{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
839 visninger | Oprettet:

TeeP
TeeP
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 107

Hvalp vil ikke tages op {{forumTopicSubject}}

Go morn smiley Vi har en hvalp på 20 uger nu, som vi har et mindre men irriterende problem med (specielt kl 2 om natten)

Når han skal løftes op af trapperne går der leg i den med tagfat, og han er ikke til at få fat i. Vi har forsøgt med lægge godbidder på gulvet og så tage ham op derefter og det virkede også men nu nupper han dem bare hurtigt og forsvinder igen smiley

Og så når vi skal ud at gå, stikker han af (inde i lejligheden)

Er der nogle der har et godt råd til at vi kan ændre det.. Eller er vi bare besejret af en hvalp? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp vil ikke tages op
  • #1   5. mar 2014 Jeg kan godt forstå det er iriterne Min den lille har det lidt på samme måde hun stikker også af hvis jeg vil løfte hende Jeg ved ikke hvorfor de gør det men jeg har på fornemmelsen at min gider ikke bæres .Jeg tror din lille hund føler det er en form for leg og du skal løbe efter den Den syntes det er sjovt Men ikke dig det gider jeg altså helle ikke kl 2 om natten Har du prøvet når du ikke kan fange den så bare at gå ,så tror jeg med tiden at den finder ud af det er bedre at komme med dig smiley

• #3   5. mar 2014 Ja, tror hellere ikke min synes det er en fest smiley han ville nok synes det var skønt hvis vi ingen trapper havde, så han slap for det pjat...
    Men mener du bare at gå op af trapperne uden ham? For det er inde i en opgang.

• #4   5. mar 2014 Jaeh, vi bor bare på 2. sal, så det vil jeg helst undgå.

• #5   5. mar 2014 Kan det tænkes i kommer til at virke truende over for hvalpen når i vil løfte den? Altså så i bøjer jer ned over den? For så kan det MÅSKE hjælpe hvis i sætter jeg på hug ved hvalpen og derved ikke "overfalder" den.

• #6   5. mar 2014 Tutte det gjorde min hvalp også i starten smiley fandt så ud af hvis jeg tog ham med ud i opgangen og lukkede døren til lejligheden blev han helt "nå, nu kan jeg ikke rende nogle steder hen" også lod han mig tage ham op. hvis det ikke virker, så vis ham du har en godbid i hånden og luk sammen om den og tag ham så op når han er helt fokuseret på at tage godbidden ud af hånden på dig og giv ham den når du har løftet ham op og ros ham smiley

• #7   5. mar 2014 Sæt jer på hug og lok ham hen med de lækreste godbidder (lidt kylling/skinke e.l)hver gang.. Efter få dage kommer han glad rendede...

• #8   5. mar 2014 Sæt jer på hug, hav kød i hånden og vær tålmodige.
    Tag fat i hvalpens halsbånd nedefra. Den der hånd oppe fra er et truende signal.

• #9   5. mar 2014 Okay, vi har nok et 'forkert' kropssprog - vi vil forsøge os med rådene. Tak for tipsene smiley

• #10   5. mar 2014 give ham snor på?

• #11   5. mar 2014 Jo, men vil gerne kunne holde nogenlunde styr på ham både med og uden snor smiley

• #12   6. mar 2014 Træn indkald mange gange hvor I ikke tager ham op men så han lærer at komme på kommando.
    Fra hvalpene er små - så lidt leverpostej på fingeren - det er et hit og kommer til at sidde i dem som værende noget positivt.

Kommentér på:
Hvalp vil ikke tages op

Annonce