5.765 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Rav i halbåndet holder flåter, lus og lopper væk. Rav i halbåndet holder flåter, lus og lopper væk.

Jeg fik et fantastisk råd af en veninde for nogle år tilbage. og jeg må sige det er fantastisk !!! Nu m jeg dele ud af det .. for nu har jeg set det virkelig virker.

Jeg har i ca 1½år haft rav i hundenes halsbånd, og vi har ikke en gang haft noget kryb med hjem. (vi bor på landet, går ture i stranden, på marken, i skoven, og i langt græs ca hverdag) så vi er i "store fare" for alle de små dumme kryb.

Jeg købte små hjerter i rav armbånd til mennesker, satte en ekstra ring på og i halsbåndet. det er lidt sødt, og samtidig BILLIGT smiley

den kloge forklaring på hvorfor det virker, er noget i stil med at den duft rav udsender, kan de små kryb ikke li, så derfor holder de sig væk.

Ud og køb rav til jeres vovser smiley billigt, nemt, og uskadeligt for jeres bedste venner smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Havearbejde 900 kr.
  • Hækkeklipning 1.200 kr.
  • Opsætning af gardinstang 500 kr.
  • Male to værelser + lofter 2.750 kr.
  • Samle IKEA møbler 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rav i halbåndet holder flåter, lus og lopper væk.
  • #1   25. apr 2014 super det må da prøves .. hvad koster de hjerter ? og hvor købte du dem?

• #3   25. apr 2014 købte dem til sådan et julemarkede på knivholt gården her i fredeirkshavn. smiley men ved at de fleste havne byer har små steder der sælger rav halskæder og armbånd, så kan man bare tage stykket derfra.
    gav 20 kr pr stk. man kan selvfølgelig også bare finde noget rav selv og lime på halsbåndet hvis man ikke kan finde dem på armbånd og halskæder smiley

har googlet lidt på det, og der er flere der sælger halsbånd med rav på også, de ser så godt nok noget dyrere ud end hvad man selv kan skaffe det til smiley men alt er billigere end at dryppe med pipetter hele tiden. de dælme pricey'.

• #4   25. apr 2014 Lyder utroligt hvis nåletræernes harpiks efter at ha`ligget på havets bund i millioner af år så stadig dufter af "gran" man skulle tro det ville lugte af "hav vand"
    Men ok ingen har nævnt hvad rav dufter/lugter af. smiley smiley Gran el.havvand/saltvand.

• #5   26. apr 2014 Granvand måske smiley

• #6   26. apr 2014 Jeg fik skrevet forkert, for jeg burde ha`skrevet, at ingen har sagt hvilken duft der får krybene til at holde afstand fra rav. smiley
    For det er da interessandt at vide af hvilken grund det virker. smiley

Måske laver det noget statisk elektrisitet som krybene ikke bryder sig om at mærke i "tæerne" smiley når rav og pelsen gnides mod hinanden, "lidt i stil med hår og en ballon"

• #7   26. apr 2014 Hold da op! Jeg har en hel krukke fuld af ravklumper, som jeg har fundet på marker og strand i Nordjylland (ved Frederikshavn/Strandby) Nogle har jeg endda slebet/poleret og lavet til vedhæng, så det skal da klart afprøves smiley
    Tak! smiley

• #8   26. apr 2014 Jeg fik rådet fra en svensker på et træf for nogle år siden... men fik det ikke afprøvet... men jeg havde linket liggende smiley http://www.dogtickcollar.com/index.php?route=product/product&product_id=50#.U1tNV1dpOSo

• #9   26. apr 2014 Jeg læste det faktisk også for en tid siden, men fik aldrig gjort noget ved det.
    ville mægtig gerne prøve det af, men ejer intet rav, smukt materiale iøvrigt!

kan man knytte, og har ravperler, så er det ret simpelt at lave en flot halsbånd med rav.

• #10   26. apr 2014 Det lyder næsten for godt til at være sandt.. Men det skal uden tvivl prøves!
    Ved i, om det så skal sidde om hunden konstant, eller om det bare kan nøjes med at sidde i halsbåndet på tur? smiley

• #11   26. apr 2014 Skal der være meget rav eller bare lidt rav på sele eller halsbånd? smiley For vi har massere af steder herover hvor de sælger det smiley

• #12   26. apr 2014 Man kan se på de halsbånd der er i linket at der skal være rav hele vejen rundt om halsen og der står også kun at det holder flåter væk, så jeg ved ikke med lopper som jo er en lige så stor gene da mange hunde ikke tåler lopperbid.
    Men f.eks at købe det gennem det link burde være let hvis man vil prøve " når man ikke som Miv har fundet rav på hver strandtur Hihihi smiley , men nu er det så heller ikke ved hver en strand at der lå en nåleskov for millioner af år siden smiley

Desv. står der heller ikke noget om hunden skal bære det 24/7, men jeg vil ikke tro at det er nødvendigt, heller ikke indendørs.
    For rav afgiver jo ingen "stoffer som sætter sig på hunden" det må være deen aktuelle kontakt ml.hund og rav som gør miraklet med flåterne. IMO smiley smiley

• #13   26. apr 2014 Ja måske smiley
    Jeg blev inspireret af MLAs skide gode idé, og har tænkt mig at knytte et halsbånd i læder, med små ravklumper på:) det kunne blive rigtig pænt, også uden at ødelægge pelsen smiley

• #14   26. apr 2014 Det kunne være fedt at lave et pænt læderhalsbånd med rav-stykker på - Vaks' halsbånd er efterhånden også ret slidt, hahah ^^

• #16   26. apr 2014 smiley logisk tæger er plante ædere. smiley smiley smiley

Undskyld, jeg KU bare ikke la`være med at drille lidt, flåter Vark flåter..hihihi smiley smiley

• #17   26. apr 2014 Det er virkelig populært her i sverige. Ser det på mange hunde. Ravhalsbåndet skaber en statisk elektricitet i hundens pels som tægerne ikke bryder sig om. Det virker for visse. Jeg har en kollega som synes det virker på hendes bearded collies, men ikke hendes golden. smiley

• #18   26. apr 2014 Hvis der ikke skal mere til skal det helt klart prøves smiley

Vil kører en tur til Vesterhavet i morgen, jeg har aldrig fundet et stykke rav men kan da købe et smiley

• #19   26. apr 2014 Måske burde jeg nævne at jeg ikke selv tror på halsbåndet. Det lyder for godt til at være sandt og jeg har mødt lige så mange som det ikke har virket for som omvendt.

• #21   26. apr 2014 så vidt jeg husker er der noget med at hvis man har haft taget ravhalsbåndet af skal man gnide det imod hundens pels for at skabe den der elektricitet lidt hurtigere end hvis friktionen selv skal genskabe den.

• #22   27. apr 2014 Det tyder på at jeg havde ret ang. den statiske elektrisitet.. Der kan man bare se smiley
    Estrid. Det er jo også den måde man "tjekker" om ravet er ægte, hvis man f.eks. går og leder efter rav på stranden. smiley "Eller derhjemme ml.stenene i indkørslen, som også har små ravstykker i imellem småstenene, self.HELT afhængig af hvor de er hentet"
    Men det er ofte svært i starten at se forskel på farvede sten og rav, men så kan man prøve den "statisk elektricitets metode. Den er svær for mange nybegyndere da ikke alt rav reagere lige så hurtigt som "smykkeslebet" rav. smiley

Vark. Det er ikke fordi din mor er dum. Jeg tror bare at folk misforstår "måske pga.de mange producenter som pga. det engelske ord Tics, ofte "og forkert" oversætter det til tæger", og det lyder jo også "logisk" men en flåten er en blodtørstig satan, hvor imod de "mange" arter af tæger, som sagt er "vegetarer" Hihihi.. smiley

• #23   27. apr 2014 Jeg har set adskillige steder hvor der reklameres med at et produkt holder tæger væk. Og det er jo meget godt, men ret ligemeget, da den jo, som Anita siger er vegetar. Jeg bliver lidt forarget over at folk ikke ved hvad deres produkter gør eller hvilke plageånder de hjælper på.

• #25   8. maj 2014 det tog mig lidt tid at reseace emnet smiley men kan se der var nogle der var hurtigere end mig.
    Var ude hos ravsliberen.dk og ham og hans kone har rigtig mange tyske kunder der kommer og får speciel lavet halsbånd til deres hunde, det har rigtig stor effekt, og de anbefaler alle de møder det. Ravsliberen var også meget positiv omkring det, de har en vouliere til deres langhårede kat, den har ravhalsbånd på, hvis nu der skulle komme noget kryb der ind smiley
    han var faktisk rigtig spændende at snakke med.

Der er ikke mange i danmark der bruger det. ganske enkelt fordi vi danskere er lidt stædige vi tror ikke på det naturfis smiley sagde han !!! haha. så rigtigt. hver gang jeg kommer med natur fifs er folk ved at vælte bagover, nej vi skal ha piller. piller piller piller... haha.. smiley men har ganske mange råd efterhånden. dog flest til mennesker. men samler også på fifs til dyr nu.

vi har brugt rav i halsbåndet i knap 2 år, det var min healer der fortalte mig om det, hun har brugt det i 6-7 år på hendes hunde. hun bor i skoven, på et lækkert landsted med masser af muligheder for at få kryb med hjem. der har aldrig været så meget som et. og de har aldrig brugt gift på hundene smiley min familie og nogle venner er hoppet med.

og som nævnt før heri tråden, er det statisk elektricitet der gør af de ikke vil være der, det skal siges du også selv får lidt stød engang imellem smiley men det er jo nok til at holde ud når bare man slipper for det skidt.

• Henrik I
    Henrik I Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #26   9. mar 2017 Gad vide om det også hjælper på mennesker (altså så vi ikke får flået bid) nogen der ved det?
    Jeg har lige bestilt et rav halsbånd (pillede 18 flåter af min schæfer efter 2 timer i skoven sidst der var levende flåter før vinteren...jeg bliver vanvittig...og nej vi skal ikke have kemikalier her): krydser fingre

Kommentér på:
Rav i halbåndet holder flåter, lus og lopper væk.

Annonce