{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.099 visninger | Oprettet:

Chris J
Chris J
Tilmeldt:
24. mar 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Klager fra underboen over hunden! {{forumTopicSubject}}

Hej Hundergalleri!

Vi er et par med en dejlig lille hvaps på 9 mdr. som er en blanding af en labrador, og 1/16 del dalmatiner. Han er en herlig lille sag med meget krudt i röfen smiley Desværre! Er vores underbo KNAP så glad for den lille... Vores hund gør meget lidt. Måske 5-10 gange om dagen.
Han er bare meget glad for at lege med sit legetøj, og det "rumler" nede ved dem. Altså sammenlagt på en dag har han nogle flip hvor han render rundt med sit legetøj i munden ca. 5-10 minutter. Det er alt. Og deres hund gør 8 timer i streg om dagen.... Kan de klage over at vores lille hvalp leger? Og kan det have konsekvens for os? smiley Ser frem til at svar!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klager fra underboen over hunden!
  • #1   24. mar 2014 Vi kan desværre ikke svare dig på, om det kan have en konsekvens for dig, for det kommer an på så meget.

    Snak med din underbo, om I ikke kan finde ud af noget, nu hvor deres hund også larmer meget. Og tag en snak med boligforeningen, om hvordan du står i alt det her. Det vil du få bedre svar af. :o)


  • Chris J
    Chris J Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   24. mar 2014 CTS: Tak for svar. Men søger et mere "præcist" svar. Om i forhold til lejeloven om de kan få os smidt ud, og om der er hold i at de klager.

  • #3   24. mar 2014 De kan jo klage over støj ligesom hvis det havde været høj musik, hundegøen eller hvad det nu måtte være.

    En mulighed er jo at lære vapsen at det er udenfor der skal leges vildt. Jeg bor i lejlighed med to aktive hunde, og dete r sådan jeg har valgt at gøre det. Det betyder ikke at de aldrig leger inde, og her ligger da osse bamser o.l. fremme som de af og til tosser rundt med. Men "hårdt" legetøj (f.eks. kong, knudetov o.l.) får de kun udenfor, og så går jeg ud med dem, når de af og til får de der "flip" -så tosser de af udenfor, og er klar til igen at slappe af inde (eller i hvert fald hygge noget mere roligt)
    Men det kræver self at man faktisk giver dem muligheden for den vilde leg ude, for det er jo synd helt at fratage dem muligheden for at give den gas og have det sjovt smiley



  • Chris J
    Chris J Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   24. mar 2014 Og det er en privat udlejer vi har.... smiley

  • Chris J
    Chris J Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   24. mar 2014 Altså det er jo ikke fordi at han larmer helt vildt. Han løber bare rundt med et stykke tov i munden. De klager endda over at vi GÅR rundt oppe i vores lejlighed, fordi gulvet er så... Gammelt?

  • #6   24. mar 2014 Hvad står der i jeres lejekontrakt under husdyr ?

  • #7   24. mar 2014 Vi kan høre vores over- og underbo gå, høre/se fjernsyn, dyrke sex og høre musik. Også selvom det ikke er højt.
    Det er meget lydt her og jeg sørger så vidt muligt for at alt leg med Mille foregår udenfor. Indenfor får hun intet legetøj, da jeg ikke vil generer min underbo.


  • #8   24. mar 2014 Jeg ville også prøve at tage en snak med underboen om det, og evt. forhøre mig ved boligforeningen.

    Da vi boede på 2 sal havde jeg fat i naboen, for at høre om vores hunde larmede for meget, når de fik deres flip med at løbe frem og tilbage, men det var slet ikke noget han lod mærke til. Men jeg var stadig meget obs på, at de ikke havde noget legetøj, som ville larme vanvittig meget på gulvet. Altså f.eks ikke noget i plastik, det det larmer forfærdeligt, når det ramler hen af gulvet osv, der er gummi, skum osv bedre ( massiv gummibolde kan så til gengæld larme af H til, når de rammer gulvet) .

    Men altså jeg tænker også, at når man bor et sted hvor der er dyr tilladt, så må man altså også være forberedt på at man ind imellem kan høre der bor dyr. Selvfølgelig skal hunde ikke stå og gø døgnet rundt osv. Men et enkelt vov i ny og næ, et pivdyr i ny og næ osv, det må man altså tage med. Når man vælger at bo så tæt, må man altså også være lidt rummelig, og acceptere at man ind imellem kan høre naboer/under og overboer.

    Vi bor i rækkehus nu, og har derfor kun naboer, men dem høre vi altså også. Den ene høre vi dagligt, når han enten spiller på et af sine utallige instrumenter ( oftest cello eller klaver) , eller når han spiller musik på anlægget. Men jeg tænker ikke så meget over det, kun når han pludselig bestemmer sig for at spille efter midnat, så er jeg altså mindre begejstret smiley
    Men samtidig tænker jeg også, at så giver det også bare os mere luft, for så kan han ikke tillade sig at brokke sig over vores hunde i ny og næ siger vov, for han er den der larmer mest smiley


  • #9   24. mar 2014 Har i Væg til væg tæpper på? Hvis ikke kan selv en smule leg faktisk være slemt for underboen. I så fald ville jeg tage en snak med underboen og fortælle at tæpper bestilles i løbet af denne uge.

  • #10   24. mar 2014 Jeg bor heldigvis i stuen for hold op hvor Luka larmer når han drøner rundt med sin godbidsflaske. Det ku jeg høre forleden da jeg var i kælderen.

    Jeg ville nok stoppe de flip og ta dem udendørs...


  • #11   24. mar 2014 Nu ved jeg jo ikke hvordan i bor. I nogen lejligheder kan man bare høre ALT. Jeg har heldigvis super forhold til min underbor og her er ikke så lydt, så der skal altså skrues noget op for TV og den slags før det kan høres.

    Men reelt kan man jo klage over det, så snart man føler sig generet -så må boligforening/udlejer se på om det er en reel klage der skal gøres noget ved eller ej.
    Når man bor i lejlighed må man jo altså forvente at man ikke er den eneste der bor der, og derfor at man af og til vil kunne høre naboens musik, fjernsyn, gæsterne osv. det er vilkåree når man bor tæt, og kan man ikke leve med det, så må man jo finde sig et hus e.l. hvor der ikke er naboer på den anden side af væggen.

    Hvor meget udlejer blander sig oplever jeg som MEGET forskelligt når det er privat. Her hvor jeg bor nu, er eg lige ved at tro vi skulle sætte ild til huset e.l. før udlejer blander sig. vi kan stort set gøre hvad vi lyster og er der problemer må vi altså selv løse det med hinanden.
    Har boet et andet sted hvor udlejer nærmet troppede op med det samme hvis nogen så meget som blinkede forkert.

    I første omgang ville jeg prøve at snakke med underboen. prøve at forklare at hunden altså ikke tumler rundt, men bare bevæger sig.
    Men samtidig er det jo ikke en dårlig ide at stille med et par forslag til løsning, herunde at i f.eks. vil prøve at få hunden "dampet af" ude. Men de bor i lejlighed -de MÅ forvente at naboens trods alt bevæger sig lidt engang imellem


  • #12   24. mar 2014 Der hvor jeg boede før kunne jeg høre når overboens kontor stol knirkede, når han vendte sig i sengen, gik over gulvet osv. Den sidste der boede deroppe havde weekendbørn som løb og legede, Store højtalere direkte på gulvet og ingen gulvtæpper. Jeg var mildest talt ved at få pip.
    Jeg bad ham lægge gulvtæpper på og fjerne højtalerne fra gulvet eller lægge noget stød/lyd absorberende under dem.

    Jeg tror ikke folk er klar over hvor meget selv en lille smule larmer for en underbo, med mindre de selv har prøvet at bo nederst


  • #13   24. mar 2014 du kan jo optage underboens hund når den gør, så om ikke andet har du da en modvægt til deres klage, hvis du skulle få brug for det ...

    derudover kan I vel ikke andet forsøge at lære hunden ikke at gø indendørs, vi kæmper med at vores ikke må gø i haven ... at en hund i den alder leger kan I ikke gøre så meget ved, nu bliver det jo forår og sommer, måske I kan være mere ude med den, og den dermed er mere træt og rolig inde ...


  • Chris J
    Chris J Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #14   24. mar 2014 Tusind tak for alle de positive svar. Vi har besluttet os for at tage os en snak med underboen. smiley

  • #16   24. mar 2014 Det jeg mener er bare, at vi jo ikke kan fortælle, hvad udlejeren vil gøre, hvis din underbo klager. Det ved kun din udlejer, og derfor får du også klart mest ud af, at spørge vedkommende. :o)

    Har du prøvet at sige til din underbo, at din hund altså bare bevæger sig rundt, og at hans egen hund larmer en hel del selv?


  • #17   25. mar 2014 Hvis din underbos hund gør 8 timer i streg om dagen og han samtidig brokker sig over at din gør, så er han måske slet ikke klar over at hans egen hund gør? Har du prøvet at sige det til ham?

    Hvis ikke han er klar over at hans egen hund gør, så kan han jo selvklart ikke gøre noget ved det, men høre jo nok kun jeres hund når han så er hjemme.


  • #18   25. mar 2014 Som nogle har nævnt, så ved mange ikke hvor meget man larmer hos underboen før man har siddet dernede og hørt hvad der sker ovenpå. Hvis man har boet i eget hus eller på 4sal altid, og aldrig har haft en overbo før, så får man et chok når man hører hvor meget det larmer når nogen bare går hen over et gulv, ISÆR hvis der ikke er gulvtæpper på.
    Heldigvis er min underbo helt fantastisk og tog det endda i stiv arm da m9n ene tæve fik hvalpe "6stk.s", så jeg havde 10hunde rendende legende rundt i alle døgnets 24 timer i små 3mdr., fordi at hvalpene sov på skift så der hele tiden var nogen af dem der var i legehumør, PS.jeg fik heller ikke selv spor søvn i de mdr. smiley men heller ingen klager.. Så god idé at tale med underboen. Held og lykke.


Kommentér på:
Klager fra underboen over hunden!

Annonce