611 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Vil ikke spise sit foder Vil ikke spise sit foder

I går morges ville Chessie (8 mdr.) pludselig ikke spise sit foder. Hun stod bare og kiggede på det og gøede af det, men ville ikke rigtig spise. Jeg troede først det var fordi der var lidt vand på, så hun fik noget nyt, uden vand på - men det samme gentog sig. Vi fik det dog i hende til sidst.

I morges ville hun igen ikke spise, og vi måtte opgive at få hende til at spise det hele. Her til aften var hun også meget langsom til at spise, hvilket ikke er normalt. Jeg har også bemærket, at hun ikke på samme måde gør opmærksom på, at det er madtid, hvilket hun ellers altid gør. Men ikke her de sidste par dage.

Hun har altid spist meget hurtigt, men er dog begyndt at spise lidt langsommere, efter hun er begyndt at få juniorfoder, da pillerne er større.

Nu undrer vi os over, hvad der mon er galt. Hun er ellers frisk og rask og ser ud til at 'lave' som hun plejer. Så hvorfor vil hun pludselig ikke spise? Hun får 150 g morgen og aften, og mærket er Flatazor. Hun har fået juniorfoder i en måneds tid ca.

Vi vil prøve at sprede maden i hundegården, i stedet for at give i skålen, hvis det måske kan hjælp.
Vi har også snakket om, om hun måske får for meget foder?
Og ellers vil vi prøve at skifte foder.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Batteriplæneklipper stopper heletiden 500 kr.
  • Ordnet have klippet høj hæk 2.200 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i øjenhøjde. Nemt at komme til. 942 kr.
  • Klippo græsslåmaskine med blokeret startsnor 1.000 kr.
  • Opsætning af opvaskemaskine der ikke allerede er etableret. Plus eventuel nedtagning af radiator. 4.000 kr.
  • Forhave + have 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil ikke spise sit foder
  • #1   25. mar 2014 Vent bare og se, om ikke hund spiser det senere smiley måske lidt ondt i maven.

• #2   25. mar 2014 Falsk drægtighed, løbetid, ændringer i hverdagen?
    Der kan være mange årsager.
    Lad hende blive sulten nok, så skal hun nok spise igen.

• #3   25. mar 2014 Tænker også at hun måske ikke er sulten, og ikke har behov for så meget mere?
    måske nøjes med at fodre en gang dagligt, i stedet for to?
    er hun ellers frisk og frejdig, så ville jeg ikke bekymre mig over det.

• #5   25. mar 2014 Hun har lige været i løbetid, og synes ikke lige der er nogen ændringer i hverdagen.
    Hun er lige inde i en lidt træls periode, hvor hun har glemt 80% af hvad hun har lært, men ellers synes jeg ikke der er nogen ændringer.

Skal vi måske sætte foderet lidt ned? For en måneds tid siden (ca. da hun kom på junior) blev hun sat op fra omkring 200 g til 300 g. Jeg synes det virker af ret meget for en hvalp på 16-17 kg, men det er efter anbefaling fra opdrætter.

Jeg synes også bare det virker underligt, at hun kigger på det og begynder at gø af det?

• #7   25. mar 2014 Super. :o)
    Hun vil også godt spise det meste, og spiser også hvis man fx giver dem som godbidder. :o)

• #8   26. mar 2014 Kan foderet været blevet dårligt? fået for meget varme eller lignende? Reaktionen ville passe med at hun synes det smager mærkeligt...

• #10   26. mar 2014 Det første jeg tænker, når jeg læser det er, om maden har stået et for varmt sted, evt blev for gammelt? Ikke at jeg på nogen måde tror du har for gammelt foder, men hvis man køber de der stooore poser, så kan det jo gå hen og ske, hvis temperaturen har været for varm.

Det andet gæt kan være, at hun er kørt træt i sit foder? Det kender jeg fra mange af de dyr jeg har haft, at hvis de pludselig synes de har fået det rigeligt nok, så ligner de nogen der ikke er sultne:s Det jeg så gør, er at købe noget flydende foder, i samme mærke, og blande bare LIDT i deres foder. (Kat/hund). Så synes de pludselig det er godt igen. Efter noget tid, lader jeg være med det, og der har aldrig været noget, hvor de så står og venter på det andet kommer i.

Andre gange prøver jeg med samme mærke osv, bare en anden smag smiley Nu har min svigermor været SÅ dum, at hun har vendt sin hund til, at før den gider spise, får den blandet menneskemad i sit foder.. Det synes jeg personligt ikke er sådan helt godt.. Men hvis man synes sin hund skal spise menneskemad til hvert måltid, og der er vi jo så forskellige, så gør man jo bare det der passer en bedst. Bare man husker, at hunden skal have de ting den har brug for smiley

• #13   26. mar 2014 Om det er blevet for gammelt... tja, tjo, det er da en mulighed.

Vi har opbevaret foderet det samme sted altid, og de andre poser (hvalpefoderet) blev ikke dårligt. Jeg tror ikke umiddelbart at det er for gammelt, for det er jo en ret ny pose. Men skal ikke kunne sige det. Hvordan ser man på det, om det er for gammelt? Hun vil jo også gerne spise det som godbidder.

Stine - Ja, jeg tænker også at vi vil prøve at give det aktivt, og se om det ikke hjælper. Men jeg tænker også, om hun simpelthen får for meget?

Menneskemad er hun kun vant til at få i forbindelse med medicin, men kunne da være en mulighed at blande i foderet, hvis det hjælper på det. Vi har egentlig primært valgt, at hun ikke skal have menneskemad, fordi vi ikke ville have, at hun forbinder køkkenet med at hun skal spise.

• #15   26. mar 2014 Det vil vi prøve. :o)
    Tak for hjælpen. :o)

• #17   26. mar 2014 Hun har altid fået foder der skal tygges, pillerne er bare større. :o)

Hun spiser dem også som godbidder uden problemer overhovedet.

Hvis der sidder en mælketand, ville den nye tand så ikke være på vej ud under den - så man kan se den? Det er der ihvertfald ikke, af hvad vi kan se.

• #18   27. mar 2014 CTA: Ja, er helt enig med at hunden ikke skal forbinde køkkenet med mad. Altså, at den skal have menneskemad. Vi giver heller aldrig Kuro vores mad i køkkenet, da vi ikke vil have han sidder og tikker imens der er madlavning eller vi spiser smiley

• #19   27. mar 2014 *CTS :o)

• #20   27. mar 2014 CTS: Hovsa!;) Det er fordi der er en på hestegalleri, som jeg ofte er i forum med, som hedder CTA, så den ligger bare lige i fingrene smiley

• #21   27. mar 2014 Stine - Hehe ja, jeg kender hende godt. :o)

• #22   27. mar 2014 ;o) Hihi, jaaa se verdenen er faktisk ikke så stor.

Kommentér på:
Vil ikke spise sit foder

Annonce