Hvad sker der med min hund? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen...
vågnede op her til morges med min hund ikke spise sin morgenmad... han stod bare og kigged på den, og kiggede på mig, og småpev??
han har tidligere haft en kæp på tværs af ganen, og det var ikke tilfældet....
nå,, længere her oppe på dagen, er han bare blevet ringere, og ringere, og ringere.... han er lige gået fra stuen, og til køkkenen (15M) og da han lagde sig, pev han, og man kunne virkelig se det gjorde ondt...
Det jeg har set lige pt er, at hans højre ben, støtter han overhovedet ikke på... har tjekket negle, trædeplader, og trykket op af læggen, og låret.. og der er INTET...
MEN, når man rør ved højre "armhule" lige et rigtig sted, "kræmper" hele kroppen lige sådan hurtigt... i ved, ligesom hvis man bliver trykket med en pegefinger i ribbenene...
Jeg prøvede og løfte hans bagdel op i hundesengen, men lige så snart jeg rørte der nede gik han fuldtændig "amok" begyndte og spjætte og pive... så det somom der også er noget der?
lod ham ligge i 30min, og da jeg kom ud til ham igen, var det somom hans nakke var stiv... men løsnede hurtigt op igen... lidt underligt også
Hundeinfo
Han - sofus, er 10år gammel nu, han er en golden retriver.
Og lige fra 8måneder, og stort set til de dage her, har han ALTID gået/løbet 5km med mig, nogle gange om ugen, og været i hundeskoven osv. så plejemessigt, intet der.. han har også altid fået det rigtige kost, fra hills...
Nåmen, hvad vil i tro det er?
er det den normale dyrelæge jeg skal henvænde mig til for at få bedst respons?
Noget jeg kan gøre i mellemtiden?
Har ihvertfald bare brug for lidt vejledning, fordi det gør godt nok ondt i mit hjerte og se på...
Har lidt tænkt på, om det måske bare er "tiden"? og det måske var derfor han var stiv i nakken?
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.542
- Hvis en hund piver, så har den MEGET ondt. Den har ikke bare lidt ondt, den har MEGA ondt.
Drikker han?
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.737
mar 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Nu kan han gå lidt på må og få, han tøffer lidt ud i haven osv, men han ser rasteløs ud, og går rundt og småpiver... nu virker det dog mere som opmærksomhedspiveri....
Han har drukket en hel skål vand, natten over, ellers ikk noget af hvad jeg har set i løbet af dagen.
Men han er bedregående nu? og han sneg sig også op i sofaen til mig, da jeg så ville "rette ham til" sådan at hans bagdel lå ordenligt, og jeg rørte ved hans lår, så pev han, og hoppede ned med det samme...
Men da jeg skrev indlægget kunne han vitterligt ikke gå? hva sker her?
mar 2014
jan 2014
Følger: 22 Følgere: 19 Emner: 13 Svar: 309
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 940 Hunde: 8 Emner: 354 Svar: 8.059
At han nogen gange kan gå, og andre gange slet ikke støtter, er nok fordi, at hunde er rigtig gode til at skjule smerte!
Krydser for din gamle dreng!
maj 2013
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 131
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.866
Jeg ville nok ringe til vagtdyrlægen og høre om de ville se ham akut eller hvad de vurderer..
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.866
mar 2014
Kontakter dyrelægen! og slipper ikke min dreng af syne!
Tak for feedback
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.312
Varkhond: Kodimagnyl må bruges som smertestillende så længe der IKKE er nogen som helst risiko for at hunden bløder og dosis gives i forhold til hundens vægt.
Kodimagnyl er nemlig blodfortyndende (bare til info hvis nogle finder denne tråd via google og beslutter sig for at selvmedicinere).
Synes det er godt at du kun giver det i samråd med dyrlægen :o)
Dog skal der ved hævelse/betændelse oftest også gives antiinflammatorisk såsom Medrol og til sidst kan der blive tale om evt. antibiotika.
Men man tager vel altid til ens egen dyrlæge når denne åbner, efter at have haft kontakt med vagtdyrlægen? ... Eller er det kun mig?
Men hvis ikke der er tale om blødning så er Kodimagnyl klart det mildeste ud af Paracetamol (Panodil/Pinex/Pamol) som kan give vilde leverskader selv ved små doser, og Ibuprofen (Ipren) som kan ødelægge nyrerne ved små doser.
Nogle vagtdyrlæger ordinerer Paracetamol via telefonen og jeg kan bare ikke få mig selv til at give det til min hund (katte må slet slet ikke få det overhovedet).
Der er en del menneskemedicin vores hunde faktisk gerne må få. Men altid i samråd med dyrlægen !!
Min hund får fx antihistamin, antibiotika, diverse behandlende cremer mod fx svamp i mundvigene, sårhelende til småsår og kløe/smerte/antiinflammatorisk mod hotspot, binyrebarkhormon, øjendråber etc. Alt sammen menneskemedicin.
Det er kun doserne der er anderledes.
Kia får Kodimagnyl som smertestillende da hun ikke kan tåle det dyrlægen giver. Hvis hun kunne var det selvf. klart det bedste.
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.624
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.542
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 964 Svar: 18.350
aug 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 45 Svar: 433
Hvad sker der med min hund?