{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
915 visninger | Oprettet:

Kan det være rigtigt? {{forumTopicSubject}}

Jeg bor i en ungdomsbolig, efter et forlist forhold hvor jeg var tvunget til at flytte. Yadda yadda yadda, mænd er nogle tumper. smiley

Mit spørgsmål er:
Jeg bor i en stor boligblok hvor vi er omkring 100 unge mennesker, og her er ikke tilladelse til at holde andre dyr end dem der fungerer i bur. Hamster, kaniner, marsvin, fisk etc.
Men nede på en af de lavere etager, er der et væsen der halser på livet løs, når man går forbi døren. Og jeg tænkte i starten: Okay, der er nok en der skal passe sin hund for en eller anden bedstefar der er blevet syg. Men efter godt 1 år af at have boet her, er den hund her stadig. Og vi taler en stor hund. Jeg tror det var en ung pitbullmix der kom galoperende da jeg var nede med vasketøj, med logrende hale og et stort smil på, for den ville da hilse! Jeg hilste på den ved at lade den snuse til min hånd, ejeren sagde at den ikke gjorde noget, og dens hale logrede så meget at mårsen drejede med i hvert halesving, så jeg gav den lige lidt klap og kæl, og nej hvor var den sød, og så gik vi til hvert vores erne igen. Der er ikke så meget kontrol i den her blok, og jeg ved der er en del der har katte også, men kan det virkeligt være rigtigt? Hvad sker der overhovedet hvis de bliver busted i at have en hund?
- Og hvad er loven mht. at skulle passe en anden persons hund i ens egen lejlighed hvor der ikke er tilladelse til hund? smiley


Kommentarer på:  Kan det være rigtigt?
  • #2   10. mar 2014 Hvis han bliver opdaget bliver han nok smidt ud eller får at vide at hunden skal ud .

    Det er vidst forskelligt hvor længe man må passe hund hvor der ikke er tilladelse til at holde dyr. Min bror bor i blok, og der må de passe hunde i op til 3 uger af gangen, men det skal selvfølgelig meldes til boligselskabet hvornår hunden skal passes .

    smiley


  • #3   10. mar 2014 Det er meget forskelligt fra bolig til bolig hvad reglerne er mht pasning - så der er du nødt til at læse jeres eget reglement.
    Der findes boliger hvor man ikke må holde hund.. hvor de heller ikke må passes... de må sågar ikke engang komme på besøg en eftermiddag med ejeren og gå igen et par timer efter.


  • #4   10. mar 2014 I min kærestes lejlighed er det vist sådan, at holder du husdyr får du en advarsel og de skal ud, og ellers bliver du selv smidt ud, men det er ufattelig mange med katte og små hunde i lejlighederne alligevel..

  • #5   10. mar 2014 Han kan også have fået særtilladelse?

    Her hvor jeg bor er det ikke tilladt at holde dyr, og alligevel er vi 2 lejligheder der har fået lov.

    Du kunne jo spørge ejeren til hunden ? smiley


  • #6   10. mar 2014 Nogle steder er det sådan at man må have sin hund med når man flytter ind, men når den dør må man ikke anskaffe en ny. Måske er der sådan en regel?

Kommentér på:
Kan det være rigtigt?

Annonce