{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.640 visninger | Oprettet:

TeeP
TeeP
Tilmeldt:
26. sep 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 107

Jer med "farlige" hunde {{forumTopicSubject}}

Ja, overskriften er lidt fjolle, men regner med i ved hvad jeg mener. Jer der har hunde folk ofte er bange/har forbehold for....Staffs, rottweiler, og alt i den dur.

Af ren nysgerrighed: Har I færre problemer (end folk med labradorer og lign.) med løse hunde og generelt bare hunde i offentligheden, fordi folk ikke tør lade deres hund komme til jeres? Det er måske svært at sammeligne hvis man ikke har begge hunde.. men give it a try smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer med "farlige" hunde
  • #1   25. apr 2014 Åh ja man har hele fortorvet for sig selv, man har markerne for sig selv, man kan gå i fred med sin hundehvalp når man har den store med, folk trækker deres hunde, og børn til sig. Det er lækkert smiley

    I starten var jeg mega træt af det, men nu griner jeg af det smiley

    Mine 2 dejlige hunde smiley


    profilbillede
  • #2   25. apr 2014 som regl ikke, men jeg bor også i en lille by smiley

  • #3   25. apr 2014 Mit problem ligger i at mange ikke vil lade deres hunde hilse på min, hvilket er komplet ondsvagt.

    Men sådan er det nu bare engang


  • #4   25. apr 2014 Altså nu ved jeg ikke, om schæferen hører under den kategori du omtaler.. Men for mig har det ingen betydning haft. Folk er ligeglade og de er respektløse.. Og når jeg har styr på mit kræ, så tænker folk, at så sker der nok ikke noget.. Eller hvis deres Fido kan med alle hunde, så ville alle andre hunde sikkert også godt kunne lide Fido..
    Så nej, det har bestemt ikke betydet noget.. Men nu ved jeg heller ikke, om det var en race du ville placere i den kategori.


  • #5   25. apr 2014 Oplever tit at folk ikke vil lade deres hunde lege med Bella, deres valg, er ligeglad. Det kan nogen gange godt irritere mig at nogen mener hun partout bider fordi hun er den race hun nu er. Men der er nu også mange der gerne vil hilse på hende. Har ikke noget behov for at folk skal kunne lide min hund, jeg ved hvad jeg har mellem hænderne, tager de forholds regler der skal tages. Omvendt bestemmer jeg også med hård hånd hvem Bella leger med.

  • #6   25. apr 2014 Undskyld for off topic - Men hold nu op hvor er dine hunde bare lækre Natascha smiley

  • #7   25. apr 2014 Nu tillader jeg mig at svare, selvom mine hunde ikke er farlige.
    Jeg har sjældent problemer med løse hunde eller hunde som skal hilse. Det er virkelig ikke ret tit det sker og det til trods for at jeg bor et sted hvor der er hunde over alt. De folk jeg oftes møder der ikke forstår, vi ikke skal hilse er netop folk med udskældte hunde. Som om de vil bevise over for os at de ikke er farlige.

    Mine hunde må ikke hilse på andre og det er ligegyldigt om hunden er en shih tzu eller en rottweiler. Det gider hverken jeg eller mine hunde. Kun i hundeskoven - ikke når vi er ude og gå tur. Det er vi blevet for gamle til.


  • #9   25. apr 2014 Jeg oplevede at en dame lod sin lille, løse, hund vade lige hen i hovedet på Charlie en dag. Konen stod 50 meter væk. Jeg spurgte hende om hvad hun ville have gjort hvis Charlie ikke havde kunne lide det. Hendes svar var. "De er altid så glade sådan nogle goldens. Det ville være noget andet hvis det din hund havde været en rottweiler."



  • #10   25. apr 2014 Okay, det er da lidt forskelligt. Tænkte bare at det måtte være ski'e skønt at kunne gå i fred smiley

  • #11   25. apr 2014 Nej syntes faktisk det er belastende at gå gennem en gågade og se alle hive deres hunde til sig på grund af fordomme

  • #12   25. apr 2014 Vi har stort set dagligt folks hunde rendende hen til vores, der altid er i snor, og jeg bliver dagligt seriøst overrasket over at folk tør have hund på den måde.
    At bede folk kalde deres hunde til sig, viser sig i 97 procent af tilfældene at være nyttesløst. Min mand er meget rolig omkring det, efter i snart et par år at have forsøgt at få folk til at kalde deres hunde til sig, jeg er tilgengæld begyndt at løbe den anden vej , og det virker absurd nok, det er åbenbart ikke sjovt for den anden hundeejer.


  • #13   25. apr 2014 Cooper - Jamie må gerne hilse hvis jeg møder dig en dag på min vej... Staff'er er da vildt søde.. smiley

  • #14   25. apr 2014 Line så håber jeg at vi mødes smiley

  • #15   25. apr 2014 Hvis jeg så også må sige hej til Cooper - så bliver jeg glad.. Eeeeeelsker staffer.. smiley

  • #16   25. apr 2014
    Både da heg havde ambull og bullmastiff
    Mente folk slet ikke de skulle holde øje med deres hunde, for det var jo mig med de "farlige" hunde der havde ansvaret så min er desværre blevet bidt flere gange
    Synes det er meget nemmere med de hunde jeg har nu (og så er jeg også holdt op med at komme i hundeskove)

    For mit eget vedkommende er det ikke raceafhængigt om mine hunde må hilse
    Men vi hilser sjældent på tur da jeg har tre hunde med mig


  • #17   25. apr 2014 Line ja det var vel ham du ville møde ikke hehe

  • #19   25. apr 2014 Jeg skal vist have mig en farlig hund smiley Ville gerne kunne gå i fred for løse hunde! smiley

  • #20   25. apr 2014 Når man går med en GD har man ofte fortorvet for sig selv...
    Men når man går med en krøltop som Baby, ja så må man have øjne i nakken, og hurtige reflekser, når man går steder med andre hunde... For herude er folk sq ligeglade med, om de skræmmer livet af min hund... Ved ikk hvor mange gange, på den korte tid jeg har haft Baby, at jeg har måtte gribe fat i stormende hundes halsbånd, for at stoppe deres voldsomme hilsen...
    Baby er heldigvis altid i lang snor, så han kan komme væk...


  • #21   25. apr 2014 Min lille semi Rotte på 30kg får folk til at dreje rundt på hælene smiley
    Utroligt hvad lidt brune/bronze farvede pletter kan gøre smiley


  • #23   25. apr 2014 Cooper

    Jeg kan nu godt finde på at hive min hund til mig uanset, hvilken race det er smiley

    Og hun må nu gerne hilse på staffer. Der bor en lige i nærheden, som vi hilser på med jævne mellemrum.

    Derudover har hun også hilst på cane corso, og en hund som eje påstod var pit. I don't care. Jeg aflæser min egen hund og den anden hund. Og så er det alt efter om det lige er en dag hvor der er tid til at hilse eller det ikke er


  • #24   25. apr 2014 her er min flok <3. folk går pænt udenom.
    først ser de ud som om de tænker nuuurh..... når de ser hvalpen....
    så begynder loke(den pjuskede at gø) så får de nok øje på mischa, vores "faaaaaaarlige hund" smiley og så går de uden om..
    meeen, løse hunde har vi massere af her på landet, vi har fast en bulmastiff og en stor schæfer han der kommer og hilser på os, dem møder vi ca hver dag, de er rigtig søde og ejerne ligeså. men der hænder også at der kommer en løs hønsehund der IKKE er venlig, og en sort labrador, de har begge bidt ud efter både mig og hundene. jeg har endda meldt det til politiet, vil ikke finde mig i strejfende hunde, og da slet ikke når de er ustabile smiley ..

    vi har også en løs mobs er er blind og døv, han er super nuser vi hjælper ham hjem engang imellem, når han er stukket af. smiley (det er sket 3 gange., ejerne har børn der glemmer at lukke døren) hos dem bor også en sort labber dreng, han render også løs og stikker af smiley men han er også bare sød. og kommer lallende hen og hilser smiley



    profilbillede
  • #25   25. apr 2014 Det gør det lidt svært at vænne hunden til at hilse pænt, når det er så få hunde, som må hilse for ejeren... vores rottweiler bliver derfor SÅÅÅ glad når endelig nogen vil hilse, at det nogle gange bliver for voldsomt/ivrigt...

  • #27   25. apr 2014 Nu mener jeg jo ikke selv at Lia ligner en farlig hund, men ja... jeg har lagt mærke til at folk er bedre til at holde sig selv og deres hunde væk fra os, end de gange jeg har gået med familie/venner, som har andre "mindre farlige" racer.

    Oplever også tit at folk går i en stor bue udenom os eller rykker over på modsatte fortov, selvom Lia går stille og roligt og ofte slet ikke kigger på dem.


  • #28   25. apr 2014 Synes stadig jeg oplever MANGE løse hunde. Komplet idiotiske ejere hvor hunden er henne i hovedet på min og de er langt væk - men de løber så ofte når de ser min smiley Det sker oveni købet at min lige får et mindre verbalt angreb for at have "været så farlig".. selvom hun faktisk bare står og logrer.. hmmm..
    Vil næsten sige at det sker ugentligt at vi "får en løs hund i hovedet" smiley

    Men det hænder ofte at folk trækker deres hunde til sig, hvilket jeg egentlig synes er fair nok - jeg trækker ALTID min til mig når der kommer en fremmed hund. Men er lidt ked af forældre der trækker deres børn væk med vold og magt og siger ting som "Puhh nej Sebastian!! Den er farlig!!!". smiley


  • #29   25. apr 2014 Der ER forskel. Jeg har haft schæferhunde tidligere, og det var bestemt ikke ualmindeligt, at folk gik over på det modsatte fortov. Jeg har endda hørt én udbryde: GUD, det er en ulv! (Grå schæfer).

    Det var meget overraskende for mig at få sheltier. Alle vil snakke med de små nuttede pelsbolde, jeg har oplevet folk råbe ud af bilvinduer: "Nej, hvor er den sød", fra cykler etc. Det pudsige er, at Luna IKKE gider snakke med fremmede mennesker (Isla vil gerne), men min sidste schæferhund, Chica, ville have elsket, om nogle ville havet snakket med hende.
    Folk var også væsentligt bedre til at holde deres hunde for sig, end de er, når jeg går med sheltierne.


  • #30   26. apr 2014 Alle vender sig rundt når jeg kommer gående med Cody, eller trækker deres små pels klumper til sig - hvilket jeg har det helt ok med, da jeg ikke vil have at andre hunde hilser på ham. Men det der irritere mig mest, er deres kommentar!
    Jeg har hørt det hele tror jeg, og det er det som gør mest ondt synes jeg! smiley
    Cody er den bedste hund jeg har ejet, og synes det er så synd at det går ud over sådan nogle dejlige familie hunde!


    profilbillede
  • #31   26. apr 2014 tja nu er vores berta som er en fransk bulldog jo ikke det jeg vil kalde en af de "farlige" racer, men vi bliver alligevel jævnligt mødt af mennesker der tror at hun er en kamphund. En del tror at hun er en amerikansk bulldog der er hvalp, og derfor mener de at hun skal bære mundkurv smiley når jeg så forklare at hun snart er 7 år og en fransk bulldog så ryster folk blot på hovedet. Tja mod dumhed kæmper selv guderne forgæves smiley

  • #32   27. apr 2014 Jeg oplever ingen forskel om jeg går med familiens gamle labrador-blanding end når jeg går med min Bull terrier. Der kommer løse hunde lige ofte, heldigvis synes Tinka stadig at 99% af alle hunde er en fest.

    Dog er jeg jævnt træt af at den rottweiler hun ser rødt på - gang på gang for lov til at rende op i hovedet på hende selvom hun bliver en sur gimpe hver gang - og at ejeren på samme tid nyder at fortælle alle andre hvor farlig/aggressiv min hund er. På trods af min kun er sådan overfor deres og ingen andres - og deres er temmelig egenkønsaggressiv.


  • #34   27. apr 2014 Jeg har det sådan at min hund ikke skal hilse på gud og hver mand, før jeg har vurderet situationen - og er der ikke plads til at gå forbi uden at vi skal til at møve os op af hinanden, så går jeg til side eller skifter fortov i god tid - og det uanset om det er en lille pelsklump eller en rottweiler.

Kommentér på:
Jer med "farlige" hunde

Annonce