{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.395 visninger | Oprettet:

Whippets {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Dette indlæg er ikke fordi jeg planlægger at få hund for det må jeg ikke.
Men vil bare gerne vide meget om de forskellige racer.
Også fordi jeg bare har forelsket mig i en wippet.

Så vil gerne vide alt det i ved om racen smiley
Med hensyn til
Sygdomme
Træning
Familiehund
Bo i lejlighed

Og så vil jeg gerne høre lidt mere om dens jagt instinkt smiley
Jeg har hørt at hvis de ser et dyr, kat, egern, hare osv så kan man ikke kalde dem til sig.
Men vil rigtig gerne høre hvis de så har fanget det dyr om de så kommer bagefter?
Eller om de løber væk med dyret?

Håber i vil skrive alt hvad i ved.

Men ellers ha en god aften

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Whippets
  • #1   21. mar 2014 øøøhm -er det ikeklidt ligemeget om de kommer bagefter eller løber væk? De skal jo for dælen ikke ud at fange det i første omgang, Mynder har man som udgangspunkt ganske enkelt ikke løse på uindhegnede arealer/områder med vildt... de er jo lavet til på egen pote at jage og nedlægge vildtet,og det gør de glad og gerne.

• #2   21. mar 2014 Okay, men ser da mange der har deres mynder fri i en skov eller bernstorff parken

• #3   21. mar 2014 - Racen har ingen decideret arvelige sygdomme at slås med, dog er der i visse liner en høj forekomst af kryptorchide hanner.

- Træning til husbehov er OK, men man skal ikke forvente en decideret lydighedshund, whipper gider ikke mange gentagelser og mange kan ikke lide at sidde/ligge på koldt/vådt underlag.

- Super familiehund, elsker alle fra små børn til gamle, oplever at de fleste udviser stor forståelse for den fysiske formåen hos dem de omgåes, mine er bagbenshunde og springer op af alle normale unge/voksne, men ikke mennesker der er dårligt gående og heller ikke små børn.

- Kan fint bo i lejlighed, gøer ikke meget, men det er en god ide at have børnesikring på vinduerne, whippets kan finde på at springe ud, hvis de ser noget interessant på jorden og så glemmer de højden.

- Som udgangspunkt jager de alt, der bevæger sig, enkelte kan lære at lade være, men ikke noget man skal regne med.
    Man slipper IKKE en whippet i et område med meget vildt, fanger den en hare, en kat, en fugl osv. knækker den nakken på fangsten.

Om de kommer tilbage, aner det ikke, mine får IKKE lov til at jage, men jeg har pillet vores kat ud af gabet på dem nogle gange. De går oftest adskilt, for han driller og whipperne mener absolut han skal dø.

Man slipper heller ikke en whippet tæt på befærdede veje, den bevæger sig med en fart op til 60 kilometer i timen og er væk meget hurtigt, hvis øjet fanger noget interessant.

En whippet jager med synet og opdager alt i bevægelse på lang afstand.

• #4   21. mar 2014 Kirsten H: Jeg bor i charlottenlund, og i den skov jeg går i tit med hunde har jeg aldrig set kat, ræv eller noget. Har kun set egern der kravler rundt men det er også kun 3 gange jeg har set dem. Men de kravler jo i træerne.
    Rundt om den skov jeg går i er der veje men det er ikke trafikeret veje.
    Og bernstorff parken er jo næsten indhegnet.

• #5   21. mar 2014 I almindelige skove er det ikke tilladt at gå med hunde løs, hverken whippets eller andre, selvfølgelig må man, hvis det er en hundeskov og man har kontrol over hunden.

Selv om du ikke ser de vilde dyr er de der og en whippet skal nok finde dem, mine fanger mus, når de er i snor, 75-100 cm. fra mine fødder, jeg ser dem aldrig, men det gør whipperne smiley

Kender ikke Bernstorff parken og ved ikke om hunde må gå løs og hvad der evt. er af smådyr.

• #6   21. mar 2014 Bernstorff parken er en hunde park/skov og de må gerne være løse der.
    Den er næsten indhegnet men det er et ret stort sted,
    Og den skov jeg går i må man godt have hunde løse i.

• #7   22. mar 2014 Det er umuligt for mig, at sige om det er egnede steder, jeg har ikke set dem og det afhænger også af den enkelte hund.

Min Alfas bror sprang over et højt hegn fra sin have i Sverige og levede som vild hund i 2½ år.
    Han er ikke set det sidste års tid, så formoder han er død nu, men i de 2½ år han var fri blev han set jævnligt, men ingen kunne fange ham. Det er en selvstændig jæger og man skal ikke løbe nogen unødig risiko.

• #8   22. mar 2014 Jeg har altid haft whippets jeg kunne gå løs med rigtig mange steder, så der er forskel på dem og selvfølgelig også på opdragelsen/indgangsvinkel til det at have dem løs. Det er jo et sats man gør, men jeg har kunne mærke på mine hunde om det har kunne lade sig gøre eller ikke. Hugo jeg har nu, går det ikke med, hans jagtinstinkt er stærkere end hos de andre. Men han kan sagtens gå løs i Bernstorffsparken og lignende steder. Dog har han løbet efter en hare 2 gange (er sket på hestens fold) og der fandt jeg ud af at han ikke var interesseret i at fange dem, på trods af at han godt kunne, men kun jagte (puha)... Han kom tilbage til mig uden at tage haren, men han hørte intet da han først løb!! Men jeg ved at der er mange der ikke slipper deres whippets udenfor indhegnede områder, hvilket jo også er det mest sikre og fornuftige.
    Mht. træning har jeg også haft forskellige personligheder.
    Bonzo var som en whippet ofte er, ikke interesseret i at blive "kommanderet" med, så 20 min lydighedstræning, så var det slut smiley Mickey var simpelthen så behagesyg overfor mig, at jeg kunne træne ham i flere timer. Jeg brugte ham meget i.f.b. med en hundeadfærdsuddannelse jeg var i gang med. Viggo vil også gerne behage mig og havde jeg gjort noget mere ved træningen med ham tror jeg han ville være dygtig. Ham kan jeg forøvrigt gå løs med alle steder, han bryder sig ikke om at løbe langt væk eller hurtigt. Hugo, er kun interesseret i at løbe og lege, træning siger ham intet, han kan på en god dag gi pote smiley Min nyeste hvalp Ludvig, tegner godt, han vil rigtig gerne træne. Det kunne jeg allerede fornemme da vi valgte ham som 5 ugers hvalp smiley
    Så der er mange forskellige slags whippets i personlighed og temperament smiley
    Vil da også lige tilføje at Mickey og Bonzo, som var mine første whippets jeg fik samtidig fra samme kuld, gik stort set altid uden snor alle steder (der boede jeg i indre København) og de gik endda også til væddeløb og prøvede lurecoursing nogle gange. Er dog ikke sikker på at jeg ville turde gøre det samme i dag hvor jeg er blevet ældre og klogere, men det gik heldigvis godt!

• #9   22. mar 2014 Okay smiley
    Jeg synes bare Wippets er sådan en smuk og elegant race
    og hvis jeg nogle sinde skulle have en hund skulle det nok være en Wippet.
    Den passer så godt ind i min familie smiley

Men tusind tak for svarende smiley smiley

• #10   22. mar 2014 Ja det er også en fantastisk, smuk og enestående hund smiley

• #11   22. mar 2014 Dorthe - Jeg går også med mine løs, men ikke på steder med høj vildttæthed, dvs. overvejende er det på sportspladser og ved stranden.

Jeg kan stoppe dem, hvis der kommer en hare på tværs, men ingen grund til at udfordre skæbnen.
    Alfa er den mest trænbare, Ghini gør absolut kun, hvad der betaler sig, hun lystrer til UG, hvis der er godbidder eller legetøj i farvandet, hvis ikke så skrider hun smiley
    Yota er et 7 måneders tågehoved, koncentration ud over 15 sekunder er pt. en by i Rusland smiley

• #12   27. mar 2014 Ja jeg er altså også blevet mere forsigtig med hvor jeg har mine løs nu, gør det helst ikke på vores åbne marker derhjemme mere, for der er rigtig mange harer og som du siger der er jo ingen grund til ligefrem at udforske skæbnen smiley

Men lidt vildt og skræmmende med den hund fra Sverige der sprang over hegnet og ikke ville indfanges puha smiley

Kommentér på:
Whippets

Annonce