{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
820 visninger | Oprettet:

Neutralt møde med ny hund eller? {{forumTopicSubject}}

Hejsa, vi mistede den 21 februar vores Golden retriever tæve, og beslutningen er taget, vi skal have en border collie tæve. Nu er "problemet" så at vi har den sødeste lille Cavalier tæve på 3 år som desværre er bange for andre hunde (intet slemt, bare meget utryg og især ved store sorte hunde da hun har haft en dårlig oplevelse) og jeg skal lige sige at jeg VED hun godt kan tø op over for hvalpen og blive tryg ved den, så her er der ingen problemer...

Nå nu til mit spørgsmål, da vi fik Martha (cavalieren) gjorde vi meget ud af at de skulle mødes på neutral grund, men Maggi (Golden) var noget bedre med andre hunde end Martha er, så spørgsmålet er om når hvalpen kommer skal de så mødes på neutral grund eller skal hun have et lille forspring ved at det er hjemme hos hende hvor hun er tryg, hun er på INGEN måde agressiv og der vil ikke være problemer med den slags det eneste er at hun er meget utryg med andre hund indtil hun lærer dem at kende så vi er i tvivl om hvad det bedste for hende ville være smiley

Nårh ja, hun vil godt kunne sige fra hvis hvalpen overskrider hendes grænser smiley

Hilsen Anne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Neutralt møde med ny hund eller?
  • #1   18. mar 2014 Jeg har aldrig fået ny hvalp ind her hvor vi har mødes på neutral grund Jeg har sat mig med hvalpen og ladet den store hilse på så lidt efter lidt sætter jeg hvalpen ned tilden store Det har aldrig givet problemer Og godt at din hund er 3 år Så skulle der ikke blive de store problemer Med en ny hvalp smiley

  • #2   18. mar 2014 Okay tak for svar smiley

  • #3   18. mar 2014 Jeg kan se at det er en Bordercollie du skal have Min er hav bordercollie den elsker alle både mennesker og dyr hun er godheden selv bare ikke hvis nogen vil ta hendes pind du får en dejlig hund smiley

  • #4   18. mar 2014 Ja det håber vi da på smiley og med Martha som der også er rigtig sød så skal det nok gå godt smiley vi glæder os meget, hun bliver forhåbentlig endnu en agility stjerne af mine, så det bliver fedt, dog glæder jeg mig også til den almindelige lydighed selvom jeg skal dele med min far om lydigheden smiley

  • #5   18. mar 2014 De er utrolig lærenemme og meget hurtig opfattende De elsker at lære Så rigtig stort held og lykke med det smiley

  • #6   18. mar 2014 Mange tak smiley

  • #7   18. mar 2014 Er jeres cavalier glad for selskab af andre hunde i hjemmet?
    Jeg tænker bare, hvis hun ikke er vild med andre hunde, hvorfor så købe en hund mere? Og så især en race, som ligger så langt fra cavalieren.
    En border collie er utroligt aktiv og intelligent, og en hvalp af den race vil have fart på. Den vil lege vildt, bide med de skarpe hvalpetænder osv. Vil jeres cavalier bryde sig om det?

    Neutral grund er for præsentation af voksne hunde. En hvalp skal præsenteres hjemme hvor den skal bo. Den skal jo ikke ud på tur i de første dage. Da skal den bare falde til og blive tryg.


  • #8   18. mar 2014 enig med marlenes observation med hensyn til hvalp contra jeres hund.

    Jeg lader dem altid mødes hos hvalpen.Når det fungere kører vi hjem og går ind sammen!


  • #9   18. mar 2014 Åh ja, god pointe Sarah. De kan også sagtens præsenteres hos opdrætter, hvor hvalpen er tryg i forvejen.
    Det hele afhænger nok af hvilken flok man har derhjemme.


  • #10   18. mar 2014 Hej Malene gode spørgsmål du stiller smiley

    Da vi havde Maggi støttede de sig utroligt meget op ad hinanden og var RIGTIG glade for hinanden, så ja hun kan godt lide hunde i hjemmet, når bare hun kender dem smiley

    Min far savner og have hund og have en og arbejde med, Martha er ikke vant til og arbejde med ham og gider ikke rigtig almindelig lydighed. Derudover var det også rart og have to hunde og som sagt støttede de sig op ad hinanden og man kan mærke at Martha savner det lidt, hun har ikke samme gejst.

    Grunden til det skal være en border collie er at vi har kigget på MANGE hunderacer og det er den der passer os bedst og vi vil gerne have en ok stor hund igen, og nu skal det siges at Martha er meget intelligent og frisk af en Cavalier at være så det bliver self. meget mere med en border, men det er det der passer til os. Min far vil også gerne have en der gerne vil arbejde og ikke kun gør det for hans skyld, og jeg skal løg AG med hende når hun bliver gammel nok.

    Hun vil sikkert gerne lege me den, også vildt, når hun altså er tøet op smiley hun er en snakker, så hvis den bare napper hende eller skubber lidt for hårdt skriger hun op UDEN det er fordi det gør ondt på hende, sådan er hun bare det har vi også dyrlægens ord på smiley

    Og undskyld, men jeg forstår ikke helt hvad du skriver til sidst, kan du forklare det lidt mere?

    Sarah: det skal jeg lige nævne for min far, men det tror jeg ikke vil være optimalt for Martha smiley


Kommentér på:
Neutralt møde med ny hund eller?

Annonce