{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.240 visninger | Oprettet:

Atypisk sport for din hunderace? {{forumTopicSubject}}

Ja, ved ikke lige om overskriften er vildt sigende, men det blev sådan i mangel på bedre idéer smiley

Jeg sidder herhjemme og skriver lidt med en ven, som har jagthunde, men som ikke længere bruger dem så meget. Jeg har mødt begge hunde, og de er skønne. især hans unge labrador er der krudt i..
Jeg har så prøvet at overtale ham til, at finde en aktivitet, han i stedet kunne lave med hundene. Men han er ikke ovenud begejstret.. ( han er jæger, og bruger gerne den lidt gammeldags metode, at opdrage på.. hvilket også har givet andledning til en del kontroverser) Og alligevel har han lidt dårlig samvittighed over, at de ikke rigtig bliver brugt.

Nå, men imens jeg ihærdigt kommer med en hel masse forslag, og argumenter om, hvor mange forskellige muligheder der er at lave med sin hund, kom jeg til at tænke på, hvad i herinde laver med jeres hund(e), som måske ikke er helt oplagt til netop den race i har valgt, eller som måske bare er atypisk?

Jeg kan jo starte med mig selv.
Vi træner konkurrence-lydighed, spor og andet eftersøgningsarbejde, og har rørt lidt ved c- arbejde.. Det rimelig almindelige i forhold til "min" race, Schæfer.

Men samtidig med alt dette går vi også til agility.. Det er jo lidt atypisk, for det man laver med schæferen tænker jeg.
Det er egentlig helt tilfældigt, at vi er startet dér, men der er ingen tvivl om, at spørger du terroristen, så kan vi sagtens droppe meget af det andet, for agility... Det er bare sjovt! smiley

Så hvad laver i andre af atypiske ting? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Atypisk sport for din hunderace?
  • #1   27. mar 2014 Jeg laver desværre ikke noget med Lucky, men har tænkt og tænkt på noget som jeg kunne, ville jo nok kræve at vi startede til lydighed først.

    Jeg er bare lidt "bange" for at Lucky ikke er god til det smiley
    Jo han er super klog, han kan sagtens hvis han vil, men der kommer problemet så også. Han er meget selvstændig, på den måde at hvis han ikke selv synes det er sjovt, eller ikke får noget ud af det, så gider han ikke. jeg kan godt træne lidt med lækre godbidder men han keder sig hurtigt.
    Derudover er han i lømmelalderen, så det der med at høre, er ikke det han gør mest af.
    Han kan heller ikke koncentrere sig når der er andre hunde, så har overvejet at betale det mere og starte på alene hold, for han er alt for glad for andre hunde. Selvom vi træner det på gå ture, men igen er han ikke så god til det der med at høre efter.
    Vi missede hvalpetræning, da jeg fik ham som 4 mdrs, de steder jeg ville træne holdte sommerferie, og da de startede op var han for gammel, men havde ikke lært nok til at komme med til unghundeholdet smiley så skulle jeg betale for ene timer, og det havde jeg ikke råd til på daværende tidspunkt.


  • #2   27. mar 2014 Nu ved jeg ikke hvordan det fungere i den klub du trænede i, men dér hvor jeg træner, er unghundeholdet et hold, som man godt kan starte på, selvom hunden måske ikke lige har været til hvalpetræning.. nogen får jo først hunden senere, det kan være en omplaceringshund, eller man kan først ha' fået øjnene op for træning, når hunden er blevet for gammel til hvalpeholdet. Man kan jo ikke bare sige, "at det er bare ærgerligt, du skullae ha' været her fra starten af" jeg har hverken gået på hvalpehold eller hos ungehundeholdet smiley

    og netop det med andre hunde, er jo en del af det de lærer til træning:)

    På mit agility hold gik der på et tidspunkt en ældre game med sin chihuahua. Den var også glad for andre hunde, men så længe den havde "snor" på så løb den fint med:) .. Hun havde en sytråd på den, når den løb smiley


  • #3   27. mar 2014 og trykfejl er i dagens andledning ganske gratis .. smiley

  • #5   27. mar 2014 Jeg går til rally med Nanna, som er en husky. Det er meget atypisk at se racen på banen.
    Endnu mere atypisk for racen til være fx agility eller konkurrencelydighed. Kun ganske få hunde kan dette.


  • #6   27. mar 2014 Jeg går lidt hyggespor med Lia som er hyrdehund. Det er hun faktisk ret sej til.

    Ellers er det nok mere typisk hyrdehund/ejer ting vi laver: lydighed og diverse "tricks", som at fylde vasketøjskurven, lægge sokker på plads, hente ting osv.


  • #7   27. mar 2014 C&N tak. Ja syntes også det var lidt træls. Men han skulle kunne det grundlæggende (det de lære på hvalpe hold) for at komme på unghundeholdet, og det kunne han ikke.

    Når vi flytter tror jeg at jeg ser om der ikke er et sted vi kan begynde.
    Kan man egentlig godt gå hos dkk hvis man ikke har en dkk hund ? (Altså bare almindelig lydighed og sådan)
    Synes nemlig jeg så et sted at dkk I viby j (tror jeg det var) har et hold for voksne hunde der "bare" er familie hunde. Det har jeg dog desværre først set efter vi flyttede.


  • #8   27. mar 2014 Jeg dyrker agility med min malamute og med min husky... Det er ret atypisk for de to racer smiley

    Når vi får muligheden, starter vi også til rally eller dog dancing... Skal lige have besluttet mig smiley


    profilbillede
  • #10   27. mar 2014 Jeg har gået til Rally med min rottweiler, ved ikke hvor atypisk det er smiley Overvejer agility med min Oeb når hun er gammel nok smiley

  • #11   27. mar 2014 Vi træner Weightpull med funky..eller lige pt holder vi pause. Men i 2011 blev hun Danmarksmester i 2 forskellige klubber og Europamester/delt verdensmester med den Amerikanske mester.



    profilbillede
  • #12   27. mar 2014 Jeg træner IPO med min Dværg Pinscher, det er hun faktisk rigtig god til. smiley


    My only

    Du kan sagtens gå til DKK træning selv om det ikke er en DKK hund. Du kan også deltage i DKK stævner, men kan ikke komme med til DM/VM.


  • #13   27. mar 2014 Træner rally og lp med min dober.

  • #14   27. mar 2014 Tak anni smiley så skal det da klart tjekkes smiley

  • #15   27. mar 2014 Min mand løber agility med vores Norske Buhunde og har endnu ikke mødt andre buhunde til konkurrencer. Hverken i DcH eller DKK.
    Anti er i klasse 3 i DcH og Tesla er i klasse 2 i DKK.



    profilbillede
  • #16   27. mar 2014 Jeg går spor med min amstaff blanding, vel egentlig ikke atypisk - men da hun ápporterede kaninen blev jeg sku overrasket smiley

    Jeg har overvejet noget Cani Cross men det ved jeg endnu ikke om bliver til noget smiley Det er hvert fald atypisk racen smiley


    profilbillede
  • #17   27. mar 2014 Jeg er igang med at prøve spor af, bare for sjov, med min irske ulvehund og vil egentlig gerne gå rally med ham, det er vist heller ikke normen.
    de jager med synet og hans evner med næsen er ikke særlig imponerende smiley men vi giver det et forsøg!.


  • #19   27. mar 2014 Jeg går bare til rally og måske agility om et halvt år, ikke særligt atypisk for racen, og de er som regel ret gode til begge dele.

    Men min opdrætter går til weightpull med hendes små dværgschnauzere og det er sørme atypisk! Så atypisk faktisk at dværgshcnauzerklubben afviste hendes julekort til deres medlemsblad fordi der var et billede af en trækkende dværgschnauzer! smiley
    Det var angiveligt synd for hundene... smiley


  • #20   27. mar 2014 Jeg dyrker DcH lydighed (B-niveau) med mine, som er forholdsvis sjælden at se til konkurrencerne. Derudover trænes den ældste som redningshund og spor. Og halvdelen af året trænes de ugentlig i væddeløb og jeg er indehaver af Dansk Mester i 2011, 2012 og 2013, samt Svensk Mester i 2011 og 2013.
    Vidste I at en lille Jack Russell løber op til 40,2 km/t ? Ja, der er fart over feltet


    profilbillede
  • #21   28. mar 2014 En bekendt som har G.D. ville gerne gå til agility med sin hund, men det fandtes ikke til denne race. Så startede han selv et agility hold for G.D"er. Og han hund er bare så god , sejt gået syntes jeg.

  • #22   28. mar 2014 Jeg har en lille spinkel drøm om at gå til agility, dog dancing, rally eller lign. Afhængig af hvilke talenter der lægger I hunden. (Bliver nok først nr 2)
    Men det er en chihuahua mere forhåbentlig så forventer ikke den bliver mester I nogen af de ting, selvom de kan være vildt gode smiley


Kommentér på:
Atypisk sport for din hunderace?

Annonce