{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.180 visninger | Oprettet:

Hundeloven stinker... {{forumTopicSubject}}

Ace, min boxer, blev forleden dag angrebet af en Shar Pei, der kom stormende ud af den blå luft - fri og uden ejer..

Jeg blev så overrumplet at jeg blev væltet omkuld, trukket en meter hen af en græsplæne og i forvirringen kom til at give slip på Emmi, min boxer tæve.

Det eneste der stod i hovedet på mig var, at jeg for alt i verden ikke måtte give slip på Ace - for så havde han sgu ædt den..

Til sidst tog den flugten, jeg var tude færdig - det er 3 gang der en hund der hopper på Ace i det år vi har haft ham smiley Desværre har det gjort at han hader hunde han ikke kender.

Jeg var forvirret og ked af det og gik hjem, uden at kontakte ejer - dumt.

Kiggede Ace efter, men kunne ikke se noget. Om aftenen hævede hans forben dog og han haltede.

Havde jeg ikke holdt fast i Ace, tør jeg ikke tænke på hvad Ace havde gjort ved den anden hund...!!!! og dermed var det min hund der risikerede aflivning... bare fordi vi gik stille og roligt på fortovet, og fordi han er større og dermed kan gøre mere skade..... åndsvage hundelov...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundeloven stinker...
  • #2   11. apr 2014 Øv hvor er det surt smiley håber at Ace's ben får det bedre smiley

  • #3   11. apr 2014 DEr er det igen med de forb løse hunde jeg forstår godt at du har det elendig Jeg hader løse hunde Nu møder jeg heldigvis næsten aldrig nogen når jeg går her på vores marker Men jeg har da haft en kæp med i tilfælde af at der skulle komme en løs hund Jeg vil mene at havde din hund bidt den anden hund som var løs kan man ikke gi din hund skylden smiley

  • #4   11. apr 2014 Troede egentlig det var lige meget om han var i snor?

    Tak, han haltede i et par dage - nu er han heldigvis frisk igen smiley


  • #8   11. apr 2014 Snakkede med en anden hundeejer dagen efter, hun bildte mig ind at det var Ace der stod for skud hvis det var.

    Tak for rettelsen, det vil jeg fortælle hende hvis jeg møder hende igen.

    Tak til jer alle..


  • #12   11. apr 2014 uhh.. møghund, kan sagtens følge dig smiley
    havde han huller

    et vennepars boxer blev også slemt bidt af en shar pei for nogle år siden, også sådan bim bam ud af den blå luft.. det er ikke rart at stå i situationen.

    min egen han som ellers altid havde været super social og glad for andre hunde, fik en berner sennen i hovedet, også ud af det blå, han nåede ikke engang at rejse sig fra liggende stilling før berneren havde bidt sig fast i hans hoved, og bare tyggede igennem, det er så surt at få ødelagt en masse godt på den konto.


  • #13   11. apr 2014 To bitte små huller, nærmest som en hudafskrabning.

    Ja det værste er at det ødelægger rigtig meget for Ace hver gang sådan noget sker.
    Han undgår faktisk helst fremmede hunde, men det her kunne han ikke undgå.


  • #14   11. apr 2014 Puha det skal læses mere end en gang før det siver ind..

    https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=145381


  • #15   11. apr 2014 så har sharpei`en nok ramt en muskel eller sene, det kan i sig selv gøre temmelig nas.. ja, det er så ærgerligt at man så skal gå og passe på, at ens egen ikke går i forsvar i tilspidsede situationer.


  • #16   11. apr 2014 Ja det er møg træls. Han virkede trykket bag efter, som om han var flov.

  • #19   11. apr 2014 Ved overfald er den lille detalje folk glemmer;)

  • #20   11. apr 2014 Hvad mener du Bodil?

  • #21   11. apr 2014 Hvis din hund er i snor og ikke har overfaldet den anden hund men bare har forsvaret sig så skal den ikke aflives:)

  • #22   11. apr 2014 Det er kun skambidning ved overfald der kræver aflivning

  • #23   11. apr 2014 Han prøvede at forsvare sig, men han blev totalt overrumplet, så det skete vist ikke noget.

  • #25   11. apr 2014 Der er rigtig mange der siger at det ikke er korrekt at hunde som er i snor vil kunne blive aflive hvis den forsvare sig selv ved angreb, dette er ikke korrekt.

    Jeg har snakket med politiet og en dommer her i helsingør, for at finde ud af hvordan jeg ville stå hvis sådan en episode skete for mig.

    De tager udgangspunkt i loven, først og fremmest, og fordi jeg er klar over at min hund ikke kan med fremmede hunde, efter at være blevet angrebet og bidt mange gange, er han potensiel farlig for sine omgivelser og det er mit ansvar at sørge for at han ikke gør skade på andre hunde såvel som angrebne hunde, så hvis min hund bliver angrebet og bider den angrebne hund flere steder eller eller slår den ihjel, vil min hund blive dømt til aflivning.


  • #26   11. apr 2014 Okay, det lader til at folk er meget uenige.

  • #27   11. apr 2014 Det er sikkert også et fortolknings spørgsmål. Hvis hunden der er i snor, og bliver overfaldet, bider hul i overfalds hunden, men ikke selv får skrammer af betydning?

  • #28   11. apr 2014 Jeg har ikke kunnet få fat i ejeren af den anden hund, men prøvede at kontakte ham dagen efter da vi opdagede at Ace haltede.

  • #29   11. apr 2014 Jeg hælder nu også til sheilas indlæg.. Desværre

  • #31   11. apr 2014 "Det forudsættes, at aflivning efter den foreslåede bestemmelse ikke kan ske, hvis overfaldet og skambidningen undtagelsesvis er fremkaldt ved et uretmæssigt og umiddelbart forudgående angreb mod den pågældende hund (eller dens besidder), sådan at hundens adfærd må betragtes som et naturligt selvforsvar eller forsvar af hundens besidder."




    "Hvis f.eks. den skambidte hund er i bånd, og den angribende hund er løs, må det som udgangspunkt formodes, at der foreligger en situation, hvor den angribende hund skal aflives. Hvis den angribende hund derimod er i bånd, mens den skambidte hund er løs, vil det bero på en konkret vurdering af sagens omstændigheder, om der er tale om en situation, der er omfattet af den foreslåede bestemmelse, eller om den angribende hund alene har forsvaret sig. Det samme gør sig gældende i situationer, hvor begge hunde er løse"


  • #32   11. apr 2014 Var jeg ikke blevet væltet omkuld havde jeg sparket til hunden. Men vi blev alle meget forskrækkede, især Emmi der stak af, løb ud på vejen og ikke turde komme tilbage.

    Hold nu op jeg var gal, så gal at jeg var ved at tude - sidder og bliver godt gal igen smiley


  • #33   11. apr 2014 Det er møg belastende med løse, aggressive hunde smiley Min mutte blev også overfaldet af en border collie for et par uger siden... (Borderen var løs, min var i snor). Der skete heldigvis ingen af hundene noget.

  • #34   11. apr 2014 Det værste for Ace er at han får en knæk psykisk hver gang.. Han har bare ikke brug for at møde flere løse hunde, han går i forsvar med det samme..

Kommentér på:
Hundeloven stinker...

Annonce