. har været i et forbrugertv program.

• #28   5. mar 2014 Jeg køber sådan nogen ekstra store er de grønne med alger. Algeindholdet skulle virke forebyggende mod tandsten... Og det kan tage mine tøser op til et kvarter at komme igennem sådan en, hvis vi får fat i en af de rigtig hårde. Men ikke så tit jeg bruger dem, for de har alligevel altid haft skinnende hvide tænder, og jeg har ikke set dem i DK før smiley
    Sådan en som i reklamen, er væk på få sekunder, hvis den ryger i munden på mine bæster smiley

Kommentér på:
Dentastix

Annonce